Редно е като има тема с доработки и спорове за 16в моторите ,да има и такава за техните по-малки братя.. Има доста фенове на доработките на 8V моторите и знам ,че винаги има какво ново да научим.
Аз конкретно също искам да питам за моя мотор - 2H ,какви са му възможностите...(почти пълно копие на PB е ,само че с друг комп ,с ламбда сонда ,катализатор и друг изпускател).
Замислил съм следните неща малко да го позасиля.. Какво още мога да добавя в списъка ,че за сега само събирам частите
-Пълен ребилд на мотора
-Изпускател от PB и генерация (може би на 55мм - вие кажете дали печеля нещо или да си остана на 50мм)
-Полиране на клапаните
-Полиране на дросела(вече го направих ,ефект за мен има щот дросела ми беше и много мръсен ,та не мога да кажа точно)
-Комп от PB
Друг вал по-хубав от този на PB има ли при стоковите мотори на VW?
Поздрави
Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
- Div Selqnin
- Мнения: 346
- Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
И аз вече мога да се запиша със един PB на земята и се чудя дали да не си поиграя преди да го пусна в коша много ме сърбят ръцете да го дам на един приятел стругар да му ореже маховика ама засега се сдържам.
Ще видя ще го пусна в коша да запали и чак тогава ще видя да си поиграя с него
Ще видя ще го пусна в коша да запали и чак тогава ще видя да си поиграя с него
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
като събера този хаос тия дни, ще ви кажа как е със сгъстен ПБ/ПФ мотор (и тогава ще кажа със точност и на каква степен, но очакваната е около 13:1)
компресионните до обикновените бутала за ПБ
п.п. компресионни идват за един мотор, за друг са си турбо бутала
брабус да се включи, ако обича
компресионните до обикновените бутала за ПБ
п.п. компресионни идват за един мотор, за друг са си турбо бутала
брабус да се включи, ако обича
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
За да имаш степен 13:1 и да има файда от тази степен,трябва едно на ръка да качиш механични повдигачи,усилени пружини,талерки и вал над 300 градуса.Работата на вала обикновено е над 5000 к оборота ....освен това трябва да караш на химия.Спутер лагери Също няма да са излишни имайки впредвид степента.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Нищо подобно.
Агресивни валове изискват сгъстяване, там е необходимост, че мотора се разрежда динамично.
Вариантите за развитие на една атмосферка са или да вадиш обороти, или да сгъстиш мотора.
Теоретично 10% уееличаване на степента, води до 10% увеличаване на мощността и 10% сваляне на разхода.
Така сгъстен моторя, ще тегли още от 1000 оборотс и ще е много рязък, все пак няма да ми е сефте сгъстен мотор. Има и други горива, освен бензина дето хич не ги бъркат детонациите, а когато е на бензин, ще е със силен такъв. Понеже е ежедневен, нямам наметение да се боря за обороти. Даже съм му наредил и дълга кутия...
Агресивни валове изискват сгъстяване, там е необходимост, че мотора се разрежда динамично.
Вариантите за развитие на една атмосферка са или да вадиш обороти, или да сгъстиш мотора.
Теоретично 10% уееличаване на степента, води до 10% увеличаване на мощността и 10% сваляне на разхода.
Така сгъстен моторя, ще тегли още от 1000 оборотс и ще е много рязък, все пак няма да ми е сефте сгъстен мотор. Има и други горива, освен бензина дето хич не ги бъркат детонациите, а когато е на бензин, ще е със силен такъв. Понеже е ежедневен, нямам наметение да се боря за обороти. Даже съм му наредил и дълга кутия...
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
малко не съм много съгласен че тоя мотор с тая степен след 5000об. ще смогва да пълни достатачно,но щом не се гонят обороти проблем няма да има.А относно тягата от 1000об. с подаването ще върти гуми... имам си едно такова в гаража ,предполагам щом ще е ежедневка ще е и на газ
...едно време ми бръмчеше в главата да слагам VR6 ама сгъстен яко,но със стоково газоразпределяне,читав тръбен изпускател 6-3-1 и леко пипнат смукател ...абе нещо като американски мотор много бутала и тяга от ниски обороти и да не върти повече от 5000об. нагоре.Като знам яко сгъстен 4цилиндров как си променя работата и звука си представям VR-а в това състояние
...едно време ми бръмчеше в главата да слагам VR6 ама сгъстен яко,но със стоково газоразпределяне,читав тръбен изпускател 6-3-1 и леко пипнат смукател ...абе нещо като американски мотор много бутала и тяга от ниски обороти и да не върти повече от 5000об. нагоре.Като знам яко сгъстен 4цилиндров как си променя работата и звука си представям VR-а в това състояние
- trifon022
- Мнения: 222
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
- Автомобил: Skoda Superb 2022
- Двигател: 2000 TSI 190 hp DSG
- Местоположение: Попово/София
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Имам върпос, след сгъстяването няма ли да има нужда от някакво мапване? Все пак не се ли нуждае от различни смеси за нормална работа - колкото може да е нормална на степен 13:1
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Разбира се, че ще има нужда от ремап. Тука обаче има място за творчество. Има си спортни електроники, има си деоко което може да се върти и до някъде да се осъществи контрол на аванса. Горивото е друга работа, газта 3-та Дето се казва човек сгъстяващ мотор до 13:1 при нормални 9-10:1 е наясно, или с концепция за после.
ПП - Ще използвам мига да попитам..Какво се пипа по 8кл. двигател да вдигне до около 230нм вътр. момент и до около 150коня мошността? Често чета твърдения как след модове(обикновено елементарни) отнася АБФ, но конкретно не съм намерил инфо кое как се пипа? Ама ако толкова лесно да вземам едно 2Е и да свалям АЦЕ-то. След като тегли повече
ПП - Ще използвам мига да попитам..Какво се пипа по 8кл. двигател да вдигне до около 230нм вътр. момент и до около 150коня мошността? Често чета твърдения как след модове(обикновено елементарни) отнася АБФ, но конкретно не съм намерил инфо кое как се пипа? Ама ако толкова лесно да вземам едно 2Е и да свалям АЦЕ-то. След като тегли повече
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
най-лесно с г60 ще го докараш на тия параметри
иначе доработките ще са много за атмосферка. Vento беше изкарал от 2.0 8в моно към 210 нютона някъде
мощността му беше към 130 коня
при подобна степен, а със стоковия разпр. вал е нормално да има проблем с пълнененто на високите обороти, но нека колата ми да върви брутално от 1000 до 5000 примерно, пък нагоре и да замалее не ме бърка. точно колко ще малее ще видим като я направя. мисля си че няма да е по-зле, отколкото е оригинално, ама да видим
иначе доработките ще са много за атмосферка. Vento беше изкарал от 2.0 8в моно към 210 нютона някъде
мощността му беше към 130 коня
при подобна степен, а със стоковия разпр. вал е нормално да има проблем с пълнененто на високите обороти, но нека колата ми да върви брутално от 1000 до 5000 примерно, пък нагоре и да замалее не ме бърка. точно колко ще малее ще видим като я направя. мисля си че няма да е по-зле, отколкото е оригинално, ама да видим
- trifon022
- Мнения: 222
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
- Автомобил: Skoda Superb 2022
- Двигател: 2000 TSI 190 hp DSG
- Местоположение: Попово/София
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Vankata_84 написа:Разбира се, че ще има нужда от ремап. Тука обаче има място за творчество. Има си спортни електроники...
Има ли смисъл да се наливат допълнително пари за електроники, при положение че в повечето случаи се търси ефект с минимално вложени пари? Въпроса е до колко може да се играе с оригиналната електроника, която (поправете ме ако греша) не е от най-добрите, след като подава импулс на 4-те инжектора, не зависимо че 3 от тях не би трябвало да пръскат (поправете ме отново, ако съм в грешка) и така безмислено се пръска гориво в цилиндрите, в които не би трябвало
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
е.. грешиш, горивото се впрсъква малко преди клапана в порта и си стои там, докато не отвори клапана. Няма как да влезе в цилиндъра, докато всмукателния клапан не отвори
за ремапа- каквото и да правиш, е хубаво да се донастрои колата. при сгъстяването не е задължително, както да речем едни валове, просто ти трябва после хубаво гориво или по точно казано- детонационо устокйчиво
за ремапа- каквото и да правиш, е хубаво да се донастрои колата. при сгъстяването не е задължително, както да речем едни валове, просто ти трябва после хубаво гориво или по точно казано- детонационо устокйчиво
- trifon022
- Мнения: 222
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
- Автомобил: Skoda Superb 2022
- Двигател: 2000 TSI 190 hp DSG
- Местоположение: Попово/София
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
И пак остава въпроса можел и да се мапва оригиналната електроника - кой, колко как и т.н.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
може, що да не може. щом управлението на запалването и впръскването са заложени софтуерно в един чип...
къде и колко... има си хора за всичко в бг
къде и колко... има си хора за всичко в бг
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
13:1 - Не знам с какво гориво ще го ползваш но преди време в квартала имаше една 2ка, с 12.5 мисля на газ - само и си вървеше доста добре колата...
Някой може ли да обясни как се изменя "износо-устойчивостта" на двигател дигнат от 9 на 12.5 или 13..Защото ако е с добро масло според мен няма да има проблеми..Но не съм експерт в тунинг на двг...
Някой може ли да обясни как се изменя "износо-устойчивостта" на двигател дигнат от 9 на 12.5 или 13..Защото ако е с добро масло според мен няма да има проблеми..Но не съм експерт в тунинг на двг...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
едно турбо или компресор натовават много повече мотора.
макар и разреден като степен на сгъстяване, в буст му се налага да сгъстява двоино повече въздух(гориво-въздушна смес) отколкото един атмосферен мотор, бил той и сгъстен повече от оригинално
проблем с износването на коли с турби или компресор?
на бензин ще е претенциозна, ще иска силен, но не и на газ или метан
този ще го сглобя с биелните лагери на 1.8Т
главата съм я дал в сливен, хем ще се ревизира, (водачите са и ок- препасване на клапани, гумички, конторлен шлайф) и сме се разбрали да се направят некои промени по всмукването- промяна на ъгъла на фаските, пространството зад леглата на клапаните и самия порт. само всмукателните. Глава от ПБ/ПФ с най-големите клапани и разпр. вал
Гарнитура- обикновена, макар че трябва да им сравня цените, ако разликата с металната не е голяма, може и метална.
това го сглобявам на блок от 1.8 моно.
ще се ползва от моното шайбата на коляновия вал- многкратно по-лека е от тази на пб. Буталата от 1.8Т са по-леки и къси, както и биелите. Преди да сглобя мотора, ще изтегля всичко и ще кажа с точност. Може да резна и маховика, ще видим. Идеята ми е да съчетая най-дорбото което ми попадне като стокови части.
Целта е повишаване на мощността в ниските и средни обороти, не гоня повишаване в максималната мощност, икономичност и възползване от предимствата на алтернативните горива, а именно детонационоустойчивостта им
Разликата м/у буталата на рп и 1.8Т 20в, обърнете внимание докъде стига едното и другото спрямо ръба на блока
макар и разреден като степен на сгъстяване, в буст му се налага да сгъстява двоино повече въздух(гориво-въздушна смес) отколкото един атмосферен мотор, бил той и сгъстен повече от оригинално
проблем с износването на коли с турби или компресор?
на бензин ще е претенциозна, ще иска силен, но не и на газ или метан
този ще го сглобя с биелните лагери на 1.8Т
главата съм я дал в сливен, хем ще се ревизира, (водачите са и ок- препасване на клапани, гумички, конторлен шлайф) и сме се разбрали да се направят некои промени по всмукването- промяна на ъгъла на фаските, пространството зад леглата на клапаните и самия порт. само всмукателните. Глава от ПБ/ПФ с най-големите клапани и разпр. вал
Гарнитура- обикновена, макар че трябва да им сравня цените, ако разликата с металната не е голяма, може и метална.
това го сглобявам на блок от 1.8 моно.
ще се ползва от моното шайбата на коляновия вал- многкратно по-лека е от тази на пб. Буталата от 1.8Т са по-леки и къси, както и биелите. Преди да сглобя мотора, ще изтегля всичко и ще кажа с точност. Може да резна и маховика, ще видим. Идеята ми е да съчетая най-дорбото което ми попадне като стокови части.
Целта е повишаване на мощността в ниските и средни обороти, не гоня повишаване в максималната мощност, икономичност и възползване от предимствата на алтернативните горива, а именно детонационоустойчивостта им
Разликата м/у буталата на рп и 1.8Т 20в, обърнете внимание докъде стига едното и другото спрямо ръба на блока
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта