подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Пускам тази тема като се надявам да събудя интереса ви, знам че на всеки от вас му се ще да има някой кон отгоре но за това се говори малко. Съфоромците с по голям стаж отдавна са на ти със спортните валове ,увеличаването на степента на сгъстяване ,монтирането на по големи карбове или двойни такива. Ще помоля по вещите да дадат инфо, впечатления и съвети .
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Дай нещо по-конкретно, за да има за какво да се закачи човек.
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
колеги и аз съм пред дилема какво да правя с карбуратора?Значи направих мотор с компилация бърз вал в110 бутала 87мм и стана нещо страхотно за ежедневно каране,но проблемът е че съм с карбуратор от бус еднокамерен,,,та чудя се имам два карба от алфа и централен прогресивен вебер кое да монтирам...моля някои ако е правил тази компилация да каже мнение че ми писна да правя опити постоянно мерси
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
прогресивния е по-мек за каране и икономичен, но с другия ще бяга повече
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Темата с тунинга и въобще ремонта на везушният боксер и много-интересна, много-голяма и трудно-изчерпаема. Мога да напиша книга само от последният ми проект... Хубавото при тоя мотор е, че веднъж направиш ли му качествен ремонт, с палагащите му се части - няма да го повториш, вечен става, лошото е, че не може да ти го направи всеки, камо ли пък сам, може-би има 2-3ма човека, които могат да се справят, а за тунинга му е по зле. Моят съвет е не правете това у дома или си купете няколко стари двигателя и се учете на тях, но не събирайте сами мотори, камо ли спортни с части за няколко хиляди, освен ако не сте натрупали опит и знания с 5-те или 10-те мотора с които сте си играли с годините... Имам няколко интересни проекта, къде течашти, къде завършени, чиито снимков материал бих качил във форумите ни за да се позабавлявате и вие, но не съм фен на идеята да се прави това от некомпетентни хора. Все пак някой, ако има нещо конкретно да пита или смята че сам би се справил - насреща съм за помощ и части...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Мартине зависи от много неща, но мисля при теб с проресивният ще е по-добре и за реглаж и за смукач и за зимен възд. филтър, докато при двата двойни ще трябва доста да си поиграеш за да стане това както трябва или пък: двойните - лятоска , Солекса - зимата ...
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
е не е чак толкова страшно да си стегне човек сам мотора....
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Като за начало смятам да направя единия мотор моно инжекцион с ламбда сонда, изработката е лесна и донори много, по нататак пълна инжекция с двупортови глави леко згъстени и вал.
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
дака деистваи подкрепям те
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
За моно и инжекции донори бол, но въздухарите са скъпата и тънка част, но си заслужава идеята, аз мисля да скачам направо на едно турбо, че ми е в гаража от няколко години - иска смазване вече , ако се пребориш успешно с инжекцията преди мен - ще помагаш...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
да ви го турнем и еколозите, защо са ви тези инжекции само главоболия
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
asentm написа:да ви го турнем и еколозите, защо са ви тези инжекции само главоболия
...и аз да им го турнем. Слагайте карбовете и си пейте.
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Тука се заформя оргия ,еба ти купона ,абе до някаде за мене по лесно е фул инжекцията с карбовете ми е тъмна индия.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Интересна тема!
Може би въпросът е кое дава по-голяма мощност карбуратори или инжекция?
Като изключим новите инжекционни системи над 1800 щ.долара (цена в Щатите),от
които вече има една внесена у нас от колега от Форума и нови двойка Вебери или Дел'Орто
от най-големите (Жене Берг в САЩ предлага и двойка карбуратори над 50 мм), които на практика
не са по-евтини, стигаме до задачата да докараме максимум коне от подръчни средства - карбуратори употребявани (основно от Алфа) и инжекции от каквото намерим.
Мисля, че колеги с опит в различните начинания като Disk, Jossy и други могат да споделят опит.
В крайна сметка, най -важно би било,кой от нас какво би могъл да си позволи , за което обаче е нужна споделена информация.
Или както казва един популярен герой говорейки за финансовата страна на въпроса - How fast can you afford to go?
Може би въпросът е кое дава по-голяма мощност карбуратори или инжекция?
Като изключим новите инжекционни системи над 1800 щ.долара (цена в Щатите),от
които вече има една внесена у нас от колега от Форума и нови двойка Вебери или Дел'Орто
от най-големите (Жене Берг в САЩ предлага и двойка карбуратори над 50 мм), които на практика
не са по-евтини, стигаме до задачата да докараме максимум коне от подръчни средства - карбуратори употребявани (основно от Алфа) и инжекции от каквото намерим.
Мисля, че колеги с опит в различните начинания като Disk, Jossy и други могат да споделят опит.
В крайна сметка, най -важно би било,кой от нас какво би могъл да си позволи , за което обаче е нужна споделена информация.
Или както казва един популярен герой говорейки за финансовата страна на въпроса - How fast can you afford to go?
- batbobo
- Мнения: 193
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Вариант 1
1835CC ECONO ENG KIT 69MM X 92.0MM- CAST CRANK
Цена - 720 $
Т.е. готов комплект(валове, биели, повдигачи, цилиндри и бутала)
Варианта е примерен с ориентировъчна цена и без транспорт от US
Вариант 2
стар мотор тип 4 (1700, 1800 сс)
с двойни карбуратори и "бърз" вал
ето и кодовете на моторите които според мен си заслужава да се поставят в костенурка:
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
1835CC ECONO ENG KIT 69MM X 92.0MM- CAST CRANK
Цена - 720 $
Т.е. готов комплект(валове, биели, повдигачи, цилиндри и бутала)
Варианта е примерен с ориентировъчна цена и без транспорт от US
Вариант 2
стар мотор тип 4 (1700, 1800 сс)
с двойни карбуратори и "бърз" вал
ето и кодовете на моторите които според мен си заслужава да се поставят в костенурка:
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта