Стана време да си купя велосипед. Ще го карам с децата (които още нямат 3 години), основно в парка. Няма да тръгна да ходя с него на работа, а и няма да карам offroad или downhill.
Насочил съм се към така наречения Мountain Bike (поне едно време така се водеше ) твърда рамка с преден амортисьор. Бюджет до 1000 лв, като предпочитам да си купя втора употреба, но по-висок клас, отколкото нов. Теглото ми е 120 кг., височина 193.
Всякакви мнения/препоръки/линкове са добре дошли
Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Със сигурност не е добра идея да се купува ново колело за този бюджет и твоите размери. Евентуално мислил ли си за Fatbike, щом основно ще се ползва за разходки с децата, не търсиш скорост, а комфорт. В София има един човек(фирма) който внася велосипеди от Англия с добро качество (2-ра употреба, като цяло с произход). Ще потърся точния контакт. Също така мерил ли си си колко ти е крака, за да знаеш какъв размер рамка ти трябва (разбирай в инч или мм - не бутафорните M, L, XL и т.н.). 26инчово колело ще ти е много малко според мен, поне 27.5 или 29 и имаш ли претенции от към "екстри" и материали ?
Принципно имаш и опция директно от Англия да си го купиш и да си го доставиш с ggbk и другите производни фирми. Там също има рискове, но има и голям шанс да попаднеш на добър екземпляр. Тия в бизнеса на внос, много хубавите колелета си ги пазят за тях, не ги продават.
Принципно имаш и опция директно от Англия да си го купиш и да си го доставиш с ggbk и другите производни фирми. Там също има рискове, но има и голям шанс да попаднеш на добър екземпляр. Тия в бизнеса на внос, много хубавите колелета си ги пазят за тях, не ги продават.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Аз взех Drag Shift 29'' скоро но беше 2.8к съветвам те да вдигнеш бюджета. Преди карах бюджетен Drag 29, сменях му вилката да е газова Manitou допълнително 500лв, скоростите му бяха 3х8 не ми вършеха работа за катерене, сега съм 1х12 смених предната плоча с 28 зъба и смея да кажа, че колелото е топ за всякакви условия, страхотна вилка Rock Shox, колче на седалката с дистанционно вдигане и сваляне, топ спирачки и скоростна система Sram, вече е на 600 км от които веднъж Витоша 100 и после 5, 6 маратона по 40км , Търново ултра, Спици и бодли Казанлък, Мургаш за Мургаш, Лозенска планина, Байк и Рън за Чепън, мога да намеря и снимки да видиш в какви условия сме карали все едно сме се въргаляли при глиганите в зоопарка, колелото не се предаде никъде , предишния драг на Витоша 100 2021г валя 12 часа и меки казано всички механизми му приключиха. Да за парка става , но другото става за навсякъде и се кара с такава лекота, че ще ме споменаваш с добро. Разходи се до магазина на Драг на бул.България покарай едно бюджетно и един Shift и ще усетиш кое е твоето. Аз на предишното много бързо му стигнах лимита , като пари стъпи на хубаво колело, но вече просто не можеше да се надгражда защото ниския клас рамки не позволяват високи клас ъпгрейди и просто трябва да смениш концепцията. За София може да дойдеш и да ти разкажа всичко някоя вечер , да покараш моето колело, ако искаш го вземи два три дни го покарай, само трябва да ми го върнеш до 29 юни че ще го убивам от бой на таз годишната Витоша 100 живи и здрави :)
- tomata
- Мнения: 485
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Преди 2 г са абсолютно същите нужди си взех бг велосипед ултра нитро, най-голямата рамка и най - големите гуми. Аз съм 182см и 130кг, на него пише до 120кг. До сега не съм имал проблеми. Най-много км за един ден съм изминавал 15 и нямах проблеми. Пускал съм се 4 пъти в почивни дни по бул. Черни връх, посока Хемус по склона по гпс ми дава 47кмч, и не се разпадна. Според мене няма нужда се инвестират 2000 3000лв за велосипед каран в парка по 3 4км на седмица.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19719
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
За мен не е оправдано да давам повече пари за колело, което ще се движи по 100 км на година в парка. За момента нямам никакъв интерес да карам по планините. Евентуално бих си го взел на морето да се разходим вечер. Като цяло ще се кара на места, където едно 3-4-5-6-7 годишно дете може да кара.
Купих първите колела с педали на децата и искам да мога да карам с тях, вместо да подтичвам след тях. Мислех и за ел. тротинетка, но за моите килограми и ръст май ще си трябва колело.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Виждал съм много добри бюджетни варианти в Практикер и Декатлон.
Следя темата, понеже и аз съм на тая вълна.
Следя темата, понеже и аз съм на тая вълна.
- fur1ous
- Мнения: 1364
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
На жена ми взехме Cube преди няколко години за около тия пари, ми за парка е супер колело, аз търкалям едно старо което имах, за парка не ти трябва нещо особено.
Примерно: https://www.bikecenter.bg/product/velos ... rlv_rpos=1
Примерно: https://www.bikecenter.bg/product/velos ... rlv_rpos=1
- Lupender
- Мнения: 713
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Преди три години трябваше и аз да купувам две колелета - за мен и за детето. Също не ми се даваха много пари, обиколих и местния дилър на Cross ми направи оферта - 1500 лева за двете колела, като върнах малкото на детето (20 инчов Cross Rebel) и получих 29 инчов Cross GRX9, а за детето 24 инчов Cross Dexter). Мисля, че и сега цените не са нещо по-различно. Drag ми се струва леко надценен, а Cross все пак е най-големия производител с най-всеобхватното производство на компоненти.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Vlad777 написа::th_up
Мислех и за ел. тротинетка, но за моите килограми и ръст май ще си трябва колело.
Има тротинетки за твоите килограми принципно.
Пак да попитам - имаш ли интерес към fatbike ?
Има опция за https://telstar.bg/e-BIKES/%D0%95%D0%BB ... -20%60%60/ Не визирам конкретния магазин и продукт. Просто да добиеш представа, като концепция. Това е франкенщайн от фатбайк, градско и електричка.
Ако държиш да е колело- колело. Аз бих предпочел истинска марка втора употреба пред чисто ново българско със съмнително качество за такива суми. Или просто да си сглобиш сам(или майстор) с читави части.
- buller
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Разумно си се насочил към 2-ра ръка велосипед - аз също минах по този път. Тoва, което се продаваше беше тотал щета, защото ако нещо е струвало 2к ново и ти го дават за 1к, значи е газило много из планините и компонентите са аут. За да не се набиеш в проблемен велосипед - трябва да го погледне човек, който разбира.
Аз минах по този път и се отказах - спести си търсене и самоубеждаване, че рядко изпада читаво 2-ра ръка и си вземи ново.
Препоръките ми към теб (без да съм профи) са:
1. Качествена алуминиева рамка, заради теглото и опцията да надграждаш в последствие
2. Хидравлични спирачки - задължително, защото иначе няма да имаш спиране, отново заради теглото
3. Колкото може по-висок клас Шимано деоре компоненти
Аз бих качил малко бюджета, за да имам нещо, което ще изкара доста години с елементарна поддръжка (смазване на верига и държано чисто от пясък по движещите се части):
1. https://velosiped.bg/velosipedi/velosip ... -2022.html - ако някой е купувал от там преди, може да ти даде 10% ваучер за покупката на този. Имат магазин в Младост.
2. Отиваш в най-близкия Bike Center и задаваш параметрите - те ще помогнат. Аз бих взел това като бюджетно: https://www.bikecenter.bg/product/velos ... -blk-azure (имат и Крос-а от първия линк)
3. https://www.olx.bg/d/ad/velosiped-oryx- ... 9sZZK.html - ако все пак решиш 2-ра ръка и имаш човек, който разбира от велосипеди, Oryx е нещо от по-високия среден клас и като рамка, и като тегло, и като компоненти
4. https://www.olx.bg/d/ad/kolelo-velosipe ... 9rmhl.html
5. https://www.olx.bg/d/ad/oryx-nine-d20-2 ... 9uoxn.html
6. https://www.olx.bg/d/ad/novo-planinski- ... 9tJVD.html - същото като в първия линк, но по-евтино. Аз бих, обаче, избрал официален магазин, за да имам гаранция и донастройки, при нужда.
П.с. аз съм с Cross Extreme Eco 29", който за парите си бе най-доброто като компоненти - струваше 1400 лв., а същия клас велосипед на Cube би бил 1900+ лв. Карам го 2 години вече, основно градско, не го жаля на бордюри, имам и планински преходи - отлично се представа.
Аз минах по този път и се отказах - спести си търсене и самоубеждаване, че рядко изпада читаво 2-ра ръка и си вземи ново.
Препоръките ми към теб (без да съм профи) са:
1. Качествена алуминиева рамка, заради теглото и опцията да надграждаш в последствие
2. Хидравлични спирачки - задължително, защото иначе няма да имаш спиране, отново заради теглото
3. Колкото може по-висок клас Шимано деоре компоненти
Аз бих качил малко бюджета, за да имам нещо, което ще изкара доста години с елементарна поддръжка (смазване на верига и държано чисто от пясък по движещите се части):
1. https://velosiped.bg/velosipedi/velosip ... -2022.html - ако някой е купувал от там преди, може да ти даде 10% ваучер за покупката на този. Имат магазин в Младост.
2. Отиваш в най-близкия Bike Center и задаваш параметрите - те ще помогнат. Аз бих взел това като бюджетно: https://www.bikecenter.bg/product/velos ... -blk-azure (имат и Крос-а от първия линк)
3. https://www.olx.bg/d/ad/velosiped-oryx- ... 9sZZK.html - ако все пак решиш 2-ра ръка и имаш човек, който разбира от велосипеди, Oryx е нещо от по-високия среден клас и като рамка, и като тегло, и като компоненти
4. https://www.olx.bg/d/ad/kolelo-velosipe ... 9rmhl.html
5. https://www.olx.bg/d/ad/oryx-nine-d20-2 ... 9uoxn.html
6. https://www.olx.bg/d/ad/novo-planinski- ... 9tJVD.html - същото като в първия линк, но по-евтино. Аз бих, обаче, избрал официален магазин, за да имам гаранция и донастройки, при нужда.
П.с. аз съм с Cross Extreme Eco 29", който за парите си бе най-доброто като компоненти - струваше 1400 лв., а същия клас велосипед на Cube би бил 1900+ лв. Карам го 2 години вече, основно градско, не го жаля на бордюри, имам и планински преходи - отлично се представа.
- Stivi
- Мнения: 8310
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Доста такива теми съм виждал и навсякъде едно и също, човек търси колело да си кара с децата в парка, а се започва убеждаване, че нищо с което не можеш да участваш в поне европейско по Dounhill или Le tour de France, няма да свърши работа Аз от 8 г. си карам някакъв Cross който тогава беше 300 лв. и още нищо не съм ремонтирал по него. Врно, не е хАлумин и не става да го разнасям из страната качен на някакъв багажник, но аз такива мераци никога не съм имал, поръждясал е, ама то ако взема нещо за два бона, ще трябва само да го мисля, как да не ми го гепят Колегите са пуснали линкове с достатъчно добри /че и повече/ за търсените нужди велосипеди, които са 1000 лв. от магазина, това би бил моят избор.
- buller
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
@Stivi, така е.
Обаче...
Ако утре решиш да идеш в планината или почнеш да караш по-често, тогава едни 300-400 лв. отгоре дадени ще си дадат отражението.
Ако си взел най-най-бюджетното възможно, 1-2 години по-силно каране (тук говорим за човек с тегло 100+ кг) и колелото е аут.
Cross като цена / компоненти, които са закачени - е най-доброто.
Обаче...
Ако утре решиш да идеш в планината или почнеш да караш по-често, тогава едни 300-400 лв. отгоре дадени ще си дадат отражението.
Ако си взел най-най-бюджетното възможно, 1-2 години по-силно каране (тук говорим за човек с тегло 100+ кг) и колелото е аут.
Cross като цена / компоненти, които са закачени - е най-доброто.
-
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Аз бих взел това, и нито стотинка повече:
https://m.olx.bg/d/ad/velosiped-drag-29 ... 9tUYK.html
За твоите цели е идеално.
Дечицата са толкова малки, че изобщо не ти е спешна тая покупка, най-добре ще ги контролираш на кросче засега :)
Хубав оглед, понеже около София е взривоопасна зона, и доста скъпо колело може сериозно да го окъса само при едно спускане от Черни връх до долу. Но и да възникне нещо се оправя. При добър оглед и проба би се хванал всеки проблем. Гледаш за биене, вибрации, шум при въртене по осите и средното, не е ядрена физика.
https://m.olx.bg/d/ad/velosiped-drag-29 ... 9tUYK.html
За твоите цели е идеално.
Дечицата са толкова малки, че изобщо не ти е спешна тая покупка, най-добре ще ги контролираш на кросче засега :)
Хубав оглед, понеже около София е взривоопасна зона, и доста скъпо колело може сериозно да го окъса само при едно спускане от Черни връх до долу. Но и да възникне нещо се оправя. При добър оглед и проба би се хванал всеки проблем. Гледаш за биене, вибрации, шум при въртене по осите и средното, не е ядрена физика.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Вероятно няма всички да се съгласят с моята логика, но за мен в случая най-евтиното е най-добре.
Основното нещо, което оскъпява колелата е улекотяването (не говорим за даунхил, макар и там стремежа да е сравнително леко, но с възможностите на мотор). Всяко улекотяване е и по-чупливо. Т.нар. среден клас е с идеята, който няма пари да вземе и после да ъпгрейдва. Затова и там са най-чупливи компонентите, според мен.
Тоест да се целиш в нещо уж по-добро втора ръка не е практично в случая. Втора ръка евтино колело ще си е екстра. И да се счупи нещо, няма драма. Само трябва да се провери дали има части, че някои прекалено стари имат компоненти, чиито стандарти не се поддържат вече и е доста по-сложно с частите.
Тоя драг от предния пост ми се струва екстра.
П.с. 29 гуми е задължително. Нищо, че само в паркове. То май вече няма имного с по-малки.
Основното нещо, което оскъпява колелата е улекотяването (не говорим за даунхил, макар и там стремежа да е сравнително леко, но с възможностите на мотор). Всяко улекотяване е и по-чупливо. Т.нар. среден клас е с идеята, който няма пари да вземе и после да ъпгрейдва. Затова и там са най-чупливи компонентите, според мен.
Тоест да се целиш в нещо уж по-добро втора ръка не е практично в случая. Втора ръка евтино колело ще си е екстра. И да се счупи нещо, няма драма. Само трябва да се провери дали има части, че някои прекалено стари имат компоненти, чиито стандарти не се поддържат вече и е доста по-сложно с частите.
Тоя драг от предния пост ми се струва екстра.
П.с. 29 гуми е задължително. Нищо, че само в паркове. То май вече няма имного с по-малки.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта