Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусовете.

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот BURKAN » Сря 22 май 2013 21:57


За тези печки много е от значение, дали ще я ползваш до 4-5 часа или ще седиш в гората 10 дни при минус 5 градуса и на финала.... да запалиш двигателя и да се прибереш. С дизелова(аналогично бензинова) трябва втори акумулатор. След два дни угасва всичко ...поне така съм чел. Аз съм купил газова от каравана без никаква нужда от ток...само от газ. С една бутилка кемперска се изкарва 10 дни без да се гаси. Това са моите размисли, но те са заради това, че буса съм го купил, да живея в него по горите и поляните. А колегите които искат да превозват хора .......дизеловите и бензинови печки са за тях.




Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 238
Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
Автомобил: TLC HDJ80
Двигател: 1HD-FT
Местоположение: София

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот Yaro » Сря 22 май 2013 22:00


Да, за повече от ден съм напълно съгласен, че трябва втори акумулатор.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 23 май 2013 8:47


DA@KA написа:...Лично моето мнение е ,че печката трябва да работи с горивото на автомобила, за да не се налага да монтираш друг резервар и да следиш горивото в него...

Като имаш два резервоара, и два мукулуматуръ, цоцаш от който си искаш и захванваш от който си искаш :th_up :beer


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот valsanik » Чет 23 май 2013 13:45


Ко, ко каза????? Не стаа така брачет.....Ич не стаа.....Он Немецо си го е измислил......Ти недей се бута у мозака му, оти не важиш....При Мултиваните....печки, мечки, лампи бампи, хладилници,младилници се захранват само от ВТОРИЯ АКУМУЛАТОР........На който като му падне напрежението всичко изключва....Другия ти остава за палене зада се прибереш от гората, за да не станеш горски.
По въпроса за резервоарите.......естествено , че е хубаво кюмбето да ти е на основното гориво.....оти можеш да ги омешаш....С изключение на газовите....ако буса е на зенбин или нафтъ.......Оти у резервоара с нафтътъ(зенбина) няма как да турнеш газ.Газта е отделно.
Друг е въпроса ако си някой научен гений или следваш руските инструкции......там са царе....они печките и с водка карат, камо ли бусовете....Ама тряя да четеш у руския форум,току виж те наречем "Краля на изобретенията" :drunk .....


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот Чудомир » Чет 23 май 2013 14:17


Малко отклонение от темата:
Напълно разбирам народния похлъх в начина на изразяване, но все пак може ли да почнете да пишете на книжовен български? Не че нещо, но след време едва ли някой ще се сети да напише в търсачката "зебин", "мукулуматуръ", "движок", за да намери каквото търси. :th_up


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот DA@KA » Чет 23 май 2013 15:05


BURKAN написа:За тези печки много е от значение, дали ще я ползваш до 4-5 часа или ще седиш в гората 10 дни при минус 5 градуса и на финала.... да запалиш двигателя и да се прибереш. С дизелова(аналогично бензинова) трябва втори акумулатор. След два дни угасва всичко ...поне така съм чел. Аз съм купил газова от каравана без никаква нужда от ток...само от газ. С една бутилка кемперска се изкарва 10 дни без да се гаси. Това са моите размисли, но те са заради това, че буса съм го купил, да живея в него по горите и поляните. А колегите които искат да превозват хора .......дизеловите и бензинови печки са за тях.

Това е наи точното мнение,по отношение ползването на сухите печки. :th_up Много правилно си се ориентирал колега. :beer


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот musuibie » Нед 26 май 2013 8:04


Имам втори акумулатор на буса захранващ газовата печка, мивката и хладилника. Седи под шофьорската седалка и се захранва един път от инсталацията 220 волта когато е включен в мрежата, и втори път като запаля двигателя. Така че дори и да го закършиш някъде в гората след безброй много изконсумирана енергия - палиш буса и всичко си тръгва!


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот BURKAN » Нед 26 май 2013 12:38


Така е колега, но става въпрос за дизелова или бензинова печка. Там не можеш да изкараш колкото си искаш. С газовата печка можеш да караш докато има газ. Моята газова даже не иска и ток.


raver
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 12 фев 2013 14:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот raver » Пет 31 май 2013 10:49


Здравейте Колеги!
Имам един малко тъп въпрос: като си купих Мултивана преди половин година, колегата в работата ме попита: "как ще се отопляваш?" и аз още преди да кажа "газ" той изрече: "само недей да си мислиш за газ!!!" И после: "В Германия е абсолютно забранено, имало е няколко смъртни случая с ТИР-аджии и от тогава било вече забранено". Имало голям риск докато си спиш, ако нещо изгасне горелката или пропусне някое съединение/маркуч да се задушиш...
Не знам колко е вярно, но моля да споделите: какви газови печки ползвате и смятате ли наистина, че има реална опасност човек да се задуши?
Аз гледах в някакви сайтове за газови уреди турски горелки за по 20-30 лева, които се монтират върху стандартна газова бутилка. Стават ли такива или трябва специална печка с някакви там системи за безопасност и т.н.?
Аз буса го ползвам да си живея и нощувам в почивните дни и ще ми е необходима икономична печка през зимата. Не ми се дават големи цифри за нафтова и втори акумулатор, затова бих предпочел на газ, ако е безопасно разбира се.
Как мислите?


Потребителски аватар
chato
R.I.P
Мнения: 318
Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
Автомобил: VW bus T3
Двигател: 1.6D CS 1981
Местоположение: sofia

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот chato » Пет 31 май 2013 20:40


raver написа:Здравейте Колеги!
Имам един малко тъп въпрос: като си купих Мултивана преди половин година, колегата в работата ме попита: "как ще се отопляваш?" и аз още преди да кажа "газ" той изрече: "само недей да си мислиш за газ!!!" И после: "В Германия е абсолютно забранено, имало е няколко смъртни случая с ТИР-аджии и от тогава било вече забранено". Имало голям риск докато си спиш, ако нещо изгасне горелката или пропусне някое съединение/маркуч да се задушиш...
Не знам колко е вярно, но моля да споделите: какви газови печки ползвате и смятате ли наистина, че има реална опасност човек да се задуши?
Аз гледах в някакви сайтове за газови уреди турски горелки за по 20-30 лева, които се монтират върху стандартна газова бутилка. Стават ли такива или трябва специална печка с някакви там системи за безопасност и т.н.?
Аз буса го ползвам да си живея и нощувам в почивните дни и ще ми е необходима икономична печка през зимата. Не ми се дават големи цифри за нафтова и втори акумулатор, затова бих предпочел на газ, ако е безопасно разбира се.
Как мислите?


Имайки предвид,че всички каравани и повечето кемпери се отопляват с газ,напрви си сам извода.НО,говорим за печки проектирани за употрба в точно такива,затворени помещения.Турската горелка не е лоша,но не можеш да спиш с нея не,че е турска,просто открития пламъм "изяжда кислорода".


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот BUS1988 » Пет 31 май 2013 20:46


Трябва да се внимава много с газовите печки, с сигурност трябва да се ползват само тези които за презназначени за затворени малки помещения (за каравани и кемпери), и пак трябва да се внимава.
В Гърция имаме случай на колега с Т3 който се е отровил с газовата си печка и е бил на болница на много тежко състояние.
Има системи за безопасност, ако има пропуск на газ сигнализират с звук и те събуждат, мисля че е добре да се използват ако се топлиме на газ.


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот xcentric » Пет 31 май 2013 21:13


BUS1988 написа:Трябва да се внимава много с газовите печки, с сигурност трябва да се ползват само тези които за презназначени за затворени малки помещения (за каравани и кемпери), и пак трябва да се внимава.
В Гърция имаме случай на колега с Т3 който се е отровил с газовата си печка и е бил на болница на много тежко състояние.
Има системи за безопасност, ако има пропуск на газ сигнализират с звук и те събуждат, мисля че е добре да се използват ако се топлиме на газ.

:th_up ето за това аз съм на нафта


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот DA@KA » Пет 31 май 2013 21:19


Хората казват "Празна пушка веднъж гърми".Печките които имам работят на един и същ принцип,но с различно гориво.Предимство на газовата е че няма смрад от аспуха.Всички консумират ток живеете в заблуда,че газовата която има турбина и електромагнитен клапан няма консумация на ток(изключение прави печката на Буркана тя е друг модел).Раликата между нея и дизеловата е ,че другата(дизеловата) консумира първоначално повече ток за подгревната свещ.След като запали дизела остава турбина и дозираща помпичка като консуматори.Винаги съществува опасност от задушаване или запалване,ако се отнасяте небрежно към отоплителя и неговата инсталация.


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Сухи отоплителни печки и тяхното местоположение в бусове

Мнениеот BURKAN » Нед 02 юни 2013 19:07


DA@KA написа:Всички консумират ток живеете в заблуда,че газовата която има турбина и електромагнитен клапан няма консумация на ток(изключение прави печката на Буркана тя е друг модел)


Грешката е моя, че не уточних, че моята печка е от каравана и за това не консумира ток. Тя е с пиезозапалка. Горенето става извън кабината. И да спре случайно, газта изтича навън. Сигурно ще сложа и двете печки. И газовата, и дизеловата. Едната ще е за по-дълъг престой. :bbq :18b

Старостта ме поразява! Сега видях, че съм уточнил за каква печка говоря. :bishop



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост