Volkswagen започна да тества новата платформа MQB, която от 2012 година ще се монтира на повече от 30 модела на групата.
Групата VW е сред първите които от доста време налагат използването на една и съща платформа при различни модели и дори различни марки.
Появата на модулната платформа MQB (Modulare Querbaukasten), е нова фаза в това развитие, защото ще стои в основата на повечето модели на групата.
Всички модели с напречно разположен двигател, от най-малките та до високата средна класа, ще могат да ползват тази нова платформа.
Всъщност конкретно при моделите на Volkswagen, MQB ще се използва при мсички, без най-малките Up/Lupo и най-луксозните и големи Phaeton и Touareg. Като цяло това ще икономиса около 20% от средствата отиващи за създаването на нов модел.
Днес Volkswagen използва основно три платформи - PQ25 за Polo, PQ35 за Golf и други модели от компактен клас и PQ46 за Passat.
Новото поколение на Golf (VII) ще бъде един от първите автомобили сглобявани на MQB. Новото поколение на New Beetle през следващата година ще бъде с познатата платформа PQ35.
Въобще първият модел от група VW който ще се сглобява на модулната платформа MQB, ще бъде новото поколение на Audi A3, което ще се появи на пазара в началото на 2012 година.
Постепенно новата платформа ще бъде използвана и от другите марки в групата, като всички нови модели на SEAT и Škodа от 2012 година нататък ще бъдат с архитектурата MQB. Конструкцията е максимално приспособима и гъвкава, като ще може да се променя при каросерии с различна дължина, широчина и височина, при различно разстояние между осите и при различна предна и задна следа.
Източник:
www.automedia.bg