Здравейте,
Наскоро се сдобих с Passat B8 и реших да започна тази тема по подобие на темата за B7, тъй като досега само консумирах информация а не съм дал нищо за този така полезен форум.
Имайки в предвид разочарованието на pavel_andreev (който направи невероятно описание на B7 ) от сервиза Порше Изток – ми се струва, че VW го изгубиха като клиент.
Сигурен съм, че няма да успея дори да се доближа до изчерпателността на pavel_andreev , но ще се опитам да бъда полезен на всеки който реши да си купува такъв автомобил защото аз се блъсках много за да намеря нужната ми информация когато си поръчвах колата.
Тъй като карах близо 4 години (и около 90 000 км.) предишния модел – B7 за който вече има изчерпателна информация ще коментирам основно разликите.
По долу съм дал с какво оборудване са колите за ориентация.
Ще се опитам да спазя подобна структура както и описанието в темата за B7.
1. Екстериор
2. Интериор
3. ДВГ, Ск.К., Задвижване и т.н.
4. Асистиращи системи
5. Музики и навигация
6. Разход на гориво
7. Общи впечатления
Въведение (контекст) на мнението
Ето и малко информация за стария и новия автомобил:
Стар B7: Passat Highline 2.0TDI DSG-6 BMT, Мощност (к.с./об.): 140/4200, Въртящ момент (Нм/об.): 320/1750-2500, Цвят: Cashmere Brown (като на pavel_andreev )
Нов B8: Passat Variant Comfortline 2.0TDI BMT DSG-6, Мощност (к.с./об.): 150/3500-4000, Въртящ момент (Нм/об.): 340/1750-3000, Цвят: Син / Harvard Blue Metallic.
1. Екстериор
Ако погледнем базовите версии на B7 и B8 (с халогенни фарове) отдалече отпред и отзад толкова си приличат, че „И майка им няма да ги различи“. Както винаги в популярните класове VW са изключително консервативни в промените по дизайна.
Приликата отпред (решетка и фарове) и сигнатурата на задните светлини (при trendline и comfortline) е видима, въпреки, че задните светлини на B8 са изцяло LED. Честно казано трябва набито око за да ги различиш. Погледнати отстрани обаче разликите са големи – междуосие, преден надвес, странична линия и агресивния ръб на нивото на дръжките.
Разликите отпред започват да стават по ясни когато се добавят LED фаровете (Ниво 1 или 2) – те добавят и хромирана лайсна на предния капак която променя значително визията (визулно снижава центъра на тежестта :) )особено когато се сравняват на живо а не на снимка.
В ниво highline или с доплащане при по нсиките нива има задни светлини ниво 2 които имат и съвсем различна светлинна сигнатура и при натискане на спирачките – светлината от две хоризонтални линии се превръща в три вертикални, което има много силен сигнален ефект за каращия отзад.
Явно VW искат да диференцират базовите модели от накичените които трябва да се позиционират в „премиум“ сегмента.
И стария модел във версия седан изглеждаше доста добре, новия изглежда според мен още по - добре и като седан и като комби (Variant), без да е “дизайнерска икона“ - което има своите предимства.
Според мен всички модели Passat в годините са били с много премерен дизайн който е и устойчив във времето – т.е. не изглежда остарял след 1-2-3 години. Например B5.5. все още си изглежда актуален. Дали ще е така и с B8 бъдещето ще покаже.
За разлика от стария модел, в новия модел при comfortline хромираните лайсни около стъклата и гланцираните B и C колони са стандартни. Външно разликата с highline остават хромираните лайсни по праговете. Задните светлини ниво 2, хромираните рейлове при комбито и джантите могат да се получат с доплащане към comfortline.
Ако се абстрахираме от милиметрите разлика в размерите новия модел изглежда по широк, нисък и дълъг.
Светлини предни:
Халогенни - стандартно
LED ниво 1 – с доплащане, с рефлекторна технология (без да са завиващи и без пръскалки) – т.е. като халогенки само че с диодни крушки.
LED ниво 2 – с доплащане над ниво 1, с прожекторна технология завиващи и с пръскалки. Тези фарове светят по-силно и имат много красиви дневни светлини с двойно ‘C’ едно в друго.
Бих искал да обърна внимание на тези които ще си купуват кола, ниво 1 и ниво 2 са по различна технология – разликата не е само във завиването и пръскалките.
Аз лично си поръчах ниво 2 и въпреки, че имах притеснения, че ще светят по-слабо от ксенона на стария модел се оказа, че не е така. Светлината е по силна (прави ми впечатление, че винаги светят и 4-те фара-т.е. няма разделение къси / дълги) и по бяла, цветовете са някакси по реални, въпреки, че отстрани изглежда че светят по –синьо. Осветлението в завой при ниска скорост е в пъти по добро отколкото при B7. При стартиране на автомобила на тъмно минава процедура по калибриране (раздвижване) на фаровете – външните се движат във всички посоки а вътрешните само нагоре надолу. Това ме навежда на мисълта че вътрешните се използват като дълги. Моите фарове са в комбинация с "Dynamic Light Assist" (по-просто казано - автоматични дълги) – не знам дали начина на светене е същия и без нея.
Светлини задни:
Ниво 1 – стандарт – напълно LED
Ниво 2 – highline или доплащане – отново LED но тъмно червени, с разграфени секции и със сменяща се сигнатура описана по –горе. Смятам, че тези светлини не само правят автомобила по красив, но имат и много важна функция за безопасност, тъй като светването на стоповете ще изостри повече вниманието на разсеяния водач отзад.
Гуми/джанти
Тука нещата са като в стария модел – Trendline 16” стоманени, Comfortline 16“ алуминий, Highline 17” алуминий.
И тук идва едно от разочарованията ми от колата – при 16“ките колата идва с гуми с намалено съпротивление – ContiEco Contact 5. Цялата идея за тези гуми според мен е пълна глупост и прах в очите. Вероятно ще спестят 50-100 лв. от гориво за няколко десетки хиляди километри, но на цената на значително намалени резерви от сигурност при аквапланинг и спиране на мокро (което показват и тестовете които четох за тези гуми). За съжаление няма как да поръчаш колата с други гуми освен да доплатиш около 1000 лв. за 17“-ки (които си идват с премиум гуми Continental) които обаче имат други недостатъци.
Самите гуми на новия модел са по високи (и с различни съотношения) и затова не мога да си взема 17“-ките от старата кола за което ме е яд. Както и да е за момента съм с „икономичните“ 16“ки и ако наистина са толкова зле ще ги сменям. Когато добия повече впечатления ще пиша.
Цветове
При B8 не се предлага практичния и красив светлокафяв металик (Кашмир) тъй, че моята я поръчах синя. Когато имам време и мерак ще я снимам – но със сигурност снимките на колегата от представянето на колата в Италия ще са по добри.
VW са добавили два ексклузивни цвята за които надценката е по висока отколкото за нормалния металик – бяла перла и тъмно червен. Тъмно червения е много красив според мен. Учудващо за мен и светлосивия металик също стои много добре.
За съжаление от VW вече искат доплащане и за нормалния бял цвят.
Като имам време ще кача и снимки.
Ако има интерес следва продължение…
Passat B8 - обща информация
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Passat B8 - първи впечатления
Записвам се задължително за темата, наистина много интересна и полезна информацията колега и дано все повече колеги да имат възможността да имат този автомобил.
Re: Passat B8 - първи впечатления
браво за положения труд и много безаварийни и безпроблемни километри с Пасата. С интерес ще следя развитието по темата и реалните впечатления на реалния клиент
Re: Passat B8 - първи впечатления
Супер колега с интерес ще следя темата. Днес докато чаках за преглед в сервиза разгледах една В8-ца и лично на мен много ми харесва. Само ми прави впечетление че огледалото за задно виждане е като чели доста малко. Някакси ми се губи. Забелязъл ли си нещо подобно?
Re: Passat B8 - първи впечатления
За огледалото - според мен ефективния му размер е горе долу същия (поне на мен не ми е направило впечатление да е по-малко) - разликата е във външния размер - при B7 под огледалото имаше датчик за светлина и копчета за изключване на затъмняването, при новия модел си е само огледалото и над него (на челното стъкло) има един голям панел в който са камери и т.н. Честно казано още не съм открил къде е датчика за заслепяване(на панела няма никаква дупка), но и това ще стане :)
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B8 - първи впечатления
drv написа: затова не мога да си взема 17“-ките от старата кола за което ме е яд.
За да не те е съвсем яд, давай да ги разменяме с моите 16ки :)
Интересно ми е намираш ли разлика в уж по-лекото купе на Б8 (усеща ли се)?
Re: Passat B8 - първи впечатления
Да прав си на площ са еднакви огледалата. Може би липсата на рамката която я има на B6/B7 създава това усещане. Някакси ми се губеше.
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - първи впечатления
Честито колега! Желая много безаварийни километри! Ще чакам с интерес впечатленията ти, както и на някой ако си вземе бензиновия модел!
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - първи впечатления
Поздравления за започнатата тема!
Ще я следя с интерес.
Ще я следя с интерес.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat B8 - първи впечатления
честито и от мен колега,със здраве да си я караш
Re: Passat B8 - първи впечатления
Благодаря ви за пожеланията! И аз пожелавам на всеки който харесва този автомобил да го има.
Още малко по екстериора.
Страничните огледала вече се прибират автоматично като заключиш колата. За разлика от B7 тук те се извъртат и нагоре. Вграденото в тях осветление е LED и свети по – силно от преди.
При комбито надлъжните греди вече са от т.нар. Flush rails – т.е. залепени за покрива – както при повечето „премиум“ автомобили. При trendline и comfotline те са в черен цвят като срещу доплащане могат да бъдат хромирани каквито са серийно при highline. Това което ми направи впечатление е, че от VW не предлагат напречни греди за хромирания вариант – струва ми се, че хромираните са повече с декоративна цел отколкото за товарене. Аз реших да си остана с черните тъй като често слагам багажник.
За съжаление в момента трудно се намират приставки за напречни греди за този тип рейлове – явно формата им не е стандартна и производителите на багажници още не са произвели достатъчно бройки. Оригиналния багажник който предлагат от VW ми се струва много висок и не знам каква ще му е съвместимостта със приставките които имам. За момента чакам от Thule да внесат приставки.
Друго особено на покрива е, че GPS антената също е черна независимо от цвета на автомобила (идеално се връзва с черните рейлове на покрива).
Направих и малко снимки за илюстрация:
Това което се вижда на тях и е извън стандартното оборудване на comfortline e:
Тъмните задни светлини – Ниво 2
Предни LED светлини ниво 2
GPS
Джанти Aragon 16“ – поръчват се допълнително и не се доплащат. Предимството им освен външния вид е, че си идват със секретни болтове за разлика от стандартните.
Сетих се за още една особеност на дневните светлини е - при подаване на мигач намалява интензитета на светене от съответната страна.
По отношение на въпроса за теглото който е задал колегата - колата се усеща съвсем различно от B7 - не знам дали се дължи на теглото или на окачване, волан, реакции. Усеща се като.... Golf - не можеш да повярваш, че караш кола дълга близо 5 м. Все още не съм я тествал достатъчно - като събера повече впечатления ще пиша.
Като ми остане малко време ще продължа с интериора.
Още малко по екстериора.
Страничните огледала вече се прибират автоматично като заключиш колата. За разлика от B7 тук те се извъртат и нагоре. Вграденото в тях осветление е LED и свети по – силно от преди.
При комбито надлъжните греди вече са от т.нар. Flush rails – т.е. залепени за покрива – както при повечето „премиум“ автомобили. При trendline и comfotline те са в черен цвят като срещу доплащане могат да бъдат хромирани каквито са серийно при highline. Това което ми направи впечатление е, че от VW не предлагат напречни греди за хромирания вариант – струва ми се, че хромираните са повече с декоративна цел отколкото за товарене. Аз реших да си остана с черните тъй като често слагам багажник.
За съжаление в момента трудно се намират приставки за напречни греди за този тип рейлове – явно формата им не е стандартна и производителите на багажници още не са произвели достатъчно бройки. Оригиналния багажник който предлагат от VW ми се струва много висок и не знам каква ще му е съвместимостта със приставките които имам. За момента чакам от Thule да внесат приставки.
Друго особено на покрива е, че GPS антената също е черна независимо от цвета на автомобила (идеално се връзва с черните рейлове на покрива).
Направих и малко снимки за илюстрация:
Това което се вижда на тях и е извън стандартното оборудване на comfortline e:
Тъмните задни светлини – Ниво 2
Предни LED светлини ниво 2
GPS
Джанти Aragon 16“ – поръчват се допълнително и не се доплащат. Предимството им освен външния вид е, че си идват със секретни болтове за разлика от стандартните.
Сетих се за още една особеност на дневните светлини е - при подаване на мигач намалява интензитета на светене от съответната страна.
По отношение на въпроса за теглото който е задал колегата - колата се усеща съвсем различно от B7 - не знам дали се дължи на теглото или на окачване, волан, реакции. Усеща се като.... Golf - не можеш да повярваш, че караш кола дълга близо 5 м. Все още не съм я тествал достатъчно - като събера повече впечатления ще пиша.
Като ми остане малко време ще продължа с интериора.
Re: Passat B8 - първи впечатления
Здравейте, от съвсем скоро и аз се радвам на осмата версия на Passat. Още не съм придобил пълни впечатления от автомобила, но засега тези, които съм получил значително надвишават очакванията ми, имайки предвид, че предишният ми автомобил беше съвсем не лошо Audi A6. Първото нещо, което те впечатлява е изключително премереният и балансиран комфорт, който салона предлага. Всеки детайл е добре обмислен и доста прецизно изработен, няма нищо излишно и всичко е поставено точно на мястото си, максимално удобно, позволяващо интуитивна употреба. Личи се, че са използвани качествени и не евтини материали. В краката, дръжките за отваряне и в декоративните лайстни от вътрешната страна на вратите е вградено амбиентно осветление с поразителен ефект през нощта. Вградена е доста модерна мултимедийна система, предлагаща многобройни "глезотии", някои от които ще се опитам да изброя. Има четец за два броя флаш карти и USB вход, от които чете музика дори във формат FLAC. Има слот за SIM, като раздава интернет чрез Wi-Fi Hot Spot до устройствата на пътниците. Системата Mirror Link превръща капацитивния дисплей на колата в твоя собствен смарт телефон. На запаметените станции на радиото може да се присвоява лого на радиостанцията. Системата CAR NET предоставя информация за прогноза за времето, паркинги и бензиностанции и водене до тях. Може в къщи да заложиш дестинация и да я импортираш през интернет в навигацията на автомобила. Шофьорското табло, където сме свикнали да гледаме конвенционалните уреди представлява голям TFT дисплей, където във всевъзможни вариации се проектират уредите и данни за автомобила, включително и дублиране на екрана на навигацията. Автомобилът се управлява изключително лесно, стабилен е на пътя при всякаква скорост. За 150те к.с. на дизеловия двигател и автоматична скоростна кутия се наблюдава завиден демараж и доста нисък разход на гориво. Системи следят пътя и те предупреждават, ако неадекватно бързо приближаваш предния автомобил и ако не обърнеш внимание, поемат спирането вместо теб.. Черешката на тортата са превъзходните активни LED фарове, които наистина осветяват така, че всеки път, когато шофирам на тъмно се удивлявам. Това са част от впечатленията ми, натрупани за седмица и бих казал,че VW в случая са надминали не само себе си, но и очакванията на бъдещите си клиенти.
Re: Passat B8 - първи впечатления
Честито колега dadastar.
Явно си взел кола с много високо ниво на оборудване и си се справил с online финкциите.
В тази връзка бих искал да те попитам:
Можеш ли да ми кажеш дали успя да си подкараш CAR NET услугите - аз все още не успявам да си регистрирам колата. Доколкото разбирам проблема не е само при мене. Ти имаше ли някакви проблеми при добавянето на автомобил в профила?
За Internet - при мен има проблема, че ако използвам hot-spot на телефона трябва всеки път да го връзвам ръчно (и да въвеждам парола, да пускам телефона на visible SSID)което е супер неудобно. Ако сложа 3G карта (usb) нищо не се случва - т.е. има хотспот но няма интернет. При теб как се държи?
За логата на радиостанциите - тези които ги качва автоматично са някакви странни (от чужди радиостанции) и не отговарят на истинските лога - има ли някаква настройка която да му укажеш да гледа от БГ станциите?
Явно си взел кола с много високо ниво на оборудване и си се справил с online финкциите.
В тази връзка бих искал да те попитам:
Можеш ли да ми кажеш дали успя да си подкараш CAR NET услугите - аз все още не успявам да си регистрирам колата. Доколкото разбирам проблема не е само при мене. Ти имаше ли някакви проблеми при добавянето на автомобил в профила?
За Internet - при мен има проблема, че ако използвам hot-spot на телефона трябва всеки път да го връзвам ръчно (и да въвеждам парола, да пускам телефона на visible SSID)което е супер неудобно. Ако сложа 3G карта (usb) нищо не се случва - т.е. има хотспот но няма интернет. При теб как се държи?
За логата на радиостанциите - тези които ги качва автоматично са някакви странни (от чужди радиостанции) и не отговарят на истинските лога - има ли някаква настройка която да му укажеш да гледа от БГ станциите?
Re: Passat B8 - първи впечатления
Здравей колега DRV.
Услугата CAR NET на VW е платена. Ако навигацията на твоя автомобил е "Discover Pro" (за другите не зная), то като бонус получаваш CAR NET за срок от една година и пет безплатни ъпдейта на картите за цяла Европа (излизат на около шест месеца). Регистрацията за CAR NET се прави на следният линк: https://www.volkswagen-car-net.com/portal/bg_BG/web/bg/login След като попълниш всичко, системата ти дава код, който трябва да въведеш в автомобила. За целта той трябва да е запален и да има връзка с интернет (най-лесно на някоя бензиностанция с Wi-Fi).
По отношение на интернета, аз не използвам нета от телефона ми. Сложил съм SIM карта за пренос на данни в слота в жабката и съм направил следните настройки: MENU/NETWORK SETINGS/DATA CONECTION - ON.
Този интернет можеш да го разпратиш до устройствата на пътниците чрез Hot Spot-a на автомобила: MENU/WLAN SETUP/HOTSPOT(WLAN) SETINGS/SECURITY LEVEL - NO SECURITY LEVEL.
Лого на радиостанциите трябва да изтеглиш от интернет и да ги запишеш на флашка или карта. Слагаш носителя в колата, влизаш в настройките на радиото, избираш функцията за присвояване на лого, маркираш станцията и посочваш източника и съответния файл.
Надявам се да съм ти бил полезен.
Поздрави
Услугата CAR NET на VW е платена. Ако навигацията на твоя автомобил е "Discover Pro" (за другите не зная), то като бонус получаваш CAR NET за срок от една година и пет безплатни ъпдейта на картите за цяла Европа (излизат на около шест месеца). Регистрацията за CAR NET се прави на следният линк: https://www.volkswagen-car-net.com/portal/bg_BG/web/bg/login След като попълниш всичко, системата ти дава код, който трябва да въведеш в автомобила. За целта той трябва да е запален и да има връзка с интернет (най-лесно на някоя бензиностанция с Wi-Fi).
По отношение на интернета, аз не използвам нета от телефона ми. Сложил съм SIM карта за пренос на данни в слота в жабката и съм направил следните настройки: MENU/NETWORK SETINGS/DATA CONECTION - ON.
Този интернет можеш да го разпратиш до устройствата на пътниците чрез Hot Spot-a на автомобила: MENU/WLAN SETUP/HOTSPOT(WLAN) SETINGS/SECURITY LEVEL - NO SECURITY LEVEL.
Лого на радиостанциите трябва да изтеглиш от интернет и да ги запишеш на флашка или карта. Слагаш носителя в колата, влизаш в настройките на радиото, избираш функцията за присвояване на лого, маркираш станцията и посочваш източника и съответния файл.
Надявам се да съм ти бил полезен.
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tyl и 35 госта