При мен е лесно 2.3 петак атмосферен на 170 коня.
Дойде с газов инжекцион BRC и две газови бутилки, та едната я махах. Карам я почти само извънградско. За година и половина имам 50 000 км.
Разходя ми извънградско съм го засичал и със 100-110 ми е е около 11 на гас. Мина ли със 120 и нагоре скача на 12, 13
Досега съм сменял филтрите два пъти, а също и двата маркуча за антифриз до изпарителя.
Доволен съм.
Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
ivan_pop написа:Pet_rov написа:Относно прецакването на мотора - японка на газ не съм карал, нямам мнение. Карам на газ от 1996 г - 4 лични коли и 2 служебни. Мотор не съм правил поради причина газ. Пасатът от аватара за 12 години 180 к на газ.
И аз нямам преки впечатления от Японка, ама да споделя информация от 2-ра ръка.
Колегата кара Honda CRV-1 на газ и сина му също.Колегата го кара от около 100К км. а сина му от около 50К км.На колегата колата не гори масло и клапаните вече няма на къде да се регулират.Т.е. предстои ремонт на главата.Колегата до сега караше без омаслител.Скоро монтира омаслител ама май е закъснял малко.
Колата на сина на колегата гори около 1л. масло на 1000км.И по думите на колегата, хлабината на клапаните изобщо не е мръднала откакто сина му кара колата.Колегата проверява хлабината на клапаните и на двете коли на всеки 15-20000км.
Няма да му помогне ремонта, или ако стане тази глава ще е една на 10 000 такива... Много ги яде леглата, по принцип Хонда си й дават на 20000 да се прави регулиране или поне да се види дали всичко е окей. Глупостите за мен с допълнително омасляване нямат файд никаква, качествена настройка си трябва за газта. Кво ще маже на тоя Ветек като се развърти, като тфа пуска по една мини капчица дето сигурно ше изгори още докато влиза. Клапана да не се върти в това легло постоянни, че да му трябва мазане? Много са ми готини повечето газаджии дето я хвалят тая система. Като повечето системи не могат да ги нагодят и беднеят във високите, клапана прегаря-тфа е магията. Просто при Хонда си е малко специфична главата и затова трябва редовно да се мята око на регулирането. Поне аз карах Акорд 2.0 147 коня, и съм правил тази процедура. На 20000 нямаше нужда, но на 35000 искаше, а колата я карах само на бензин.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
thanis написа:За хиляден път, като сложите газ ще давате пак едни и същи пари. Просто ще минавате повече километри. Т.е. ако нямате нужда от тия повече километри, някак си няма много файда.
Цената на горивото, не е в състояние да увеличи разстоянието между две точки
За да не съм Офф ще дам и аз малко данни от моите сметки.
Имал съм 4 автомобила на газ и 3 на дизел.
Никога не бих избрал дизела , ако има възможност да карам избрания модел на газ без драми.
Москвич Алеко - 100хил км на газ среден разход по екселски таблици 9 газ и 1.5л бензин каране предимно градско но в едни други години, когато Люлин - Студентски град се взимаха за 15-20минути
Passat b4 - 70 хил км на газ среден разход по екселски таблици - 9 газ и 0.8 бензин, каране градско извънградско 50/50
Golf 3 - 10хил само на газ, на бензин не работеше,среден разход по екселски таблици 8 газ , каране градско извънградско 50/50
Passat B5.5 - 120хил км на газ среден разход по приложение в телефона - 10 газ и 1л бензин, каране градско извънградско 35/65
Всички гзови уредби с изкючение на голфа са били нови и качествено монтирани, драми никакви, разходи след монтажа по 2 газови филтъра на пасатите и един изпарител по гаранция, защото Виеше , фабричен дефект на някаква пружина изпадаща в резонанс.
Груби сметки за избиване на газов инжекцион --- винаги са се въртяли около 10хил км за избиването на 1000лв газова уредба
Груби сметки заспестени пари винаги са се въртяли около 1000лв на 10хил км
Спестени от двата пасата и голфа около 20хил лв, на алекото не му помня вече цените на горивта, че е боло преди 16-17 години... бяха нещо от сорта на 30 стотинки за газ , бензина не помня
Цени за закупуване на двата пасата са били по 4хил лв за парче, 1000лв за газ на парче - избити 20хил товасочат моите сметки.
Недостатъци има не е като да няма - схеми с резервните гуми, малко пространство в багажника, малко автономен пробег на алтернативното гориво, чести зареждания, сравнено с сегашния пасат който изминава над 1000км с едно зареждане, на газ пробег над 350-400км не ми се е получавал.
Отварял съм главите и на двата пасата за гарнитури и гумички на клапани, проблеми с износване на валове, клапанни легла, цилиндри не е имало , за мен това са митове , че газта прецаква двигателя, може би защото не съм попаднал на двигател , който си има склонност да си яде леглата на клапаните, което при бедни газове смеси се ускорява.
Лошата слава на газта като цяло идва от некачествен монтаж, от ползването на евтини компоненти, от закупуването на автомобил с монтирана газова на незнайни километри, не на последно място неправилна експлоатация.
Аз както писах и по - горе предпочитам автомобил без газова, слагам си я нова хубава на конкретно място и само се возя, задължително на няколко изхарчени бутилки карам 20-30 км само на бензин, задължително задавам температура на прехвърляне над 36 градуса на антифриза. Не сипвам газ на незнайни бензиностанции, дори предпочитам да зареждам на конкретен обект по възможност всеки път , когато имам възможност.
Мнението ми е, че ако се изминават 10хил на година е оправдано да се сложи газ, ако се се изминават по 3 хил няма смисъл, защото след 3-4 години като си я избил и я продадеш смисъл няма... Ако минаваш 20 и повече хил км е наложително дори задължително. Ако парите нямат значение, кисел гъзар си, имаш си комплекси че като караш на газ ще си смешен в очите на околните е забранено да се слага газ , с цел запазване на вътрешния мир.
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Хонда ЦРВ първа генерация имат проблеми с клапаните при каране на газ наистина, но това не значи, че всички са така. Останалите мотори нямат никакви проблеми с газта(д-серия и к-серия) и си карат по 200-300 хиляди без ремонт по главата. Ама нали црв-то има, начи всичкото Хонда са им слаби клапаните. При добри настройки клапаните се проверяват и регулират, ако е необходимо, през 25-35 хиляди и толкоз. Да не забравяме, че в главата всичко е механика (японеца го е изкопирал от жигулата ).
"Избиването" зависи от това каква уредба сложиш - втора хубост за 500-600 лева, или нова за 900-1500 лева и по колко въртиш на година. Моите наблюдения се, че след слагането на газова уредба километрите годишно нарастват, както и настъпването щото то нали на газ, евтинко и предала до ламарината.
"Избиването" зависи от това каква уредба сложиш - втора хубост за 500-600 лева, или нова за 900-1500 лева и по колко въртиш на година. Моите наблюдения се, че след слагането на газова уредба километрите годишно нарастват, както и настъпването щото то нали на газ, евтинко и предала до ламарината.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Така и аз карах, като само ще допълня, че е добре бензинът в резервоара да се държи винаги между 5 и 15 литра. Ако е по-малко не стига, за да се охлажда помпата като хората, а ако е повече се застоява прекалено дълго и се прецаква и става агресивен към пластмасовите компоненти и ги разяжда и отново прецаква помпата. Общо взето при мен на всяко второ пълнене на газ - допълвах и бензин.DoH_KuXoT написа:на няколко изхарчени бутилки карам 20-30 км само на бензин, задължително задавам температура на прехвърляне над 36 градуса на антифриза. Не сипвам газ на незнайни бензиностанции, дори предпочитам да зареждам на конкретен обект по възможност всеки път , когато имам възможност.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Винаги държа на 1/4 нивото на бензина, че две помпи изгорих с мисленето “утре ще сипя бензин” :D
Иначе сега се сетих, че за тия 15 години на газ имах два проблема:
- копче за превключване около 10 лева
- незатварящ клапан, поради боклуци в изпарителя. Решението- разглобяване, чистене и след това настройка за общо 15лв
Така, значи за “ремонти” съм дал 25лв, другото са филтърчета. Двигателят си работи все така добре, няма признаци за проблеми от газовата. Лично мен ме устройва и следващия път пак ще монтирам ГИ.
Иначе сега се сетих, че за тия 15 години на газ имах два проблема:
- копче за превключване около 10 лева
- незатварящ клапан, поради боклуци в изпарителя. Решението- разглобяване, чистене и след това настройка за общо 15лв
Така, значи за “ремонти” съм дал 25лв, другото са филтърчета. Двигателят си работи все така добре, няма признаци за проблеми от газовата. Лично мен ме устройва и следващия път пак ще монтирам ГИ.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
То това е вечния проблем на кола с газова, бензиновата помпа. След смяна точно за една година блокира и новата помпа, а винаги съм имал 1/4 бензин в резервоара. Ама то много зависи и от помпата, ако е оригинална от 200лв ще кара повече, но ако е от 60 може и 6 месеца да кара. Моята кара точно година от 60лв. Слагайте качествени помпи, ако искате да карат повече време.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
При мен и първата и втората бяха оригинални, но втора ръка И двата пъти оставах буквално с 2-3 литра и отлагах слагането на бензин за “утре”... Е с това “утре”, което реално беше 3-4 дни, ги изхорих.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
kamaza11 написа:При мен и първата и втората бяха оригинални, но втора ръка
Епа ти втора употреба си си имал.
Бензин винаги на 1/2. Всеки месец по около 10л пресен. На около 3000 газови км,100-150 само на бензин в различни режими.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
На пълния инжекцион незнам как е, но на обикновен изпарител разхода драстично много се вдига зимата. Преди беше 7.5 бензин смесено, сега само на газ 12 на 100. А лятото дава 6.5 бензин. Даже е падала на и под 6 на дълго. А газта не можах да я бутна под 8.5 при всички положения. Вече вземах да се замислям да я карам само на бензин, пък и с тези регистрации в кат да пише на талона че е на газ колата, вече идва прекалено.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Как така? Аз имам спомен, че ти караше най-икономичното ABD на земята. Говореше за някакви 8-9 газ градско май, ако не бъркам?
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Има в нета калкулатори за газ и доколко е изгодно. Лично за мен това е най-евтиния начин за предвижване с кола/джип, като изключим метана.
Ето ги и моите сметки:
Опел Кадет 1,3 карбуратор на газ - 25 хил.км без проблеми никакви, така я взех с газта, така я и продадох с нея - сменил съм само газов клапан.
Ауди 80 Б4 с вездесъщия 2.0 моно купих я с газ на "реални" 163к.км, по същото табло надградих още 410 хил.км лично от мен навъртяни, като за това време смених един изпарител за 75 лева, филтър на газта ако не се лъжа по 1,50 лв на всеки 15-20к. другото само регулярно обслужване на двигателя.
Ауди А4 Б7 1,8Т куатро - сложих чисто нова Ланди Ренцо за 1500 лв - за две години и половина, само в първите 200км от слагането на уредбата ходих за донастройки един път, но това си влизаше в цената. Та за този период навъртях 75 хиляди км. Никакви проблеми нито с колата, нито с газта.
Сега съм с Меган 2 - 1,6 бензин к4м - много здрав мотор, уредбата е сложена в Италия точно 2 месеца, след , като колата е купена чисто нова Ланди Ренцо най-високия клас за тогава. За година и 7 месеца в момента съм и навъртял 47 хил.км, като миналото лято смених 4 дюзи на газта за 250 лева на АЕБ, че едната дюза на тия с които бях на Ланди били по 120 лв. бройката. Гледайки километрите, които съм навъртял си мисля, че още някой и друг километър и от разликата бензин / газ съм избил цената на колата.
Ако ми е по-евтино на нафта за каране и поддръжка бих карал дизел, ако е на бензин бих карал бензин, за момента обаче за мен няма аналог. Метан станции има тук таме, а газ станции на всеки ъгъл или поне на 50 километра, ако си извън града.
Следващата цел е бензинов Аурис 2 хибрид комби 2012-2017, на който се монтира газ без проблем, или РАВ4 бензин , автомат 150 коня.
Има и газови уредби з адиректно впръскване при някои марки, но там вече не ми е изгодно защото впръсква и бензин, а самата уредба за 4 цил. автомобил надхвърля 2 хил. лева, освен ако не са поевтинели.
Та за в бъдеще пак ще търся бензинови автомобили/джипове , който да не са директно впръскване за да мога да им сложа една НОВА газова уредба. Чакам само дано да вкарат облекчения в данъците за коли с газови уредби, както е в белия свят и да взема нещо 200-250 коня, с данък, като на моя Меган, който е 112 коня, ама де да видим.
Забравих да допълня, че на нито една от колите не съм имал проблеми с двигател, цилиндрова глава, смесване на антифриз и т.н., дори от Реното очаквах, като дойде при мен да го правя защото е на реални 225к., но се държи пущината засега. Не я хваля, но това е колата за която съм влагал най-малко внимание, финанси и усилия. Не съм я занемраил разбира се, но не е както си глезих Ауди-тата, особено второто.
Ето ги и моите сметки:
Опел Кадет 1,3 карбуратор на газ - 25 хил.км без проблеми никакви, така я взех с газта, така я и продадох с нея - сменил съм само газов клапан.
Ауди 80 Б4 с вездесъщия 2.0 моно купих я с газ на "реални" 163к.км, по същото табло надградих още 410 хил.км лично от мен навъртяни, като за това време смених един изпарител за 75 лева, филтър на газта ако не се лъжа по 1,50 лв на всеки 15-20к. другото само регулярно обслужване на двигателя.
Ауди А4 Б7 1,8Т куатро - сложих чисто нова Ланди Ренцо за 1500 лв - за две години и половина, само в първите 200км от слагането на уредбата ходих за донастройки един път, но това си влизаше в цената. Та за този период навъртях 75 хиляди км. Никакви проблеми нито с колата, нито с газта.
Сега съм с Меган 2 - 1,6 бензин к4м - много здрав мотор, уредбата е сложена в Италия точно 2 месеца, след , като колата е купена чисто нова Ланди Ренцо най-високия клас за тогава. За година и 7 месеца в момента съм и навъртял 47 хил.км, като миналото лято смених 4 дюзи на газта за 250 лева на АЕБ, че едната дюза на тия с които бях на Ланди били по 120 лв. бройката. Гледайки километрите, които съм навъртял си мисля, че още някой и друг километър и от разликата бензин / газ съм избил цената на колата.
Ако ми е по-евтино на нафта за каране и поддръжка бих карал дизел, ако е на бензин бих карал бензин, за момента обаче за мен няма аналог. Метан станции има тук таме, а газ станции на всеки ъгъл или поне на 50 километра, ако си извън града.
Следващата цел е бензинов Аурис 2 хибрид комби 2012-2017, на който се монтира газ без проблем, или РАВ4 бензин , автомат 150 коня.
Има и газови уредби з адиректно впръскване при някои марки, но там вече не ми е изгодно защото впръсква и бензин, а самата уредба за 4 цил. автомобил надхвърля 2 хил. лева, освен ако не са поевтинели.
Та за в бъдеще пак ще търся бензинови автомобили/джипове , който да не са директно впръскване за да мога да им сложа една НОВА газова уредба. Чакам само дано да вкарат облекчения в данъците за коли с газови уредби, както е в белия свят и да взема нещо 200-250 коня, с данък, като на моя Меган, който е 112 коня, ама де да видим.
Забравих да допълня, че на нито една от колите не съм имал проблеми с двигател, цилиндрова глава, смесване на антифриз и т.н., дори от Реното очаквах, като дойде при мен да го правя защото е на реални 225к., но се държи пущината засега. Не я хваля, но това е колата за която съм влагал най-малко внимание, финанси и усилия. Не съм я занемраил разбира се, но не е както си глезих Ауди-тата, особено второто.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
vucata написа:Няма да му помогне ремонта, или ако стане тази глава ще е една на 10 000 такива... Много ги яде леглата, по принцип Хонда си й дават на 20000 да се прави регулиране или поне да се види дали всичко е окей. Глупостите за мен с допълнително омасляване нямат файд никаква, качествена настройка си трябва за газта
Майстора който ще ремонтира главата каза, че ще смени леглата на клапаните с нови от някаква по-устойчива сплав.
В такъв случай ще стане главата!
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
1000 лева се избиват с 1000-1200 литра газ (зависи колко ти е разликата в разхода газ-бензин и каква е разликата в цената газ-бензин).
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Банско и обратно минах с 17 лв газ иначе с тия цени на газта 18 лв газ 260 км с нормално каране по магистралата.Преди две години отваряхме главата,поради факта че мина 7000 об и единия клапан беше ударен в буталото (изцяло моя грешка) та главата и буталата бяха като нови.Всичко вътре кремаво-бяло,без нагари и т.н.Към 70 000-80 000км съм му направил на газ и продължава да си работи идеално.Не е оправдано според мен,ако се кара по 5000км годишно,градско на къси разстояния по 2-3км.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта