Клапа топъл-студен въздух
Клапа топъл-студен въздух
Някой знае ли със сигурност кога и как точно работи клапата за топъл-студен въздух в кутията на въздушния филтър?С търсачката обособих две основни мнения - че при студен двигател отваря притока на топъл въздух от изпускателните колектори и щом моторът загрее достатъчно клапата затваря топлия въздух и пуска студения.Другото мнение е,че клапата работи постоянно и при загрял двигател продължава да контролира какъв въздух(студен или топъл) да смуче мотора.От какво се управлява тая клапа - от вакум,термопластина или от двете или от още неща?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
теория:
караш. вънка се цепи дрво и камик от студ.
при маторът-топличкоооо да ама въздуха отвънка мну студ-кански студ и от разликата в температурите на кутията на филтъра и засмуквания въздух=филтъра се обледява от кондензираната влага+арктическия студ и колата умира.
за да не става тва на кутията има термоклапан който ги усеща тия работи (че вънка белите меци се бият за кожуси...) и вакуума идващ от маторя и нормално спиращ до тоя клапан се пуска да мине по натам до мембраната и да я премести за да дое африкатааааа!
практика:
клапана е ялов и изпуска вакуум=колата ти върви с топъл въздух постоянно. ората тургат интеркулъри-ти ше ми бачкаш с горещ ветър!?!
разхода е у небето и кола не върви ама ич.
извод:
това е мегаялово и не требва!
П.С. пич-ти кога караш по антарктика та да ти се заледи филтъра на нашите зими питам аз? то последно време има и едни зимииии-ум да ти зайде...
ялово е!
караш. вънка се цепи дрво и камик от студ.
при маторът-топличкоооо да ама въздуха отвънка мну студ-кански студ и от разликата в температурите на кутията на филтъра и засмуквания въздух=филтъра се обледява от кондензираната влага+арктическия студ и колата умира.
за да не става тва на кутията има термоклапан който ги усеща тия работи (че вънка белите меци се бият за кожуси...) и вакуума идващ от маторя и нормално спиращ до тоя клапан се пуска да мине по натам до мембраната и да я премести за да дое африкатааааа!
практика:
клапана е ялов и изпуска вакуум=колата ти върви с топъл въздух постоянно. ората тургат интеркулъри-ти ше ми бачкаш с горещ ветър!?!
разхода е у небето и кола не върви ама ич.
извод:
това е мегаялово и не требва!
П.С. пич-ти кога караш по антарктика та да ти се заледи филтъра на нашите зими питам аз? то последно време има и едни зимииии-ум да ти зайде...
ялово е!
- Danny boy
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
vaskoto1 написа:запуши с една тапичка местото от където дърпа вакуум от мотора и си капитан. не го оставяй отворено че ше плачеш.
Това става дума за местото дето влиза тръбопровода в кутията на въздушния филтър ли? Там ли тапичка, а самия тръбопровод за топъл въздух от колекторите може ли да стои отворен в двигателния отсек
Иначе не ми е ясно как работи тази клапичка има едно тънко маркуче дето се губи към моното бяло прозрачно то ли е
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
интересна темаа...
добре,махаме го и караме...лятото-добре,но зимата-най-вероятно ефекта ще бъде покачване на разхода.
датчика за температурата на входящия въздух казва на компира че му е студено
и съответно компира обогатява допълнително сместа...
да оставим обледяването настрани-то ясно че в българските условия няма да се получи
добре,махаме го и караме...лятото-добре,но зимата-най-вероятно ефекта ще бъде покачване на разхода.
датчика за температурата на входящия въздух казва на компира че му е студено
и съответно компира обогатява допълнително сместа...
да оставим обледяването настрани-то ясно че в българските условия няма да се получи
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
За да замръзне нещо по смукателния тракт на бензиновите двигатели, съвсем не е необходимо времето да изпада в такива крайности, описани като "кучешки студ" или "дърво и камък се цепи от студ". Достатъчно е определно съчетание на относителна влажност и температура на въздуха, некачествено гориво и подходяща конструкция на всмукателния тракт. В интерес на истината, съчетанието на всички тези фактори в едно е малко вероятно, но не е невъзможно, особено на места в близост до големи водни басейни и в хладни (не непременно мразовити!) дни.
Ето някой резултати от изследвания правени върху карбураторни двигатели.
Установено е например, че при външна температура около 7ºC, повърхностната температурата на дроселната клапа 2 min след пускането на двигателя, може да спадне до -14ºC, в зависимост от количеството на лесноизпаряеми въглеводороди в бензина.
Най-благоприятни метеорологични условия за облединяване на елементи от всмукателния тракт са относителна влажност по-голяма от 80% и температурен интервал 0 - 7ºC.
Мое мнение, което не почива на реални наблюдения, а по-скоро взема предвид особеностите на конструкцията на двигателите е, че вероятността да се случи някакво облединяване е по-голяма при карбураторите и едноточковите инжекциони, отколкото при многоточковите такива. Обледеняването не е свързано непременно с временна невъзможност за функциониране на двигателя, но и с неравномерна работа при високи обороти и падане на мощността.
Ето някой резултати от изследвания правени върху карбураторни двигатели.
Установено е например, че при външна температура около 7ºC, повърхностната температурата на дроселната клапа 2 min след пускането на двигателя, може да спадне до -14ºC, в зависимост от количеството на лесноизпаряеми въглеводороди в бензина.
Най-благоприятни метеорологични условия за облединяване на елементи от всмукателния тракт са относителна влажност по-голяма от 80% и температурен интервал 0 - 7ºC.
Мое мнение, което не почива на реални наблюдения, а по-скоро взема предвид особеностите на конструкцията на двигателите е, че вероятността да се случи някакво облединяване е по-голяма при карбураторите и едноточковите инжекциони, отколкото при многоточковите такива. Обледеняването не е свързано непременно с временна невъзможност за функциониране на двигателя, но и с неравномерна работа при високи обороти и падане на мощността.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта