Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Здравейте
От няколко години карам голф 4 1.8Т с фабричното "дълбоко" рекаро. С времето обаче двата външни борда на шофьорската седалка започнаха да сдават багажа. На финала седалката се протри и взе да се къса по онзи ужасен начин с обилно извиране на ситен дунапрен, който вярвам всеки в този форум не веднъж е виждал
Вчера колата влезе за десетина дни в бокса и докато майсторите си вършат тяхното, реших да демонтирам седалката, да си я занеса вкъщи и да опитам да позакърпя ситуацията. Бях си намерил парчета от друга седала, свалих дамаската и закарах всичко на шивач. Така вкъщи останаха само дунапрените с които не бях сигурен какво да правя...
Докато борда на облегалката беше що годе здрав (леко се ронеше само), то този на седалката направо беше за боклука.
Доста се чудих как да процедирам и накрая му хрумна идея която ще споделя с вас за добро или за лошо
Купих си един универсален силикон, два бинта, гумени ръкавици... имах малко смлян дунапрен и така... с риск съвсем да омажа работата пристъпих към този експеримент.
Работата не е никаква философия. Няма кой знае какво за обясняване за това ще сложа малко снимки да говорят вместо мен
И така... резултата е учудващо добър. Борда практически е изграден наново. На пипане е равномерно гъвкав и същевременно достатъчно здрав. При налагане върху металната рамка на седалката по нищо не се различава със съседния.
Използвах същия номер и на другите части от дунапрена където се беше проронил, но само с една две ленти бинт просто за подсилване. На облегалката също подсилих тук там. Пак със силикон залепих всички места където дунапрена се беше разцепил или позакъсал, всички телове стърчащи от него и тн.
Мисля, че се получи доста добре. Когато изсъхне хубаво всичко и си взема нещата от шивача ще сложа още няколко снимки.
До тук разходите ми са силикон и малко, един бинт, няколко чифта ръкавици и 15 лв шивач
ПП
Така и не обърнах внимание дали има подобна тема вече във форума. Ако има простете, а ако не... дано тази е полезна на някого
От няколко години карам голф 4 1.8Т с фабричното "дълбоко" рекаро. С времето обаче двата външни борда на шофьорската седалка започнаха да сдават багажа. На финала седалката се протри и взе да се къса по онзи ужасен начин с обилно извиране на ситен дунапрен, който вярвам всеки в този форум не веднъж е виждал
Вчера колата влезе за десетина дни в бокса и докато майсторите си вършат тяхното, реших да демонтирам седалката, да си я занеса вкъщи и да опитам да позакърпя ситуацията. Бях си намерил парчета от друга седала, свалих дамаската и закарах всичко на шивач. Така вкъщи останаха само дунапрените с които не бях сигурен какво да правя...
Докато борда на облегалката беше що годе здрав (леко се ронеше само), то този на седалката направо беше за боклука.
Доста се чудих как да процедирам и накрая му хрумна идея която ще споделя с вас за добро или за лошо
Купих си един универсален силикон, два бинта, гумени ръкавици... имах малко смлян дунапрен и така... с риск съвсем да омажа работата пристъпих към този експеримент.
Работата не е никаква философия. Няма кой знае какво за обясняване за това ще сложа малко снимки да говорят вместо мен
И така... резултата е учудващо добър. Борда практически е изграден наново. На пипане е равномерно гъвкав и същевременно достатъчно здрав. При налагане върху металната рамка на седалката по нищо не се различава със съседния.
Използвах същия номер и на другите части от дунапрена където се беше проронил, но само с една две ленти бинт просто за подсилване. На облегалката също подсилих тук там. Пак със силикон залепих всички места където дунапрена се беше разцепил или позакъсал, всички телове стърчащи от него и тн.
Мисля, че се получи доста добре. Когато изсъхне хубаво всичко и си взема нещата от шивача ще сложа още няколко снимки.
До тук разходите ми са силикон и малко, един бинт, няколко чифта ръкавици и 15 лв шивач
ПП
Така и не обърнах внимание дали има подобна тема вече във форума. Ако има простете, а ако не... дано тази е полезна на някого
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
М даа.Това със силикона и бинта и аз съм го правил.Получава се доста добре.
Справил си се отлично.
А какъв плат използва на мястото на скъсания? От друга седалка донор ли?
Справил си се отлично.
А какъв плат използва на мястото на скъсания? От друга седалка донор ли?
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Bai Sando написа:
А какъв плат използва на мястото на скъсания? От друга седалка донор ли?
Дам. Изпадна ми едно парче (облегалка почти цяла). От него съм дал на шивача да резне и да го направи както си трябва
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Перфектна идея. Качествено направено. Практично.
!RESPECT!
!RESPECT!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Очаквам снимки на вече готовата седалка.
п.п. приемаш ли поръчки
п.п. приемаш ли поръчки
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Седалката ще е готова и събрана към края на седмицата (надявам се) и ще я снимам пак разбира се.
Бих се радвал ако Bai Sando сподели как стоят нещата в дългосрочен план. 99% съм сигурен, че ще държи добре, въпреки това бих се радвал на мнение от човек пробвал вече нещата
Бих се радвал ако Bai Sando сподели как стоят нещата в дългосрочен план. 99% съм сигурен, че ще държи добре, въпреки това бих се радвал на мнение от човек пробвал вече нещата
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Обикновено тапицерите при събирането на седалките сменяват местата на дунапрените.
Т.е. шофьорското седло го слагат на мястото на пасажерското и обратно.
При така направеното от теб ще го запазиш по-дълго, щото изобщо няма да се товари, а все едно си купил нов автомобил.
За облегалките няма как заради еърбега.
Само давам идеи.
Иначе благодаря за идеята. Имам в мазето две седалки и май ще ми отвориш работа някоя събота и неделя, докато жена ми чисти в нас.
Т.е. шофьорското седло го слагат на мястото на пасажерското и обратно.
При така направеното от теб ще го запазиш по-дълго, щото изобщо няма да се товари, а все едно си купил нов автомобил.
За облегалките няма как заради еърбега.
Само давам идеи.
Иначе благодаря за идеята. Имам в мазето две седалки и май ще ми отвориш работа някоя събота и неделя, докато жена ми чисти в нас.
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Това със смяната на седлата и аз си го мислех... за жалост се оказа, че и пасажерската също има нужда от ремонт на борда
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Аз на моето плитко рекаро(на бившия голф) имах цели дупки на шоф. седалка.
Понеже си бях намерил салон със същата разцветка,използвах неговата тапицерия.
Така събрах един перфектен салон без никакви забележки по тапицерията,но дунапрените си бяха изронени.
Направих същата процедура със силикона и облякох тапицерията(даже я бях и изпрал),само че на предните седалки им размених седлата за да може здравите бордове да отидат от външната част.И така бордовете със силикона отидоха от вътрешната част.Карах колата така година и половина и нямаше проблеми никакви.
После я продадох,но мисля че все още всичко е о.к.
Понеже си бях намерил салон със същата разцветка,използвах неговата тапицерия.
Така събрах един перфектен салон без никакви забележки по тапицерията,но дунапрените си бяха изронени.
Направих същата процедура със силикона и облякох тапицерията(даже я бях и изпрал),само че на предните седалки им размених седлата за да може здравите бордове да отидат от външната част.И така бордовете със силикона отидоха от вътрешната част.Карах колата така година и половина и нямаше проблеми никакви.
После я продадох,но мисля че все още всичко е о.к.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Точно това имах предвид и аз.
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Искам да видя крайния резултат и дали няма да има някакво разминавене !
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
И такаааа... макар самата седалка като цяло да е доста захабена поне вече нямам дупки в бордовете
Сега като я гледам единствено ме е яд за синята част... Просто не можах да намеря за да я сменя и нея
Живот и здраве някой ден може да сменя цялата седалка.
Лично за мен резултата е повече от задоволителен. Бордовете са равни, твърди и здрави.
Категорично мога да кажа, че втори път с тази операция не бих се захванал освен ако не е адски наложително. Снощи съм сглобявал седалката 3 часа!!! Всичко си дойде на мястото за около 40-50 минути с изключение на два ципа на облегалката които заради грешка на шивача ми отнеха останалото време...
Като цяло работата става, но отнема време и е пипкава. Успех на мераклиите
Сега като я гледам единствено ме е яд за синята част... Просто не можах да намеря за да я сменя и нея
Живот и здраве някой ден може да сменя цялата седалка.
Лично за мен резултата е повече от задоволителен. Бордовете са равни, твърди и здрави.
Категорично мога да кажа, че втори път с тази операция не бих се захванал освен ако не е адски наложително. Снощи съм сглобявал седалката 3 часа!!! Всичко си дойде на мястото за около 40-50 минути с изключение на два ципа на облегалката които заради грешка на шивача ми отнеха останалото време...
Като цяло работата става, но отнема време и е пипкава. Успех на мераклиите
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Много ли са нервите батя с тия телчета мелчета щифтчета
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Matematiks написа:Много ли са нервите батя с тия телчета мелчета щифтчета
Значи на седлото е лесна работата. Плата е хванат с пластмасови щипки към вплетен мини скелет (метален) в самия дунапрен. С една малка права отверчица леко се разтварят щипчиците и се освобождава дамаската.
При облегалката обаче е майка плаче положението. Пълно е с малки стоманени халкички хващащи малки пластмасови ушенца на дамаската за същия мини метален скелет на дунапрена. След това има едни дълги щифтове (телове) минаващи през едни платнени като шлаухчета, които на свой ред са прорязани на места и пак посредством същите гадни халкички се хващат за скелета в дунапрена
За капак дамаската на облегалката е затворена с цип най-отдолу където се явяват корекционните механизми на самия метален скелет. Тези ципове са без машинки. Просто са закопчани и фиксирани с по едно телче да не се разтворят. Откопчават се без проблем, но ако се опиташ да ги закопчееш отново с някаква машинка започва ходенето по мъките.
Бях помолил шивача да ми зашие нови разделящи се ципове с машинки (като на яке) за да си го направя като бял човек. Той обаче явно не е имал време и ми даде само машинка с която "УЖ" ставало да се закопчеят старите.
В интерес на истината ми демонстрира как се закопчават. Направи го за около 30 секунди, но когато опънах платовете по седалката на мен ми отне около два часа само да закопчея проклетите ципове. Почти се бях отказал и се замислях да ги зашия на финала...
В общи линии е голяма разправия, изисква голямо търпение и не е работа за нерваци като мен.
Този който я е проектирал и създал тази седалка заслужава бавна и мъчителна смърт!
Принципно шивача ми каза, че като веднъж дунапрените се отделени от платовете, седалката най-лесно се сглобява вместо с халкичките със свински опашки. Аз обаче си играх да я върна във вида в който беше
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..
Тва не е работа за мен на 20-тата минута ще я засиля нанякъде аз съм суоер нервак,не ставам. Ще я дам на тапицер
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта