Ако ползваш гайковерт се налага, при мен се наложи същото, за да мога да развия гайките без контра от шестограм(разбит ми е) амотата са здрави и трябваше да ги пазя. Иначе да държа контра на стеблата с вик ключ. Тогава използвах момента,че бях махнал и маската над чистачките и имаше лесен достъп и смених четките на допълнителната помпа, че не работеше и печката ми прегряваше на място.
Фитъра купе го сменям лясно, само махам малката кора под чистачките с 3 гайки 13 и с опипване си става сравнително лесно.
Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
При мен е изключено това да стане. Явно има сериозна разлика. Гайката на десния амортисьор беше се заварила от ръжда. Амортисьора беше сменен с нов, но шестограма му беше заоблен (превъртян). Колата беше карана години със скъсан тампон по тази причина. Толкова дълго, че лагер нямаше. Горната опора на пружината, която се явява долна черупка на лагера беше претъркана от шайбата играеща роля на горна черупка. От сачмите няма и следа. Тампона беше останал на половината по дължина, а между гумата и оста на амортисьора имаше 2см луфт.
След проби на какво ли не накрая изрязах чашката с електрожена. Нищо друго не влиза там. Исках да спася амортисьора, но се оказа, че болта за стягане на шенкела също е заварен от ръжда. На лявата страна няма проблеми. Там всичко е оригинално. Не е пипано, но няма ръжди и се развива с песен. Наложи се да отрежа амортисьора до самия шенкел. Болта го срязах по средата през процепа на шенкела и въпреки всичко не помръдна. От към главата няма резба и трябва да излезе, но не. С електрожена три пъти го нагрявах до ярко червено и 0 ефект. Наложи се да го разпробивам на 13мм. Два дена ми загуби. Замених го с болт за главата на двигател само, че вече с гайка от другата страна.
След проби на какво ли не накрая изрязах чашката с електрожена. Нищо друго не влиза там. Исках да спася амортисьора, но се оказа, че болта за стягане на шенкела също е заварен от ръжда. На лявата страна няма проблеми. Там всичко е оригинално. Не е пипано, но няма ръжди и се развива с песен. Наложи се да отрежа амортисьора до самия шенкел. Болта го срязах по средата през процепа на шенкела и въпреки всичко не помръдна. От към главата няма резба и трябва да излезе, но не. С електрожена три пъти го нагрявах до ярко червено и 0 ефект. Наложи се да го разпробивам на 13мм. Два дена ми загуби. Замених го с болт за главата на двигател само, че вече с гайка от другата страна.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
За да имам достъп за гайковерта свалих механизма за чистачките и кората отгоре с пръскалките, не откачах маркучетата и я бях заметнал към шофьорската врата. И пак достъпа е само ако сложиш каре на гедорито. Прав удължител не влиза.
Сега просто напълни чашките на макферсоните с грес за да не се налага същата процедура. Моите амота след смяната им в сервиз преди 5-6 години ги напълних и не ръждясаха. Това го бях гледал при руснаците. Виж си дренажния отвор в дясно , да не е пълен и да прелива в двигателния отсек водата.
Сега просто напълни чашките на макферсоните с грес за да не се налага същата процедура. Моите амота след смяната им в сервиз преди 5-6 години ги напълних и не ръждясаха. Това го бях гледал при руснаците. Виж си дренажния отвор в дясно , да не е пълен и да прелива в двигателния отсек водата.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Благодаря за насоките. Всичко това вече е свършено. И аз гледах руснаците, но при мен не стана толкова лесно. Купих си хубав дълъг камък за свещи размер 20,8мм. Идеята е, че той на върха има външен шестостен за ключ 24. Нормалния камък 21 не стига до гайката, а кования е много дебелостенен и не влиза между гайката и чашката. Пак от руснаците го видях. Шестограм използвам дългия 7мм от комплект на Рико който е с външен шестостен 10мм. Държа контра с 10мм руски ключ звезда вкаран в 50см тръба. Имам каре 1/2 камък, но явно е късо защото го пробвах с 40см удължител и не успях от никъде да го нанижа на гайката. Между другото моите чашки на макферсона бяха много по-дълбоки от твоите. Сега сложих като твоите плитки, но са от Опел. Тези мога да ги сваля веднага щом развия гайката и то с обикновена лула 21. Оригиналните ги извадих чак след като пуснах окачването надолу и вдигнах купето. Нищо друго не помогна. И уплътнението на ламарината съм извадил и гумата на самата чашка съм махнал и подпират отгоре.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
goppa написа:И филтъра на купето и тампоните н макферсоните се сменят без да се сваля механизма на чистачките.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Сигурно, но не и от мен. Имам ръце като на гинеколог
Двете негови колкото една моя на диаметър. Аз нормално филтъра само го докачам с пръсти.
Двете негови колкото една моя на диаметър. Аз нормално филтъра само го докачам с пръсти.
Последна промяна от MamaMy на Пет 06 окт 2023 21:15, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Темата е за двуцевката, а не за тампоните на макферсоните.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Съжалявам за което. Моля админа да изтрие излишните мнения
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Е то покрай двуцевката Крис ще стигне и до тампоните, както е тръгнало.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Не трябва много да се ровим, че ще установим, че отдавна са за моргите. Като гледам не са проектирани много да се ремонтират. Явно са им дали живот 5-6 години и след това кое колкото изкара. Само мазохисти и бедняци като нас се мъчат с разни спиритически сеанси да ги държим във що годе прилична форма.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
ZEDYCUS написа:Е то покрай двуцевката Крис ще стигне и до тампоните, както е тръгнало.
Моля не се натискай , аз съм лесен- отработена процедура , но ме мързи да разглобявам много. А и имам селско стопанска работа по прибиране .После ще му бая.
А и ти и Маму сте с друг фасон - и двамата сте с VW кутия с неработеща 6 та ск и съвсем други полуоски така ,че споко.
Мама му моя стана на 25 години и е все още в сила моторчето. Не мисля да го сменям. А и малко ми остава още тука.
Я има още макс. 10 г , я не.
А и тампоните ще сменям , ама чакам изборите поне да отворят пътя, а не да пъпля на 1 ва в сокаци даже и със светофар, че 2 коли не могат да се разминат.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
ZEDYCUS написа:Е то покрай двуцевката Крис ще стигне и до тампоните, както е тръгнало.
Малко ъпгрейд. ул Прилеп щяла да се завърши с магистрала Хемус
Пълни идиото олигофрени 2 месеца след като разкопаха нищо не работят.
ИДИОТИТЕ обърнаха голям багер преди около 2 месеца в дупката до написа Пчелина и за да не се вижда тъпотията обградиха дупката с багера с 4 големи камиона.
А съм за смяна на тампони и може др. неща по ходова част. 7 месецса почерни сокаци без разминаване и на стръмен сокак светофар / на гол тумбак чифте /,. Aма тия сокаци за 7 месеца не съм броил колко пъти ги прекопаваха и е луненпейзаж и адски прахоляк.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Смяната е извършена , след 5-6 години, ако сме живи отнова смяна. Така е с китайските боклуци.
Цепнатина , и криви фланци на радиаторче и двуцевка и О пръстени - дървени.
Цепнатина , и криви фланци на радиаторче и двуцевка и О пръстени - дървени.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Браво. Добра работа. Аз още мъча предното окачване. Левия тампон се оказа, че има лагер, но е блокирал и на път да стане като десния. Преправям и него да знам, че повече там работа нямам. Новата лява биалетка пак е дала фира. Може би заради разбитото окачване, но май няма 4 месеца. Ако и сега изкара пак толкова малко ще ги побългарявам и тях.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.
Смени амортисьорите за да спре разхода на биелетки и тампони!
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта