Клапа топъл-студен въздух

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Клапа топъл-студен въздух

Мнениеот Жоро » Нед 17 юни 2007 15:30


Някой знае ли със сигурност кога и как точно работи клапата за топъл-студен въздух в кутията на въздушния филтър?С търсачката обособих две основни мнения - че при студен двигател отваря притока на топъл въздух от изпускателните колектори и щом моторът загрее достатъчно клапата затваря топлия въздух и пуска студения.Другото мнение е,че клапата работи постоянно и при загрял двигател продължава да контролира какъв въздух(студен или топъл) да смуче мотора.От какво се управлява тая клапа - от вакум,термопластина или от двете или от още неща?




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 17 юни 2007 16:46


теория:
караш. вънка се цепи дрво и камик от студ.
при маторът-топличкоооо да ама въздуха отвънка мну студ-кански студ и от разликата в температурите на кутията на филтъра и засмуквания въздух=филтъра се обледява от кондензираната влага+арктическия студ и колата умира.
за да не става тва на кутията има термоклапан който ги усеща тия работи (че вънка белите меци се бият за кожуси...mhihi) и вакуума идващ от маторя и нормално спиращ до тоя клапан се пуска да мине по натам до мембраната и да я премести за да дое африкатааааа! 8)

практика:
клапана е ялов и изпуска вакуум=колата ти върви с топъл въздух постоянно. ората тургат интеркулъри-ти ше ми бачкаш с горещ ветър!?!
разхода е у небето и кола не върви ама ич.

извод:
това е мегаялово и не требва!


П.С. пич-ти кога караш по антарктика та да ти се заледи филтъра на нашите зими питам аз? то последно време има и едни зимииии-ум да ти зайде...mhihi mhihi mhihi

ялово е! :wink:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 17 юни 2007 16:55


малииииии още утре ке му рязна гръцмуля на тая печка с хобот,ше го изкормвам няма две мнения.Топли въдуси мъздуси то всичко ври са не трае от г..а ми пот за три локви се събира и още жега ли.....
Мърво е.. :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 17 юни 2007 16:58


запуши с една тапичка местото от където дърпа вакуум от мотора и си капитан. не го оставяй отворено че ше плачеш. :wink:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 17 юни 2007 17:00


Браво Васко толкова колоритен отговор не бях чел скоро :bowdown :bowdown :bowdown
Още не мога да се съвзема от смях след като го прочетох :maaad:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 17 юни 2007 17:10


vaskoto1 написа:запуши с една тапичка местото от където дърпа вакуум от мотора и си капитан. не го оставяй отворено че ше плачеш. :wink:

Това става дума за местото дето влиза тръбопровода в кутията на въздушния филтър ли? Там ли тапичка, а самия тръбопровод за топъл въздух от колекторите може ли да стои отворен в двигателния отсек
Иначе не ми е ясно как работи тази клапичка има едно тънко маркуче дето се губи към моното бяло прозрачно то ли е


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Нед 17 юни 2007 17:19


интересна темаа...
добре,махаме го и караме...лятото-добре,но зимата-най-вероятно ефекта ще бъде покачване на разхода.
датчика за температурата на входящия въздух казва на компира че му е студено
и съответно компира обогатява допълнително сместа...
да оставим обледяването настрани-то ясно че в българските условия няма да се получи


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 17 юни 2007 17:26


цъ-няма покачване на разход зимата.
датчика на моното е на самата дюза-докато стигне въздуха дотам ехеее-става на стайна темп. :wink:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 17 юни 2007 17:42


vaskoto1 написа:цъ-няма покачване на разход зимата.
датчика на моното е на самата дюза-докато стигне въздуха дотам ехеее-става на стайна темп. :wink:


а това не е никак добре ......... требе да показва зимен ден Камчатски винаги ......


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Нед 17 юни 2007 17:53


Проверено - така е! След като го направи Ваското колата ми се подмлади с 10г.(колата-да жената-не!) :stumm


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 17 юни 2007 18:03


olele39 написа:Проверено - така е! След като го направи Ваското колата ми се подмлади с 10г.(колата-да жената-не!) :stumm

Следващият път водиш при ваското и колата и жената mhihi


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Нед 17 юни 2007 18:15


:офф После взимам колата и оставям жената...(мечти)


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Нед 17 юни 2007 22:46


Ваското е прав! Аз тая клапа още миналата година я махнах и на нейно място изрязах и сложих една пластмаса - колата си върви на "6" дори и при -15 С. Само да не забравиш да запушиш тръбичката за вакума, която контролира клапата!


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пон 18 юни 2007 16:17


За да замръзне нещо по смукателния тракт на бензиновите двигатели, съвсем не е необходимо времето да изпада в такива крайности, описани като "кучешки студ" или "дърво и камък се цепи от студ". Достатъчно е определно съчетание на относителна влажност и температура на въздуха, некачествено гориво и подходяща конструкция на всмукателния тракт. В интерес на истината, съчетанието на всички тези фактори в едно е малко вероятно, но не е невъзможно, особено на места в близост до големи водни басейни и в хладни (не непременно мразовити!) дни.

Ето някой резултати от изследвания правени върху карбураторни двигатели.
Установено е например, че при външна температура около 7ºC, повърхностната температурата на дроселната клапа 2 min след пускането на двигателя, може да спадне до -14ºC, в зависимост от количеството на лесноизпаряеми въглеводороди в бензина.

Изображение

Най-благоприятни метеорологични условия за облединяване на елементи от всмукателния тракт са относителна влажност по-голяма от 80% и температурен интервал 0 - 7ºC.

Изображение

Мое мнение, което не почива на реални наблюдения, а по-скоро взема предвид особеностите на конструкцията на двигателите е, че вероятността да се случи някакво облединяване е по-голяма при карбураторите и едноточковите инжекциони, отколкото при многоточковите такива. Обледеняването не е свързано непременно с временна невъзможност за функциониране на двигателя, но и с неравномерна работа при високи обороти и падане на мощността.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1934
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 18 юни 2007 18:10


че аз днеска изолирах клапата като изкарах тръбичката дето дава вакум и я запуших.Тоест сега като няма вакум няма какво да отваря клапата да пусне горещия въздух от колектора.Ама май май няма кое знае каква разлика



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта