Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот rahwin » Чет 18 фев 2021 21:12


Здравейте, от два месеца съм горд собственик на Пасат B5 1.9 ТДИ ПД 115к.с. AJM двигател. Това ми е първия дизелов автомобил, досега карах само бензинки и за известно време служебен френски дизел,ама там всичко се оправяше на момента в собствен сервиз.
Първо да уточня,че колата се кара ежедневно всяка сутрин и вечер по 30тина км от Раковски до Пловдив и обратно, основно извънградско, но има две населени места,през които минавам, и там естествено с 50.
Та проблема е следния - от около 2-3 седмици при ускорение започна да забива на 100км/ч и повече ото това не иска да ускори.Спирам,гася колата, паля веднага и всичко е 6, все едно не е имало проблем.Интересното е че винаги го прави на излизане от първото село след Раковски, което е доста дълго и там карам основно на 4та с около 1300-1400 оборота. Веднага след него има дълга права,и тръгна ли да ускорявам-забива(не всеки ден, но проблема зачестява).
Днес ми го направи вечерта на прибиране, като пак бях карал известно време бавно в колоната.
Направих си експеримент в различните предавки преди да я загася, като резултата е -в движение на 3та минава 3000оборота(не я натисках повече), на 4та забива около 2500 оборота, на 5та забива на 2000 оборота. На място преди да я загася я изфорсирах, вдига до 5000об и спира.
Качвал съм я на магистралата, спокойно си набира и над 140-150, нагоре не смея.
Сменях серво при закупуването, след това спирачките са чук, спира отлично.Заради това изключвам проблем със липса на вакуум, ако буркам поправете ме.
Нямам VAG-COM, но планирам до няколко дни да поръчам, съответно понеже веднага ще предложите да кача логове, кажете как да ги направя и на кои канали.
Другото което ми прави впечатление(не изключвам и да е внушение) е че има дни в които колата като че ли ускорява една идея по-мудно от нормалното.
Също и че някак успявам да я загася при потегляне от време на време, а знам че дизел е трудно да го загасиш така,ако е в ред(активен шофьор съм над 10г, минавам по 20к км всяка година,не съм начинаещ,за да я изтървам)
То стана цял роман, но ще съм благодарен за съвети откъде да я почвам, понеже колата ми трябва, а се притеснявам да не ми забие някой ден при изпреварване, че ще стане сакатлък




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4310
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот tdi fen » Чет 18 фев 2021 21:19


вероятно е зацапана геометрията на турбото


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот cecoa1 » Чет 18 фев 2021 22:35


Да, вероятно пренадува. Дали от геометрия, клапан за вакуум(N75), или нещо по маркучетата, може лесно да се провери.
По принцип, когато налягането от турбото се задържи над нормата за определено време(мисля, че беше шест секунди), компа връща газта за да не се строши нещо. Затова и този ефект се забелязва повече на големи предавки, на тях можеш да караш по-дълго с по-сериозно натиснат педал на газта. На първа, втора и трета, просто няма как да го товариш мотора толкова много за над шест секунди. То и на другите предавки, ако не достигнеш времето, а пуснеш сам газта преди това, няма да забие. Затова при изпреварване подбирай по-ниска предавка, дори и това да значи, че трябва после пак да превключиш.
Хубаво е да го оправиш това, както за теб, така и за колата. Може да се провери на ръка дали се движи лоста за геометрията на турбото. Ако не движи, проблема е там, и вероятно ще трябва да се сваля да се чисти. Ако мърда, то се гледа вакуумния клапан N75. Може и с диагностика, но с малко мислене и без нея може да се мине.

А, че ти гасне колата, не го мисли, при помпа-дюза не гасне толкова трудно, както при по-старите дизели. Т.е. това си е така, ще и свикнеш да подаваш още малко газ в правилния момент. Не е до стаж, иска си привикване към колата.


kukata_pasat
Мнения: 890
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот kukata_pasat » Чет 18 фев 2021 22:53


Геометрия приятел има тема малко по надолу за почистването и 20 страници чети и всичко ще ти стане ясно как се чисти без сваляне как се прави без и със катализатор, лично моята я чистих с наличен катализатор ефекта е супер, чистил съм и без катализатор на предишната ми кола.Само си отдели един час и чети.


kukata_pasat
Мнения: 890
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот kukata_pasat » Чет 18 фев 2021 22:55




Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот rahwin » Чет 18 фев 2021 23:28


Благодаря за бързите отговори,насочихте ме откъде да почна,ще изчета темата и ще пробвам


stamat25
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 13 окт 2014 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот stamat25 » Пет 19 фев 2021 9:54


Здравей колега.
Преди години и аз имах същия проблем само че на голф 4 със същия двигател. Проблема е този, който е описан от колегите по горе. Аз чистих геометрията като ми свалиха цялото турбо. След няколко месеца за съжаление пак се появи същия проблем. Тогава смених всички маркучи за вакумите, отстраних ЕГР, смених клапана Н-75 и раздвижих актуатора на турбото. Проблема повече не се появи.
Надявам се да съм бил полезен.


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот rahwin » Пет 19 фев 2021 16:42


Благодаря, ще започна с чистенето на геометрията, и мисля превантивно дали направо да не сменя Н75. В тази връзка, може ли някой да ме насочи къде да търся, и ориентировъчна цена, щото в един сайт ми излизат от 60-70 до 250лв, нито една марка нищо не ми говори


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот cecoa1 » Пет 19 фев 2021 16:59


Има си алгоритъм какво се проверява първо. Не прави излишни неща.
Първо може въобще да не е блокирала геометрията, второ може и клапана да си работи. Едно откачено маркуче за вакуум, и ще имаш същите симптоми. А това няма да се отрази на вакуума за спирачките, така че да го усетиш.
Не са космически технологии, просто провери нещата по системата следвайки логиката, рядко е повече от едно нещо проблема, ако колата не е карана много дълго с този проблем. Но е възможно при дълго каране с проблем в управлението на геометрията, впоследствие тя да блокира също.


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот JoJoooo » Съб 20 фев 2021 13:16


Аз съм за липса на вакуум някой маркуче е изкарано и съска и като му дойде времето спира колата...


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот rahwin » Съб 20 фев 2021 16:30


А някой знае ли приблизително колко е цялата дължина на вакуумните маркучлета (2,3,5м)?Да ги подменя всички, то веднага ще си каже дали е от тях.Ако не е,да пристъпя към чистене на геометрията, след това евентуално N75, и нататък вече не знам. Дотук това разбрах като последователност кое след кое.


nogopechen
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 21 ное 2015 19:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот nogopechen » Съб 20 фев 2021 16:49


С една вакумпомпа за 14 минути се проверява всичко: вакум преди клапана, вакум след клапана, работа на актуатора и самата "геометрия". Не е сложно.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот cecoa1 » Съб 20 фев 2021 16:55


Първо виж на ръка движи ли се лоста на геометрията. Ако движи, просто съедини с подходяща наставка двата маркуча на N75, и при работещ мотор вакуума би трябвало да дръпне мембраната на геометрията. Това ще значи, че маркучите са наред, и проблема е с клапан N75.
А ако още при проверка на ръка геометрията е блокирала, то ще трябва и без друго да се чисти и раздвижва. Може и самата мембрана дърпаща лоста на геометрията на е скъсана.

ПП: Да, това като поне има постоянен вакуум до N75, това се усеща с пръст.


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Странен проблем със забиване 1.9 TDI AJM

Мнениеот rahwin » Съб 27 фев 2021 16:13


Развитие по темата-днес ми остана време да вдигна капака да видя кво става. На първо четене лостчето на турбината се движи на ръка, макар и трудно, предполагам заради пружината.На място при форсиране на двигателя мръдва малко, доколкото разбрах е нормално.
Загледах се във вакуумните маркучлета и намерих два пластмасови(един по-тънък и един по-дебел) които са се опирали в один дебел маркуч, който върви над пластмасовата тръба към смукателния колектор, и завива надолу. Та от търкането са се протрили, като малкия почти наполовина беше протъркан, и оттам губи вакуум. А те доколкото успях да проследя отиват надолу към N75.
Наставих ги временно, ще тествам така колата няколко дни, ако забиването изчезне, значи проблема е решен, и ще отбележа в заглавието.
Прикачам снимки
IMG_20210227_142103.jpg
IMG_20210227_142110.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: helikamov и 44 госта