Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
С интерес прочетох цялата тема...но ми стана интересно...споменавате че при скорост на 40км.ч EDS-а не работи....при мен няма да забравя един пат влязох в един завой със скорост около 60-70км/ч и в завоя дадох повече гас и EDS-a почна да чегърта...а и на прав очастък на заледено с над 50км/ч като дам гас си чегърта.... следователно работи и над тази скорост
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
EDS/EDl - системата поне при мен работи и при по висока скорост ...По темата със затъването на едната гума - Лятото бях спрял колата на плажа ( едната гума беше на асвалта а другата пропадна в пясъка....Зад мен по същия начин спря един приятел с Голф 3 ! Направихме си плажа и се качихме по колите...Дадох малко газ и EDS-а се влючи веднага (чу се тракането като от ABS ) и колата излезна без проблем.Колегата с 3-ката не можа да помръдне и пропадна още повече. EDS/EDL - е една много полезна система
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
kat007 написа::012: EDS/EDl - системата поне при мен работи и при по висока скорост ...По темата със затъването на едната гума - Лятото бях спрял колата на плажа ( едната гума беше на асвалта а другата пропадна в пясъка....Зад мен по същия начин спря един приятел с Голф 3 ! Направихме си плажа и се качихме по колите...Дадох малко газ и EDS-а се влючи веднага (чу се тракането като от ABS ) и колата излезна без проблем.Колегата с 3-ката не можа да помръдне и пропадна още повече. EDS/EDL - е една много полезна система
Ами да прав си за това че над 40км работи. И аз си правих опити с колата миналата зима и противно на писаното в нета, при мен с 80км на лед превърти ли някоя гума ЕДС-а сработва. В завой подам си повече газ (в момента с този двигател) веднака започва да бръмчи. Подкрепям мнението ти че ЕДЛ-а е полезна с-ма.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Аз пък да ви кажа, че ако запалите при движение с 1-2км/ч но върху неравен терен (в моя случай пресичане на жп линия) ще ви излязат грешки на ABS i ЕDS-а.
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Ето нагледно как работи при мен ! Помага изключително много !
Последна промяна от kat007 на Вто 27 дек 2011 13:23, променено общо 1 път.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Нещо не го усещам да работи при мен,не знам защо ?
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Странно...при теб трябва да се усеща ( имаш го и на 4-рите гуми ) Пробвай я навънка докато имавсе оше сняг...дай по разко газ и трябва да чуеш ABS помпата да жужи
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Най-лесният начин за проба в това време е - спирате по много голям наклон (по който почти няма възможност да се качите) и след това потегляте без да давате газ. ще чуете идеално сработването на АБС-а на всяко колело
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
feikot написа:Нещо не го усещам да работи при мен,не знам защо ?
Какво стана колега...пробва ли го ?
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Чуването на тракането от АБС-а е от ASR, а не EDL.
Anti-Slip Regulation контролира приплъзването на колелата, чрез прилагане на спирачно усилие за да спре боксуването на колелото.
EDL заключва диференциала и боксуват 2-те колела, а не само едното.
Понеже сега е зима по Витоша съм засядал с няколко БМВ-та с отворени диференциали и само едното колело боксува. Точно тук при VW/Audi се намесва EDL, като заключва диференциала и силата се предава към 2-те колела, още по-добре ако има и ASR да контролира приплъзването и да се потегли.
Anti-Slip Regulation контролира приплъзването на колелата, чрез прилагане на спирачно усилие за да спре боксуването на колелото.
EDL заключва диференциала и боксуват 2-те колела, а не само едното.
Понеже сега е зима по Витоша съм засядал с няколко БМВ-та с отворени диференциали и само едното колело боксува. Точно тук при VW/Audi се намесва EDL, като заключва диференциала и силата се предава към 2-те колела, още по-добре ако има и ASR да контролира приплъзването и да се потегли.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
BeckoTDI написа:Чуването на тракането от АБС-а е от ASR, а не EDL.
Anti-Slip Regulation контролира приплъзването на колелата, чрез прилагане на спирачно усилие за да спре боксуването на колелото.
EDL заключва диференциала и боксуват 2-те колела, а не само едното.
Понеже сега е зима по Витоша съм засядал с няколко БМВ-та с отворени диференциали и само едното колело боксува. Точно тук при VW/Audi се намесва EDL, като заключва диференциала и силата се предава към 2-те колела, още по-добре ако има и ASR да контролира приплъзването и да се потегли.
Много грешиш, Веско. EDL-то се изпълнява същото като ASR-a, само че не ти ограничава мощността. В кутията няма електроника че да блокира диференциала, поради което със спирачките се постига този ефект, сработвайки с много по-голяма честота. ESP-то контролира преплъзването.
ASR-а и ESP-то са изключени при теста и звука се чува пак.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Ами аз не чувам това въпросното тракане,хрупане,пръхтене и пр. Нямам грешки по тази инсталация,а и проблем с проходимостта не съм видял
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Искаш да кажеш, че като вземе да боксува едното колело, спирачките го блокират за да се прехвърли момент към другото? Спряла кола на лед, потегля с малко повече газ, превъртa дясното колело, спирачките го блокират, прехвърля се момент на лявото. Това е ясно, но така пак е отворен диференциала и превърта само ляво/дясно.
Аз не твърдя, че съм прав, но точно за това коментирам в темата, за да ми се изясни системата, че ми стана интересна наскоро.
На лепенката на багажника имам обозначение, че имам EDL.
Влезнах в един голям лед и спрях. При опит да потегля колата почва да върти гуми на място, но не усещам нито АБС, нито тресене, нито чукане нищо. Оставям я на първа да си върти слизам и гледам, че и двете гуми въртят едновременно (заключен диференциал), докато при бмв-тата с отворен, само едната гума върти на място, преди и с голфа като съм оставал на лед, само едната гума е въртяла(отворен диференциал). Точно за това мисля, че диференциала се заключва и почват да въртят и двете гуми
Аз не твърдя, че съм прав, но точно за това коментирам в темата, за да ми се изясни системата, че ми стана интересна наскоро.
На лепенката на багажника имам обозначение, че имам EDL.
Влезнах в един голям лед и спрях. При опит да потегля колата почва да върти гуми на място, но не усещам нито АБС, нито тресене, нито чукане нищо. Оставям я на първа да си върти слизам и гледам, че и двете гуми въртят едновременно (заключен диференциал), докато при бмв-тата с отворен, само едната гума върти на място, преди и с голфа като съм оставал на лед, само едната гума е въртяла(отворен диференциал). Точно за това мисля, че диференциала се заключва и почват да въртят и двете гуми
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
То на помпата би трябвало да пише АБС + ЕДЛ
На корадото много ясно ми се усеща като причука ЕДЛ а ...
На корадото много ясно ми се усеща като причука ЕДЛ а ...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта