За кондензатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Golf-TDI
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ПЕРНИК
За кондензатор
Колеги може да ми е глупав въпроса но не разбирам и искам да питам значи ще слагам Би ксенон на колата но имам музика доста мощна 2 говоритела с по 200вата единия и ми казаха че трябвало да сложа кондензатор аз незнам за какво е и за какво служи някои ако може да ми помогне и разясни за какво ги слагат тези кондензатори и за какво се използва мерси предварително и се извинявам за тъпия въпрос може би
- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: За кондензатор
Накратко как се свързва кондензатора.
- Golf-TDI
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ПЕРНИК
Re: За кондензатор
dinkonikolaev написа:Накратко как се свързва кондензатора.
Доста опростена схема но сполучлива мерси за това но незнам дали ще ми трябва това се чуда 66 ампера ми е акомулатора мисла че е силен или от това няма значение не мога това да разбера щяло да ми дърпа токовете това ако някои ми разясни ще е добре
- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: За кондензатор
Пробвай сложи си ксенона и пусни музиката докрай на запалена кола и виж дали ти мигат фаровете.Тогава или вземай по големи кабели за усилвателя или кондензатор или по голям акумулатор.
Офф:Аз също съм с кондензатор макар че кабелите м иса 25 квадрата,имам ксенон и акумулатора ми е 100аh
Офф:Аз също съм с кондензатор макар че кабелите м иса 25 квадрата,имам ксенон и акумулатора ми е 100аh
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: За кондензатор
Пичове, не се връзвайте на глупостите, които ви приказва сульо и пульо. Ксенона има по-малка консумация от халогенните крушки!!! освен ако не е 55W ама тогава консумацията е същата. За да имаш нужфда наистина от кондензатор трава да имаш доста мощна музика и ефекта от кондензатора се усешта когато за кратко усилиш много.
Освен това електрическите консуматори при запален двигател не се захранват от акумулатора, а от алтернатора. Така, че ако си с изправен алтернатор и не слушаш музика на загасен двигател акумулатора не те касае (е хубаво е да е зареден и изправен акумулатора ама това е по принцип и без музика и ксенон).
Освен това електрическите консуматори при запален двигател не се захранват от акумулатора, а от алтернатора. Така, че ако си с изправен алтернатор и не слушаш музика на загасен двигател акумулатора не те касае (е хубаво е да е зареден и изправен акумулатора ама това е по принцип и без музика и ксенон).
- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: За кондензатор
Че ксенона има по-малка консумация потвърждавам на 100% но я разясни че ми е интересно(ако искаш на лично да не пълним темата)кондензатора не помага ли при изгасен мотор и си слушаш примерно 4 часа музика и след това въртя и малко трудно пали но пали.Пробвал съм макар че 100ах акумулатор+кондензатор=4 часово свирене+ по трудно запалване.Едва ли ще повярвам че само акумулатор от 100аh ще издържи толкова и след това ще запали.Да кажа че колата е с изряден акумулатор и е бензин.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: За кондензатор
Ще напиша тук, че на хората може да им е интересно
Кондензатора играе ролята на нещо като буфер. Когато е зареден и имаш рязко покачване на консумацията (част от песента с много бас примерно) той се разрежда като по този начин подпомага другия източник - акумулатора и предотвратява падове на напрежението. Следователно после се зарежда пак ама вие сами ще се сетите от къде ще се зареди (познахте от акумулатора). Всичките тези моменти със зареждане и разреждане на кондензатора стават за части от секундата, но самата енергия съхраняваща се в кондензатора е много малко. Ако си извадите учебниците по физика от 8ми клас може да сметнете колко е 1фарад пък може да си го обърнете ако искате в Ампер часове или ват часове.
Кондензатора играе ролята на нещо като буфер. Когато е зареден и имаш рязко покачване на консумацията (част от песента с много бас примерно) той се разрежда като по този начин подпомага другия източник - акумулатора и предотвратява падове на напрежението. Следователно после се зарежда пак ама вие сами ще се сетите от къде ще се зареди (познахте от акумулатора). Всичките тези моменти със зареждане и разреждане на кондензатора стават за части от секундата, но самата енергия съхраняваща се в кондензатора е много малко. Ако си извадите учебниците по физика от 8ми клас може да сметнете колко е 1фарад пък може да си го обърнете ако искате в Ампер часове или ват часове.
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: За кондензатор
radi_nrj написа:Ще напиша тук, че на хората може да им е интересно
Кондензатора играе ролята на нещо като буфер. Когато е зареден и имаш рязко покачване на консумацията (част от песента с много бас примерно) той се разрежда като по този начин подпомага другия източник - акумулатора и предотвратява падове на напрежението. Следователно после се зарежда пак ама вие сами ще се сетите от къде ще се зареди (познахте от акумулатора). Всичките тези моменти със зареждане и разреждане на кондензатора стават за части от секундата, но самата енергия съхраняваща се в кондензатора е много малко. Ако си извадите учебниците по физика от 8ми клас може да сметнете колко е 1фарад пък може да си го обърнете ако искате в Ампер часове или ват часове.
много точно казано достатъчно е да е влизал човек в часовете по електротехника (ако изобщо е учил)за да може да си отговори на тия въпроси но в 8ми клас на нас ни тъпчеха главите че ако се направи кондензатор с големина 1 фарад ще бъде голям колкото земното кълбо имам чувството, че съм израстнал в праисторията
- Golf-TDI
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ПЕРНИК
Re: За кондензатор
Благодаря много на отзовалите се колеги до сега почвам да разбирам че ми е ИЗЛИШЕН
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: За кондензатор
Не е излишен. Ако е за усилвател, той филтрира тока и имаш доста по-малко шумове. А и така си пазиш доста акумулатора. На един приятел с 2 такива кондензатора (1 фарад) можеше да превирти двигателя и ако му палеше от оборота, щеше да запали. Т.е. направете си извода, колко ефективен може да е един кондензатор.
- off_road
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: За кондензатор
kav4o написа: но в 8ми клас на нас ни тъпчеха главите че ако се направи кондензатор с големина 1 фарад ще бъде голям колкото земното кълбо имам чувството, че съм израстнал в праисторията
В 8-ми клас сме учили и мерни единици 1литър 1милилитър 1микролитър
Замисли се един фарад колко много ток е??????
Кондензаторите се мерят във микрофаради
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: За кондензатор
А по въпроса с ксенона - аз малко не съм съгласен! Не знам дали някой му е мерил консумацията - ама то като при Луминисцентната лампа - Всички викат че е "само" 15W, ама той дросела, за да я запали си консумира едно 80-90W и то ... като обикновенна крушка, та и при ксенона е така, дефакто .... 35W ама загубите във самия трансформатор (balast) никой не ги брои!
Ще ми е интересно, някой дали наистина е мерил точна консумация на веригата със ксенон и с халогенна крушка!
Поздрави!
Ще ми е интересно, някой дали наистина е мерил точна консумация на веригата със ксенон и с халогенна крушка!
Поздрави!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: За кондензатор
Като я запали да но после ампеража пада,все пак дросела е последователно вързан.
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: За кондензатор
off_road написа:kav4o написа: но в 8ми клас на нас ни тъпчеха главите че ако се направи кондензатор с големина 1 фарад ще бъде голям колкото земното кълбо имам чувството, че съм израстнал в праисторията
В 8-ми клас сме учили и мерни единици 1литър 1милилитър 1микролитър
Замисли се един фарад колко много ток е??????
Кондензаторите се мерят във микрофаради
Изпозваха микро и нанофарад за мерна единица, когато нямаше кондензатори с толкова голям капацитет А сега нахората из багажниците се търкалят някакви скромни по 2,5,20 фарада
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта