Масло във възд.филтър 1.6 PN

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ВАН
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
Двигател: PN
Местоположение: София

Масло във възд.филтър 1.6 PN

Мнениеот ВАН » Съб 20 окт 2007 12:37


Здравейте,
някой колега имал ли е подобен проблем с двигател 1.6 PN. На какво се дължи?

Въздушния филтър е омазан с масло. Предполагам, че фърка през макруча към капака на клапаните. За 3000 км(от толкова километри го имам голфа) съм долял 1.5литра. Видими течове няма, петна по улицата не ми оставя. Не пуши ауспуха. Възможно ли е всичко да се "излива" във въздушния филтър? Днес тръгнах да го сменям, ама като видях какво е мазало, ми стана жал за новия филтър.

Изображение




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

масло

Мнениеот lozan67 » Съб 20 окт 2007 13:43


И мойта EZ-ка има масълце там. Това според мене е защото ни зацапан филтъра в капака на клапаните. Има няколко възможни решения. Удлжаваш маркуча от капака на клапаните и го пускаш надолу като на дърта Жигула :lol: , като запушваш входа при филтъра. Купуваш си филтърче за маслените пари слагаш го на капака на клапаните и пак запушваш входа на филтъра. Или си првиш сепаратор за маслото. Аз си го направих от обезвъздушител за радиатор, ако те интересува прати ми мейл ЛС да ти прата снимки. Успех!!!


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Съб 20 окт 2007 18:44


Масло: 1 литър за 10 000км., и леко омаслен въз. филтър е нормално.
Замериси компресията, това е признак за износени сигменти на буталата. Слева основен ремонт !!! :evil:


Tooty
Мнения: 61
Регистриран на: Сря 03 ное 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Tooty » Пон 22 окт 2007 13:09


Същият двигател и при мен омаслява възд.филтър но много слабо. Сменям филтъра на 5-6 хил.км.Така си карам вече 50 000 км но при мен няма доливане на масло! Най-различни коментари чух по този повод, но така я взех от Германия и до ден днешен се представя много добре.


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Пон 22 окт 2007 20:33


Малкото омсляване е нормално. Всепак и маслото е течност и се изпарява !!! :wink:
Отговор за Tooty !!!


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2542
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Вто 23 окт 2007 5:39


Yonata написа:Масло: 1 литър за 10 000км., и леко омаслен въз. филтър е нормално.
Замериси компресията, това е признак за износени сигменти на буталата. Слева основен ремонт !!! :evil:

Според мен преди основния ремонт са гумички на клапаните.


Потребителски аватар
fifcho
Мнения: 269
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:13
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Бойчиновци
Контакти:

Мнениеот fifcho » Вто 23 окт 2007 9:37


И аз го имах този проблем, но след като смених гумичките на клапаните вече всичко е ОК. Иначе преди от филтъра направо течеше масло.


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Вто 23 окт 2007 13:17


vit_autosofia написа:
Yonata написа:Масло: 1 литър за 10 000км., и леко омаслен въз. филтър е нормално.
Замериси компресията, това е признак за износени сигменти на буталата. Слева основен ремонт !!! :evil:

Според мен преди основния ремонт са гумички на клапаните.


Нямам отговор за компресията, ако е добра тогава гумички на клапани. :roll:


Потребителски аватар
ВАН
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
Двигател: PN
Местоположение: София

Мнениеот ВАН » Нед 03 фев 2008 19:07


компресия: 13/10/12.5/9.5


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Нед 03 фев 2008 23:07


и моя е омаслен ама едвам доловимо.още като взех колата свали маркуча и с вряла вода го промих.изчистих кутията на филтъра от вътре и няма проб.
като заговорихме за масло и компресия.....каква трябва да е нормалната компресия на ЕВ мотора :roll: че имам мерак да си я премеря


Потребителски аватар
jetta75
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:40
Автомобил: VW BORA Variant 4motion
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Бургас

Мнениеот jetta75 » Нед 03 фев 2008 23:11


разликата в компресията трябва да е до 0,5.С тези данни май си за осн. ремонт


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 04 фев 2008 0:06


Yonata написа:
vit_autosofia написа:
Yonata написа:Масло: 1 литър за 10 000км., и леко омаслен въз. филтър е нормално.
Замериси компресията, това е признак за износени сигменти на буталата. Слева основен ремонт !!! :evil:

Според мен преди основния ремонт са гумички на клапаните.


Нямам отговор за компресията, ако е добра тогава гумички на клапани. :roll:


:) Колега що за глупост нали ако испускат гумичките няма да има и компресия. А що се отнася до основен ремонт според мен има още много да пърпори тоя мотор доде му дойде време за ремонт.

Сменяй гумичките и газ до ламарината!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 04 фев 2008 0:10


jetta75 написа:разликата в компресията трябва да е до 0,5.С тези данни май си за осн. ремонт


Стига глупости при наистина здухани сегменти отзад пуши зверски при форсиране, почти всички мотори на ФВ рядко трошат сегменти.

При мен също има масло в филтъра, също ми харчи 2-3 кила на 10 000км, За сметка на това пък грам не пуши.

Но има една подробност Мотора ми е на 260 000км. Онзи ден за пръв път му отворихме капака на главата за да сменим гарнитурата на капака.
Ще трябва да сменя и гумичките на клапаните и разхода на масло, ще падне. :wink:

Принципно клапаните цъкат като часовник когато се удървят гумичките.


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Пон 04 фев 2008 1:56


Клапаните нема как да ти църкат като часовник кат ти се удървят гумичките! Тея тъпи гумички са ти най-оникновен семеринг и освен да не пропускат масло през водача на клапана друга работа нямат! Никой не говори за строшени сегменти, а за износени сегменти! Това ти е от картерните газове, ако махнеш капака на клапаните, би трябвало картерните газове да са с голямо налягане, щото като се износят сегментите, част от компресията отива в картера, от там по каналите за картерните газове, та барабар и качва малко масло във въздушния филтър! И къде я премери тая 13 компресия ве пич, по каталог 1,6 на ФВ го дават на НОВ от 9 до 12 бар, минимално 7,5, максимална разлика между два цилиндъра 3 бара! За 1,8 е за НОВ от 10 до 13 бар, минималната е като на 1,6 7,5 и разликата е като при 1,6 - 3,5бар! Е какво като е на 260 000км, това не й е проблем, тоя жълтия от аватара е ПН, на 320 000км, компресията на всичките е 10, само един имаше с 9,5бар, за 10 000км около 700-800грама масло! Добра моторетка си е, ама тая дет я правя сега ше е по-хубава!

А това цъкането или по-точно прищракването е от хидравличен повдигач, 10лв е бройката чисто нов!


Потребителски аватар
ВАН
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
Двигател: PN
Местоположение: София

Мнениеот ВАН » Пон 04 фев 2008 9:29


jetta75 написа:разликата в компресията трябва да е до 0,5.С тези данни май си за осн. ремонт


E, хубаво де основен та основен ремонт! Не е ли нормално да се появат и други признаци, преди да се цепи двг. ... Друг проблем, освен загубата на масло няма! Мотора работи тихо и равномерно.
:036:

Само да се пооправя :081: и ще сменяме гумички.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта