Здравейте,
Тази пролет забелязах, че клапата за въздушния поток, която отваря за изсушаване на предното стъкло не работи и при дъжд не можеше да се изсуши добре предното стъкло. Свалих жабката и моторчето (5Q0907511A), което я върти, но моторчето си работеше. Свалих и пластмасовата част (като кръг с канали), която върти моторчето, но не видях нищо счупено или износено. При движение с ръка, сякаш не вървече много гладко и на места искаше малко повече усилие да бъде завъртяно.
Смазах пластмасовата част, раздвижих я и слогбих всичко.
Клапата си отваряше нормално за около месец и проблема се появи отново.
Искам да питам дали други хора са имали такъв проблем?
Мисля си да не би потенциометъра на моторчето да прави номера и да не завърта клапата или да няма вече сила да я завърта.
Най-лесното е да взема ново моторче и пластмасовата кръгла част, но ме притеснява да не се появи същия проблем отново.
Самата клапа как може да се ревизира и от къде е достъпа към нея? Да не би тя да е задръстена с прахоляци и да не се движи лесно?
Добавям и малко снимков материал
Passat B8 - клапа за изсушаване на предно стъкло
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
- Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
- Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - клапа за изсушаване на предно стъкло
Това си им е хроничен проблем по принцип. Не само на Пасат. Ново моторче е около 200 лв. Имам китайска за 80 лв. Работи като истинска. :)
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B8 - клапа за изсушаване на предно стъкло
Да. Вяроятно ще взема ново моторче и пластмасовия механизъм за по сигурно, но ме притеснява да не е нужна някаква ревизия на клапата. Има една позиция, която се преодолява по-трудно.
Не съм сигурен дали моторчето има такава сила да го върти. Не знам дали трябва да се върти лесно по целия ход на въртене на пластмасовото кръгче или там където запъва и е по-трудно за преодоляване е нормално?
Не съм сигурен дали моторчето има такава сила да го върти. Не знам дали трябва да се върти лесно по целия ход на въртене на пластмасовото кръгче или там където запъва и е по-трудно за преодоляване е нормално?
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B8 - клапа за изсушаване на предно стъкло
Така... да дам още малко светлина по темета
Почти съм сигурен, че ще има хора, които ще имат проблеми с тези моторчета за управление на клапите. След като смених дясната (от страната на жабката), след не много дълго време отказа и другата от страната на волана.
След известно проучване и търсене на заместител от китайците, реших да взема по-новия заместващ вариант на Valeo, произведен в Швейцария.
След като разглобих старата на Denso с код 5Q0907511A и по-новата 5WA907511C, се оказа че потенциометъра е различен, но градусите на въртене са същите. На стикера отвън пише колко градуса е дадения модел. На по-новия вариант, потенциометъра е произведен от ALPS и се води с удължен живот, докато на стария вариант потенциометъра е noname и даже неможах да го намеря, някъде да се продава. Ако някой го намери, може да сподели и да си ремонтирам старите две
В крайна сметка дясната се сменя по-лесно, като се сваля жабката и навигацията.
Докато лявата беше по-трудна, тъй като се сваля кората в краката под волана, airbag-а за кратата (трябва да се работи внимателно с тази част. Има инструкции в ElsaWin), въздуховода (големия и малкия със сензора). От там се виждат по-доло машинката за смесване на топлия и студения въздух, а по-нагоре се вижда тази за предна и долна клапа. Едното винтче отгоре не се вижда от горния край и трябва да се свали с напипване. Второто е отдоло, а третия крепеж е на пластмасово щивтче.
Има черно лостче минаващо под машинката, което стои стегнато и не препоръчвам да се заиграва с него. Ако се разкачи или възникне проблем, самия регулиращ механизъм ще е много сложно да се махне и нагласи. Вероятно има някакъв достъп през километража, ако се демонтира.
Демонтажа на трудно достъпните места става с компактна отвертка или мини тресчотка с някакъв магнитен адаптер за да няма драма с винтчетата.
След монтажа, отдоло се вижда дали функционира новата или ремонтирана машинка. Ако отварят и затварят горната и долната клапа до край, значи всичко е наред.
Прилагам малко линкове и снимки, ако на някой са му полезни:
https://www.youtube.com/watch?v=B0FiWE8hYRs
https://www.youtube.com/watch?v=gQ4HniJaR9U
https://www.youtube.com/watch?v=4PMo9Vwpzco
Секциите в ElsaWin за ориентация:
Heizung-Luftung-klimaanlage -> 87 Klimaandlage -> Heiz und Klima.... vorn -> Montageübersicht - Heiz- und Klimagerät, Climatronic
Heizung-Luftung-klimaanlage -> 87 Klimaandlage -> Stellmotoren -> Stelleinheit für Luftverteilerklappe vorn aus- und einbauen, Climatronic
Снимки
Почти съм сигурен, че ще има хора, които ще имат проблеми с тези моторчета за управление на клапите. След като смених дясната (от страната на жабката), след не много дълго време отказа и другата от страната на волана.
След известно проучване и търсене на заместител от китайците, реших да взема по-новия заместващ вариант на Valeo, произведен в Швейцария.
След като разглобих старата на Denso с код 5Q0907511A и по-новата 5WA907511C, се оказа че потенциометъра е различен, но градусите на въртене са същите. На стикера отвън пише колко градуса е дадения модел. На по-новия вариант, потенциометъра е произведен от ALPS и се води с удължен живот, докато на стария вариант потенциометъра е noname и даже неможах да го намеря, някъде да се продава. Ако някой го намери, може да сподели и да си ремонтирам старите две
В крайна сметка дясната се сменя по-лесно, като се сваля жабката и навигацията.
Докато лявата беше по-трудна, тъй като се сваля кората в краката под волана, airbag-а за кратата (трябва да се работи внимателно с тази част. Има инструкции в ElsaWin), въздуховода (големия и малкия със сензора). От там се виждат по-доло машинката за смесване на топлия и студения въздух, а по-нагоре се вижда тази за предна и долна клапа. Едното винтче отгоре не се вижда от горния край и трябва да се свали с напипване. Второто е отдоло, а третия крепеж е на пластмасово щивтче.
Има черно лостче минаващо под машинката, което стои стегнато и не препоръчвам да се заиграва с него. Ако се разкачи или възникне проблем, самия регулиращ механизъм ще е много сложно да се махне и нагласи. Вероятно има някакъв достъп през километража, ако се демонтира.
Демонтажа на трудно достъпните места става с компактна отвертка или мини тресчотка с някакъв магнитен адаптер за да няма драма с винтчетата.
След монтажа, отдоло се вижда дали функционира новата или ремонтирана машинка. Ако отварят и затварят горната и долната клапа до край, значи всичко е наред.
Прилагам малко линкове и снимки, ако на някой са му полезни:
https://www.youtube.com/watch?v=B0FiWE8hYRs
https://www.youtube.com/watch?v=gQ4HniJaR9U
https://www.youtube.com/watch?v=4PMo9Vwpzco
Секциите в ElsaWin за ориентация:
Heizung-Luftung-klimaanlage -> 87 Klimaandlage -> Heiz und Klima.... vorn -> Montageübersicht - Heiz- und Klimagerät, Climatronic
Heizung-Luftung-klimaanlage -> 87 Klimaandlage -> Stellmotoren -> Stelleinheit für Luftverteilerklappe vorn aus- und einbauen, Climatronic
Снимки
- Прикачени файлове
Последна промяна от fitnes на Съб 11 ное 2023 0:51, променено общо 2 пъти.
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B8 - клапа за изсушаване на предно стъкло
Още няколко снимки
- Прикачени файлове
-
- Стара машинка
- old-sensor.jpg (69.35 KиБ) Видяна 789 пъти
-
- Нов сензор
- alps-sensor.jpg (48.2 KиБ) Видяна 789 пъти
-
- Нов сензор-разглобен
- alps-sensor-2.jpg (45.63 KиБ) Видяна 789 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта