Новият Touareg - тест драйв


Новият Touareg - тест драйв

Touareg


По-атрактивен дизайн, по-леко собствено тегло, повече високи технологии, повече възможности на терен и повече лукс. Това е първото впечатление, което остава новият Touareg.

Автомобилът дава и повече възможности за избор на най-подходяща за всеки купувач версия. За тези, които ще ползват Touareg по-често извън асфалтовите пътища, без съмнение ще бъде подходяща версията 4XMotion със блокируем диференциал и редукционна трансмисия 2,69:1.

Движението се предава към предните и задни колела в съотношение 40:60. По-доброто поведение на терен се подсигурява и с възможността да се повиши просвета на колата с 10 мм отпред и 15 мм отзад. В рамките на специалния пакет Terrain Tech обемът на резервоара е повишен от 85 на 100 литра, а има и екстрена възможност за повдигане на колата за да постигне пътен просвет от 300 мм.

Системата 4XMotion се управлява от кръгов пулт на централната конзола, като могат да бъдат избрани пет режима - On-Road, Off-Road (със специално регулиране на електронните асистенти), Low (с включена редукция на трансмисията), Off-Road със заключване на междуосевия диференциал и Off-Road със заключване на междуосевия и задния диференциал. При тази версия може да бъде изключена изцяло системата за контрол на стабилизацията. Със системата 4XMotion ще се предлага само двигателят V6 TDI.

За тези които по-рядко ще си цапат автомобила по горски и планински пътища без настилка, ще бъде по-подходяща версията 4Motion с диференциал Torsen. 

Всички версии обаче стандартно са с автоматична трансмисия с осем степени. Новата трансмисия е способна да пренася въртящ момент от 850 Nm. Максималната скорост автомобила достига на 6 степен, а седма и осма служат за икономично каране при високи скорости.

Дизайн

Като цяло за дизайна на второто поколение на Touareg от Volkswagen избират еволюционния подход. Новият Touareg носи стила на най-новите модели на марката.

Решетката на радиатора е опростена с две успоредни хромирани ребра в горната си част и още три в долната.

Фаровете са с по-агресивна форма в новия стил на марката. При някои от версиите в тях са интегрирани и дневни LED светлини.

Задните светлини имат по-стилизирана форма и графика, като са изцяло диодни. В долната част на предната броня са монтирани и фаровете за мъгла и радарите на адаптиращия се темпомат АСС (cruise control) и системата Front Assist. 

Общо автомобилът изглежда по-динамично, макар че запазва линията на прозорците, профила и масивната задна врата от първото поколение.

Размери и тегло
 
Както се вижда промените, във външния размер на автомобила те не са радикални. Увеличеното междуосие обаче се усеща много добре от пътуващите на задните седалки, защото мястото отзад се е разширило значително (с 68 мм).

Ето какво предлага новият Touareg като размери в сравнение с конкуренцията в този клас:

Въпреки с по-големи размери, новият Touareg има по-леко собствено тегло в сравнение с предшественика си (в зависимост от модификацията) с 203 до 222 кг. Това представлява грубо около 10% от собственото тегло на автомобила. Намалено е теглото на каросерията, на платформата, материалите за шумоизолация и др.
В същото време каросерията е по-здрава заради използването на манганова стомана. Окачването е с по-ниско тегло с 47 кг благодарение на използвания алуминий (въздушното окачване е по-леко при новата генерация с 20 кг).
 
Двигатели

В България засега новият Touareg ще се предлага с три конвенционални двигателя, бензиновия V6 FSI и дизеловите V6 TDI и V8 TDI. Бензиновият двигател V6 FSI с обем 3,6 литра има комбиниран разход от 9.9 литра на 100 км. Това е с 2.5 литра по-малко от неговия предшественик. Двигателят има мощност 206 kW и максимален въртящ момент 360 Nm, както при стария. Двигателят обаче е с нова електронна система за управление, нови бутала, нови стени на цилиндрите и др.

Турбодизеловият V6 TDI стандартно се продава в модификация BlueMotion Technology. Максималната му мощност е 176 kW, а максималният въртящ момент от 550 Nm е достъпен от 2000 об/мин вместо от 2500, както беше при неговия предшественик. Комбинираният разход даван от производителя е 7.4 литра на 100 км. В сравнение с разхода на предходното поколение Touareg с двигател V6 TDI, това е по-малко с 1.9 литра.

Новина при новия Touareg e V8 TDI, който ще замени уникалния V10 TDI с обем 5,0 (но от по-стария тип „помпа-дюза”). Двигателят с осем цилиндъра има обем 4.2 литра и разбира се е тип common-rail. Двигателят е с мощност 250 kW, това е с 12 kW повече от мощността на десетцилиндровия предшественик. Новият двигател е с максимален въртящ момент 800 Nm, като е достъпен между 1750 и 2750 об/мин. 

Ускорението от място до 100 км/час е за 5.8 секунди, като това го прави най-бързият сериен Touareg правен досега. Той е по-бърз в спринта с една десета от секундата дори от Touareg W12. От новата генерация на Touareg изчезват освен V10 TDI, също и големите бензинови двигатели. Вместо W12 с обем 6.0 литра (331 kW, 600 Nm) и 4.2 V8 (257 kW, 440 Nm) ще се предлага само Touareg Hybrid (279 kW, 580 Nm). 

Новата генерация означава край и за дизеловия 2.5 R5 TDI тип „помпа-дюза”. Засега в България хибридната версия на Touareg няма да се предлага. Това е решено най-вече поради високата му цена, която е с повече от 35% по-висока в сравнение с цената на дизеловия TDI с 6 цилиндъра.
 
Интериор и обзавеждане

Промените в интериора също са еволюционни в сравнение с предходната версия, но луксът и оборудването са значително по-добри.

Средният панел е по-добре интегриран в таблото, циферблатите са кръгли. Воланът е изцяло нов, с три рамена и спортен венец. Големият дисплей има две версии – чернобяла и цветна, способна да дава триизмерен образ. На дисплея се изобразяват всички възможни информации, включително тези от навигационната система.

Стандартна е новата аудиосистема RCD 550 със сензорен дисплей и CD чейнджър за 6 диска. По-скъпата версия е RNS 850 е с твърд диск с обем 60 GB и предлага DVD плейър.

Новият адаптиращ се tempomat ACC използва два радара с обсег 200 метра и ъгъл на покритие от 40 градуса. Те са монтирани в долната част на предната броня. Действа при всяка скорост, дори при максималната от 250 км/час. Благодарение на системата Stop&Go може да спре автомобила напълно, ако това се изисква от пътната ситуация.

Радари използва и системата Front Assist, която в случай на нужда подготвя спирачната система за действие.

Touareg разполага и със системите Lane Assist (предупреждава за непреднамерено напускане на лентата за движение) и Side Assist (наличие на автомобили в невидимата, мъртва зона за водача).

Новост при Touareg е системата Area View. Четири камери, разположени в петата врата, в решетката на радиатора и в двете външни огледала, могат да покажат на дисплея пространството около колата. Системата улеснява паркирането, движението off-road и движението с ремарке. Функцията Cross Traffic позволява с помощта на две странични камери водачът да се справя по-лесно с трафика.

Да не забравим и адаптивните фарове, които се появяват за първи път при Volkswagen с името Dynamic Light Assist. Фаровете Bi-xenon са с функция за осветяване на завоите в зависимост от скоростта на движение. Те обаче могат да променят автоматично дължината и широчината на осветяваната площ. Това дава възможност да се кара на дълги светлини без да се заслепява насрещния автомобил. Ако не е с фарове би-ксенон и Dynamic Light Assist (версиите V6 TDI и V6 FSI), Touareg има халогенни фарове и крушки H15 Osram.

Мисия Touareg

На журналисти от българските автомобилни медии беше предоставена възможността да изпитат новия Touareg в реални условия.

Седем автомобила, всичките с турбодизелови двигатели V6 TDI се отправиха от София към Пампорово.

Движението по магистралата позволи да се усети автомобила при високи скорости. Безукорно поведение на пътя, нисък разход (при нас показа среден разход от София до Пампорово от 7.4 литра на 100 км.), комфортна обстановка. 

Дизеловият двигател почти не се чува при високи и дори при средни обороти. Изолацията е съвършена и дори аеродинамичния шум (в участъците на пътя с по-добра настилка) също е едва доловим. По пътя от Пловдив до Смолян колата демонстрира прекрасните си динамични характеристики.

Когато се налага да се изпревари автомобил по относително тесния път, в късия участък в който това е разрешено, Touareg го прави безкомпромисно и в същото време лесно, въпреки известно „замисляне” на скоростната кутия при по-ниските предавки. При движение със скорост от 80-90 км/час разходът ни пада до около 7 литра на 100 км. За умора или досада от управлението по натоварения път не може да става и дума. 

Най-интересното обаче предстои. Очаква ни off-road пробег между Пампорово – хижа Изгрев и Широка лъка. Ако някой е имал съмнения за off road възможностите на Touareg, при този пробег те бяха разсеяни напълно.

Преминахме по път по който са се движили само високопроходими камиони на дървосекачи. Хоризонтални и вертикални наклони, кал и вода, камъни, на пътя имаше буквално от всичко. Изпробвахме всички системи подпомагащи водача и се уверихме, че малко автомобили от този клас могат да са така подходящи за терен.

При екстрена нужда височината на колата се повдига и открива просвет от 300 мм. Известно неудобство предизвиква автоматичното снижаване на автомобила при преминаване на скорост от около 15 км/час. Ако след това пътят стане труден и се наложи автомобилът да бъде вдигнат отново, това трябва да направите ръчно с кръглия бутон за управление на режима на движение. Ако забравите че колата е понижила височината си, може да възникнат проблеми.

Не срещаме никакво затруднение при изминаването на трийсетина километровия off-road участък. 

Новият Touareg наистина е много по-сигурен на терен, но трябва да бъде с въздушно окачване и системата 4хMotion и пакета Terrаin Tech.

Ако трябва да завършим с петте характеристики отличаващи новият Touareg от стария, с които започнахме, сякаш най-важната от тях е повишената off road способност на колата.

Това вече не е просто лъскав и динамичен SUV, Touareg II е станал много подходящ и за по-труден терен.

Източник: www.automedia.bg


Галерия











Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.