Привет колеги,
Тъй като се оглеждам в 8цата - може ли малко помощ по следните въпроси / за запознатите -
Търсейки информация за 1.5 TSA EVO, в мрежата има информация че единствения за сега проблем е при студено време и "кунгуру" ефект но само с ръчна кутия? Ако преблема е в двигателя, не разбирам как автомата го няма проблема ?
Някой знае ли какви са реалните разлики между - DADA и DPCA ? Предполагам няма да е само DPF-a..
Автомата предполага вече е ок - DQ380?
Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Последна промяна от StS на Вто 21 юли 2020 11:20, променено общо 1 път.
- bahyr
- Мнения: 557
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Това можеби си го чел:
https://www.seatcupra.net/forums/thread ... ng.457230/
https://www.seatcupra.net/forums/thread ... ng.457230/
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Да попаднах на темата, и други видях.. но колата ще си я купя евентуално в България и това налага да разчитам на местните знания и умения :)
Въпреки че аз ще взимам DSG – предпочитам да съм наясто ако преблема е реално в ДВГ.
Въпреки че аз ще взимам DSG – предпочитам да съм наясто ако преблема е реално в ДВГ.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Честно казано, освен от UK пазара, другаде не съм попадал на инфо за този ефект. За мен си е чисто софтуерен. Постигал съм го даже на AHF, със сглобен на ръка софтуер. 1,5ТСИ трябва да си е с DQ200, дори в Голф8?
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Според последната информация която имам е DQ380
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Кутията е DQ381. "Проблемите" са известни и в Германия. VW знае за тях, но реално не се прави нищо.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Можете ли да кажете дали DQ200 не е изцяло спряна/заменена? Това ще е полезно инфо за синтезиращата тема. По старата логика в концерна, всичко до 250нм е DQ200 и беше лесно, сега явно има ново 20...
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
DQ200 си се произвежда все още, всеки ден поне по 2200бр - https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... hlabi.html
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
hooligan_sk написа:Можете ли да кажете дали DQ200 не е изцяло спряна/заменена? Това ще е полезно инфо за синтезиращата тема. По старата логика в концерна, всичко до 250нм е DQ200 и беше лесно, сега явно има ново 20...
Това което разбрах че се използва все още за 3 цилиндровите двг и 1.0 TSI и според пазара на продажба. В общия случай от 2017 се използва изцяло новата кутия DQ380/381. за 1.5 +TSI.
По последни отзиви кутията е добра и няма масовите оплаквания, както се случи с DQ200 практически веднага след пускането й. Предвид че е от 3г на пазара и няма масови "акции" говори добре. Ще видим скоро дали да гласувам доверие.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
хмм, ката взимах шкодата (ноември 2019), много се колебаех между 1.5 тси и 2.0 тди, и двете с DSG. за бензиновата ми казаха, че кутията е DQ200, а за дизеловата - DQ381, затова и предпочетох дизела.
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
направили са я да изкара гаранцията няма сташно
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Тествах Г8 с този мотор с какъвто е и моя Г7,5 но с ДСГ. Така наречения е-ТСИ с 48 волтов стартер-генератор - ремъчен майлд хибрид. Освен, че в новия има и филтър за твърди частици /за Евро6 норм/ хибрида макър и мек много помага на старт/стопа и на кутията с два съединителя. Стартирането на старт/стопа е наистина незабележимо и електромотора някак помага, така че работата на 2 цилиндъра не се усеща, докато при моя в ниски обороти се усеща леко, както и самото превключване от 4 на 2 цилиндъра и обратното. Може би защото моят няма още дори 6000 км. Дано съм бил полезен.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
Благодаря Мукот, малко вдигам темата, но може ли да потвърдиш за мекия хибрид, предполагам това не е PHEV ? Т.е няма автономия на електричество само?
- mitko66
- Мнения: 418
- Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
- Автомобил: MK8 eTSI DSG
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
1.5 eTSI няма автономен пробег на електричество. Идеята е за подобряване/намаляване на разхода (до 0.5 л на 100 км според ФВ), както и за по-добра динамика. Любопитно е, че "екстрата" която ме дразнеше много в МК7 и изключвах веднага (наречена старт-стоп), тук не ми прави никакво впечатление и дори не посягам към виртуалния бутон за изключване.
В гамата на Голф 8 вече има и плъгин-хибрид с 1.4 tsi, там вече е различно (няма го в ценовите листи за БГ, нямам информация ще се предлага ли тук)
В гамата на Голф 8 вече има и плъгин-хибрид с 1.4 tsi, там вече е различно (няма го в ценовите листи за БГ, нямам информация ще се предлага ли тук)
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA
mitko66 написа:1.5 eTSI няма автономен пробег на електричество. Идеята е за подобряване/намаляване на разхода (до 0.5 л на 100 км според ФВ), както и за по-добра динамика. Любопитно е, че "екстрата" която ме дразнеше много в МК7 и изключвах веднага (наречена старт-стоп), тук не ми прави никакво впечатление и дори не посягам към виртуалния бутон за изключване.
В гамата на Голф 8 вече има и плъгин-хибрид с 1.4 tsi, там вече е различно (няма го в ценовите листи за БГ, нямам информация ще се предлага ли тук)
В официалните данни на VW на сайта им разхода на майлд хибрида е по-висок от този на чистия бензин с ръчна кутия. 5,6 срещу 5,8 на бензиновия с ръчна кутия срещу хибрида с ДСГ. Емисиите по спецификацията също са по високи на хибрида 126 на бензина срещу 133 на мекия хибрид. В официалната страница няма вече данни за ускорението.
Иначе мога да актуализирам информацията за моята кола от подписа, че сега на малко под 20к километра превключването от 2 на 4 цилиндъра и обратно вече не се усеща толкова, особено когато не се кара в много низки обороти. Това всъщност ДСГ-то не го позволява, както не позволява и кенгуру ефекта. При VW за съжаление няма вариант както при други марки за мек хибрид с ръчна кутия.
За PHEV, който при Голф се казва GTE и е с две нива на мощност, явно вносителя счита, че интереса към него у нас ще е скромен или нулев, предвид цените и не го предлага. А вероятно няма и квота. Особено при ситуацията с чиповете.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта