При теб е разбираемо с ел. нагревателя - на сина аудито А3 е с такъв (4 часа разглобяване и сглобяване + 5 минути работа с поялника за да го подкарам) и разхода с него в студа е около литър нагоре. Но при мен няма такова калориферче, освен ако подгрева на седалките не е и той 1киловат
.
Светна чека заради актуатора на вихровите клапи. Преди да хвърляте пари за нов актуатор (150лв е китайския вариант - 500-600 е оригинала на VDO) направете тест кога записва грешката. При мен беше само при гасене на двигателя (тогава клапите се затварят напълно), съответно при стартиране светва чека веднага. Без да гася, трия грешката и дори след цял ден каране (но без спиране на мотора) чека не светва.
Продава се ремонтен комплект, който представлява нещо като фрезована ъглова планка. Работата и е да ограничи хода до крайно положението 1-2мм.
Добрата новина е че я продават за около 20лв, лошата е че има много разглобяване за да се монтира.
Трябва да се свали целия всмукателен колектор, а за да стане това, първо се разкарват няколко маркучлета и тръбички за антифриз и нафта, следват ги инсталацията върху мотора (кабелите за дюзите, свещите и сензорите на рейката), откача се горивната рейка от тръбичките към дюзите, като се сваля и тръбичката от помпата към рейката и свалят и двете. Развиват се двата болта на тръбата към ЕГР клапана, разкачат се буксите на актуатора на вихровите клапи и дроселовата клапа, развива се скобата на маркуча за въздуха и развивате болтовете на самия колектор. Следва малко внимателно издърпване с леко кълчене за да се измъкне от въздушния маркуч и идва ред на последната букса до която иначе няма достъп - на ЕГРа.
Отне ми около час и половина с обезмаслител, плоска отвертка, четка и водоструйка за да се справя с нагара в колектора, ЕГРа и дроселовата клапа.
Монтирах планката, което не стана без преправяне разбира се. Не съм сигурен дали причината беше в китаеца който или не беше я домислил или я беше правил за друг колектор. Последва сглобяване, палене ииии най-после да има файда от четене в интернет
Понеже вече направих всичко по тази кола, започна да ми става скучна, качих я за продажба в мобилето и започнах да се оглеждам за друга.
И сега съм в размисли и страсти каква да е следващата.
Основното е: да е пасат комби, да е двулитров дизел, да е с DSG кутия, да има АСС, от там нататък, както е казал мечо пух - колкото повече екстри, толкова повече екстри.
Пробвах и две осмици, но засега съм се ориентирал към седмиците.
Основната причина е бюджета с който разполагам. Стига ми за много добре обзаведена седмица от последните години на производство или за спартанско обзаведена осмица от първите години на производство.
Чисто субективно мога да кажа че возията на осмицата ми клони повече към голф, отколкото към пасат, а и ъгловатия дизайн на таблото ме наклони към седмицата. Предполагам че сега собствениците на осмици ще ме нахранят яко, но пак казвам - това е мое лично мнение. Едната беше 2016, другата 2017 и двете със стандартно окачване, без ел. амортисьори.
В тази връзка, няколко въпроса към собствениците на пасат 7:
- Печката я знам какво е, тя има и бутон на таблото на климатроника. Има ли вариант с електрически нагревател и може ли да се познае че го има без да закачам диагностиката?
- Ел. вратата на багажника - отваря се от купето, отваря се с дистанционното, но при кейлес варианта може ли да отваря и с движение с крак под бронята?
- Варианта със самопаркиране и RNS 510 - от снимки в нета видях символ, който ми заприлича на една екстра от ауди. При излизане назад от паркинг или гараж, сензорите отстрани на бронята да сигнализират за приближаваща кола отляво или отдясно. Това има ли го при пасат 7?
- при Alltrack бутона Off-road какво прави?
- освен този бутон, 2-3 сантиметра по високия клиренс и пластмасите по калниците има ли друга разлика с пасат 4motion?