Инфо за ремонт на стартер БОШ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
http://www.youtube.com/watch?v=mJM2veUNBc0 много ценен клип за хора като мен и за тези които искат сами да се справят
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Стартера ми работеше когато си иска, отварях го веднъж, вътре имаше отчупени парчета от ротора и реших направо да го сменя с друг. За по сигурно реших да сменя и втулката в скоростите. Прочетох че втулката е 12.1 мм в тази тема, но моята беше 11. Също прочетох във форума, че може да се извадя с болт от гума, свалих един, но се оказа, че на ГТИ болтовете са по-големи. Бяха ми останали от полото и пробвах с него. Започна да се навива, но е къс и главата му опря във венеца на маховика. Намерих същия болт, само че по-дълъг и втулката излезе. Новата я набих с една от шпилките с гайка от стартера.
Колата е голф 3 гти 8в.
Колата е голф 3 гти 8в.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Тази лагерна втула ,набита в скоростната, я извадих като ползвах вече разглобената ос от стартера(тази дето всъщност си влиза там).Способ:натъпках втулката с някаква гъста грес,намушух оста в нея и с чукът на Тор..един път..и извадих оста с нанизана на нея втулка-лагер!Способът е известен като "хидравличен",но при липса на грес може да се ползва сапун или тесто!!!
Иначе,впоследствие,заварих си един метчик М12 на дълга шпилка и едно железо нанизано.."обратен чук" се нарича...така и не го ползвах...а беше редно!
Иначе,впоследствие,заварих си един метчик М12 на дълга шпилка и едно железо нанизано.."обратен чук" се нарича...така и не го ползвах...а беше редно!
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
И друг чалъм има. С анкер болт за бетон. Купуваш подходящ размер ,пъхаш, стягаш и..."дърпаш" . Имам обратен чук и двойна гайка, която навивам на резбата на болта.
П.п. такъв тип трябва да е анкера :
П.п. такъв тип трябва да е анкера :
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Здравейте. Предстои ми ремонт и на мен, ако искам да паля при -10... Миналата зима стартера направо спираше да върти за част от секундата. Никъде не се споменава тази втулка откъм скоростната кутия има ли я при МК4 ТДИ?
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
При мен на двигател ASV - МК4 ТДИ, няма такава втулка.
Има само на стартера
Има само на стартера
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
helikamov написа:ASV - МК4 ТДИ, няма
Аз съм с 6-степенна кутия, но би трябвало да е същото.
Мерси за информацията
На стартера би трябвало да са две, или е една?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Май три бяха - отпред, отзад и в редуктора една малка. Проверете я и нея, че много често се износва и се разбива и редуктора.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Колеги, лесно ли се развива долния болт на стартера, отгорната част на коша.
Не ми се заляга под колата искам да знам дали става отгоре или е невъзможно?
Не ми се заляга под колата искам да знам дали става отгоре или е невъзможно?
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Става цялата процедура и само отгоре, с подходящ инструмент.
Камъче 13мм. и 18мм. и разни удължения.
Камъче 13мм. и 18мм. и разни удължения.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 28 ное 2014 23:22
- Автомобил: Golf 2 1.3
- Двигател: MH 1989
- Местоположение: Самоков
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Здравейте колеги,
Ето че и при мен започнаха проблеми с запалването. (Голф2 1.3 '89 MH)
Накратко когато си иска пали без никакъв проблем, старера върти като змей. Като реши: въртиш ключа едно "Цък" и нищо.
От прочетенотов темата: най-вероятно стартер... Разглобих го, на моя модел стартер има само една фтулка от към страната на четките, малко е разбита: едва се усеща страничен луфт, повече е разбита фтулката в скорустната кутия, нея не съм извадил защото метчик М12 влиза свободно, М14 е голям. (търся 1/2" той е 12.7мм)
Четките имат поне 5мм разтояние до изводите и обща дължина >10мм.
Моля за мнение, четките износени ли са? Трябва ли да сменям четкодържателя, или проблема че не пали редовно е някъде другаде?
Благодаря!
Ето че и при мен започнаха проблеми с запалването. (Голф2 1.3 '89 MH)
Накратко когато си иска пали без никакъв проблем, старера върти като змей. Като реши: въртиш ключа едно "Цък" и нищо.
От прочетенотов темата: най-вероятно стартер... Разглобих го, на моя модел стартер има само една фтулка от към страната на четките, малко е разбита: едва се усеща страничен луфт, повече е разбита фтулката в скорустната кутия, нея не съм извадил защото метчик М12 влиза свободно, М14 е голям. (търся 1/2" той е 12.7мм)
Четките имат поне 5мм разтояние до изводите и обща дължина >10мм.
Моля за мнение, четките износени ли са? Трябва ли да сменям четкодържателя, или проблема че не пали редовно е някъде другаде?
Благодаря!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Така и така си го разглобил смени си четките, но проблема ти е в тази втулка на скоростната кутия.
Получава се като блокирване, и самия бендикс се осуква. Може да го прави и от вилката на шалтера.
Направи му цялостна ревизия, за да не го ремонтираш дълго време. Имал съм двойка 1.3 но не ми е правил проблем стартера и не съм го разглабял. Не знам дали е с редуктор този. Смажи го преди да го сглобиш.
Получава се като блокирване, и самия бендикс се осуква. Може да го прави и от вилката на шалтера.
Направи му цялостна ревизия, за да не го ремонтираш дълго време. Имал съм двойка 1.3 но не ми е правил проблем стартера и не съм го разглабял. Не знам дали е с редуктор този. Смажи го преди да го сглобиш.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 28 ное 2014 23:22
- Автомобил: Golf 2 1.3
- Двигател: MH 1989
- Местоположение: Самоков
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Благодаря за бързия отговор!
Стартера е без редуктор, само с две втулки, на скоростната кутия и на капака на стартера. По вашия съвет ще подменя и четките.
Моля за подробности, как да тествам дали проблема не е от вилката?
Благодаря!
Стартера е без редуктор, само с две втулки, на скоростната кутия и на капака на стартера. По вашия съвет ще подменя и четките.
valiosport написа:Може да го прави и от вилката на шалтера.
Моля за подробности, как да тествам дали проблема не е от вилката?
Благодаря!
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Смени четките и втулките, защото са за смяна, сглоби го и го тествай, както е показано в клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=6x2hIOtBfzE
Направи го няколко пъти, за да си сигурен, че включвателят изхвърля всеки път. Да допълня само клипчето - ако дадеш плюс само на долния болт и минус на корпуса, трябва да завърти без да изхвърля, така се тестват само четките /ротор, статор/.
https://www.youtube.com/watch?v=6x2hIOtBfzE
Направи го няколко пъти, за да си сигурен, че включвателят изхвърля всеки път. Да допълня само клипчето - ако дадеш плюс само на долния болт и минус на корпуса, трябва да завърти без да изхвърля, така се тестват само четките /ротор, статор/.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 28 ное 2014 23:22
- Автомобил: Golf 2 1.3
- Двигател: MH 1989
- Местоположение: Самоков
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Здравейте,
Смених двете фтулки и четките на стртера. Няколко пъти го тествах преди монтажа на колата, и многократно след монтажа: няма пропуск, всеки път завърта.
Благдаря на колегите за бързите отговори и съдействието!
Смених двете фтулки и четките на стртера. Няколко пъти го тествах преди монтажа на колата, и многократно след монтажа: няма пропуск, всеки път завърта.
Благдаря на колегите за бързите отговори и съдействието!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта