Здравейте, от два месеца съм горд собственик на Пасат B5 1.9 ТДИ ПД 115к.с. AJM двигател. Това ми е първия дизелов автомобил, досега карах само бензинки и за известно време служебен френски дизел,ама там всичко се оправяше на момента в собствен сервиз.
Първо да уточня,че колата се кара ежедневно всяка сутрин и вечер по 30тина км от Раковски до Пловдив и обратно, основно извънградско, но има две населени места,през които минавам, и там естествено с 50.
Та проблема е следния - от около 2-3 седмици при ускорение започна да забива на 100км/ч и повече ото това не иска да ускори.Спирам,гася колата, паля веднага и всичко е 6, все едно не е имало проблем.Интересното е че винаги го прави на излизане от първото село след Раковски, което е доста дълго и там карам основно на 4та с около 1300-1400 оборота. Веднага след него има дълга права,и тръгна ли да ускорявам-забива(не всеки ден, но проблема зачестява).
Днес ми го направи вечерта на прибиране, като пак бях карал известно време бавно в колоната.
Направих си експеримент в различните предавки преди да я загася, като резултата е -в движение на 3та минава 3000оборота(не я натисках повече), на 4та забива около 2500 оборота, на 5та забива на 2000 оборота. На място преди да я загася я изфорсирах, вдига до 5000об и спира.
Качвал съм я на магистралата, спокойно си набира и над 140-150, нагоре не смея.
Сменях серво при закупуването, след това спирачките са чук, спира отлично.Заради това изключвам проблем със липса на вакуум, ако буркам поправете ме.
Нямам VAG-COM, но планирам до няколко дни да поръчам, съответно понеже веднага ще предложите да кача логове, кажете как да ги направя и на кои канали.
Другото което ми прави впечатление(не изключвам и да е внушение) е че има дни в които колата като че ли ускорява една идея по-мудно от нормалното.
Също и че някак успявам да я загася при потегляне от време на време, а знам че дизел е трудно да го загасиш така,ако е в ред(активен шофьор съм над 10г, минавам по 20к км всяка година,не съм начинаещ,за да я изтървам)
То стана цял роман, но ще съм благодарен за съвети откъде да я почвам, понеже колата ми трябва, а се притеснявам да не ми забие някой ден при изпреварване, че ще стане сакатлък
Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
- tdi fen
- Мнения: 4310
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
вероятно е зацапана геометрията на турбото
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Да, вероятно пренадува. Дали от геометрия, клапан за вакуум(N75), или нещо по маркучетата, може лесно да се провери.
По принцип, когато налягането от турбото се задържи над нормата за определено време(мисля, че беше шест секунди), компа връща газта за да не се строши нещо. Затова и този ефект се забелязва повече на големи предавки, на тях можеш да караш по-дълго с по-сериозно натиснат педал на газта. На първа, втора и трета, просто няма как да го товариш мотора толкова много за над шест секунди. То и на другите предавки, ако не достигнеш времето, а пуснеш сам газта преди това, няма да забие. Затова при изпреварване подбирай по-ниска предавка, дори и това да значи, че трябва после пак да превключиш.
Хубаво е да го оправиш това, както за теб, така и за колата. Може да се провери на ръка дали се движи лоста за геометрията на турбото. Ако не движи, проблема е там, и вероятно ще трябва да се сваля да се чисти. Ако мърда, то се гледа вакуумния клапан N75. Може и с диагностика, но с малко мислене и без нея може да се мине.
А, че ти гасне колата, не го мисли, при помпа-дюза не гасне толкова трудно, както при по-старите дизели. Т.е. това си е така, ще и свикнеш да подаваш още малко газ в правилния момент. Не е до стаж, иска си привикване към колата.
По принцип, когато налягането от турбото се задържи над нормата за определено време(мисля, че беше шест секунди), компа връща газта за да не се строши нещо. Затова и този ефект се забелязва повече на големи предавки, на тях можеш да караш по-дълго с по-сериозно натиснат педал на газта. На първа, втора и трета, просто няма как да го товариш мотора толкова много за над шест секунди. То и на другите предавки, ако не достигнеш времето, а пуснеш сам газта преди това, няма да забие. Затова при изпреварване подбирай по-ниска предавка, дори и това да значи, че трябва после пак да превключиш.
Хубаво е да го оправиш това, както за теб, така и за колата. Може да се провери на ръка дали се движи лоста за геометрията на турбото. Ако не движи, проблема е там, и вероятно ще трябва да се сваля да се чисти. Ако мърда, то се гледа вакуумния клапан N75. Може и с диагностика, но с малко мислене и без нея може да се мине.
А, че ти гасне колата, не го мисли, при помпа-дюза не гасне толкова трудно, както при по-старите дизели. Т.е. това си е така, ще и свикнеш да подаваш още малко газ в правилния момент. Не е до стаж, иска си привикване към колата.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Геометрия приятел има тема малко по надолу за почистването и 20 страници чети и всичко ще ти стане ясно как се чисти без сваляне как се прави без и със катализатор, лично моята я чистих с наличен катализатор ефекта е супер, чистил съм и без катализатор на предишната ми кола.Само си отдели един час и чети.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
- rahwin
- Мнения: 266
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
- Автомобил: VW Passat B5 1999г
- Двигател: AJM
- Местоположение: Пловдив/Раковски
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Благодаря за бързите отговори,насочихте ме откъде да почна,ще изчета темата и ще пробвам
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Здравей колега.
Преди години и аз имах същия проблем само че на голф 4 със същия двигател. Проблема е този, който е описан от колегите по горе. Аз чистих геометрията като ми свалиха цялото турбо. След няколко месеца за съжаление пак се появи същия проблем. Тогава смених всички маркучи за вакумите, отстраних ЕГР, смених клапана Н-75 и раздвижих актуатора на турбото. Проблема повече не се появи.
Надявам се да съм бил полезен.
Преди години и аз имах същия проблем само че на голф 4 със същия двигател. Проблема е този, който е описан от колегите по горе. Аз чистих геометрията като ми свалиха цялото турбо. След няколко месеца за съжаление пак се появи същия проблем. Тогава смених всички маркучи за вакумите, отстраних ЕГР, смених клапана Н-75 и раздвижих актуатора на турбото. Проблема повече не се появи.
Надявам се да съм бил полезен.
- rahwin
- Мнения: 266
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
- Автомобил: VW Passat B5 1999г
- Двигател: AJM
- Местоположение: Пловдив/Раковски
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Благодаря, ще започна с чистенето на геометрията, и мисля превантивно дали направо да не сменя Н75. В тази връзка, може ли някой да ме насочи къде да търся, и ориентировъчна цена, щото в един сайт ми излизат от 60-70 до 250лв, нито една марка нищо не ми говори
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Има си алгоритъм какво се проверява първо. Не прави излишни неща.
Първо може въобще да не е блокирала геометрията, второ може и клапана да си работи. Едно откачено маркуче за вакуум, и ще имаш същите симптоми. А това няма да се отрази на вакуума за спирачките, така че да го усетиш.
Не са космически технологии, просто провери нещата по системата следвайки логиката, рядко е повече от едно нещо проблема, ако колата не е карана много дълго с този проблем. Но е възможно при дълго каране с проблем в управлението на геометрията, впоследствие тя да блокира също.
Първо може въобще да не е блокирала геометрията, второ може и клапана да си работи. Едно откачено маркуче за вакуум, и ще имаш същите симптоми. А това няма да се отрази на вакуума за спирачките, така че да го усетиш.
Не са космически технологии, просто провери нещата по системата следвайки логиката, рядко е повече от едно нещо проблема, ако колата не е карана много дълго с този проблем. Но е възможно при дълго каране с проблем в управлението на геометрията, впоследствие тя да блокира също.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: AJM
- Местоположение: Карнобат - Ямбол
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Аз съм за липса на вакуум някой маркуче е изкарано и съска и като му дойде времето спира колата...
- rahwin
- Мнения: 266
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
- Автомобил: VW Passat B5 1999г
- Двигател: AJM
- Местоположение: Пловдив/Раковски
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
А някой знае ли приблизително колко е цялата дължина на вакуумните маркучлета (2,3,5м)?Да ги подменя всички, то веднага ще си каже дали е от тях.Ако не е,да пристъпя към чистене на геометрията, след това евентуално N75, и нататък вече не знам. Дотук това разбрах като последователност кое след кое.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Съб 21 ное 2015 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
С една вакумпомпа за 14 минути се проверява всичко: вакум преди клапана, вакум след клапана, работа на актуатора и самата "геометрия". Не е сложно.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Първо виж на ръка движи ли се лоста на геометрията. Ако движи, просто съедини с подходяща наставка двата маркуча на N75, и при работещ мотор вакуума би трябвало да дръпне мембраната на геометрията. Това ще значи, че маркучите са наред, и проблема е с клапан N75.
А ако още при проверка на ръка геометрията е блокирала, то ще трябва и без друго да се чисти и раздвижва. Може и самата мембрана дърпаща лоста на геометрията на е скъсана.
ПП: Да, това като поне има постоянен вакуум до N75, това се усеща с пръст.
А ако още при проверка на ръка геометрията е блокирала, то ще трябва и без друго да се чисти и раздвижва. Може и самата мембрана дърпаща лоста на геометрията на е скъсана.
ПП: Да, това като поне има постоянен вакуум до N75, това се усеща с пръст.
- rahwin
- Мнения: 266
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
- Автомобил: VW Passat B5 1999г
- Двигател: AJM
- Местоположение: Пловдив/Раковски
Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM
Развитие по темата-днес ми остана време да вдигна капака да видя кво става. На първо четене лостчето на турбината се движи на ръка, макар и трудно, предполагам заради пружината.На място при форсиране на двигателя мръдва малко, доколкото разбрах е нормално.
Загледах се във вакуумните маркучлета и намерих два пластмасови(един по-тънък и един по-дебел) които са се опирали в один дебел маркуч, който върви над пластмасовата тръба към смукателния колектор, и завива надолу. Та от търкането са се протрили, като малкия почти наполовина беше протъркан, и оттам губи вакуум. А те доколкото успях да проследя отиват надолу към N75.
Наставих ги временно, ще тествам така колата няколко дни, ако забиването изчезне, значи проблема е решен, и ще отбележа в заглавието.
Прикачам снимки
Загледах се във вакуумните маркучлета и намерих два пластмасови(един по-тънък и един по-дебел) които са се опирали в один дебел маркуч, който върви над пластмасовата тръба към смукателния колектор, и завива надолу. Та от търкането са се протрили, като малкия почти наполовина беше протъркан, и оттам губи вакуум. А те доколкото успях да проследя отиват надолу към N75.
Наставих ги временно, ще тествам така колата няколко дни, ако забиването изчезне, значи проблема е решен, и ще отбележа в заглавието.
Прикачам снимки
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: helikamov и 44 госта