Здравейте, колеги! Попаднах на интересно видео за ремонт на механизъм за свободен ход на алтернатор. Не изглежда сложно изпълнението, сменя се еднопосочния иглен лагер. Необходим е специален ключ за сваляне на самата ролка от алтернатора и преса за смяна на лагера. Издирих номера на лагера, братята китайци го произвеждат в изобилие. Навит съм да опитам да направя един такъв ремонт, трябват ми само 1-2 развалени ролки, защото моето динамо е с обикновена ролка. Има ли смисъл да се захващам с начинанието според вас? Ето го въпросното видео:
Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Я си свиркай с обикн.ролка
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Въпроса не е в това дали с обикновена или с фрайлауф. Просто никъде не съм чувал някой да ремонтира такава ролка, всички сменят с нови, а цените ги знаем...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Аз като четох,четох за тия ролки се бях навил да си взема-намерих я за 90лв.Викам си да намаля вибрациите.И знаеш ли кво направих-махнах ремъка и запалих-тоест без динамо и водна помпа-ей тъй само за проба.И да ти кажа не се учудих много -вибрациите си бяха АБСОЛЮТНО същите.След това отидох и си купих обикн.ролка за 20лв щото така или иначе трябваше да купувам( старата си беше обикновена) и сега си джъткам така без притеснения,че ще блокира или ще се разпадне.Или искаш да искараш някой лев-ако е така-дерзай
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Привет. Свален алтернатор от 1Z 1.9TDI 90ph като се монтира на AFN 110ph пистовия ремак подскача като бълха. Нека някой да обясни защо се получава така.Двата мотора са много блиски като технология.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Единият вариант е да не е идеално подравнено и ремъка върви малко настрани милиметър или два са достатъчни. Не ги знам с шайба със свободен ход ли са и двата алтернатора, но ако единият е, а другият е с твърда шайба, монтирай му такава със свободен ход която да отговаря по височина на старата за да не се криви ремъка
- NikMar55
- Мнения: 212
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Аз си реших проблема в сервиза, платих си и знам че е направено както трябва с гаранция. Смениха ми ролката с нова. С пълна профилактика на генератора ми коства 120 лв.
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Еми то има два или три вида шайби на КВ . Оттам зависи и кои ролки са подходящи за алтернатора.
С прости думи казано , ако на кол.вал е двукомпонетна ( по средната шайбата е срязане и има гума ) , 50/50 ролката на динамото е или плътна, или фрайлауфна.
Ако обаче шайбата на КВ е моноблок с баланс тежест отвътре, трябва е 100% с фрайлауф на алтернатора. .
С прости думи казано , ако на кол.вал е двукомпонетна ( по средната шайбата е срязане и има гума ) , 50/50 ролката на динамото е или плътна, или фрайлауфна.
Ако обаче шайбата на КВ е моноблок с баланс тежест отвътре, трябва е 100% с фрайлауф на алтернатора. .
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор
Водния дух1 написа:Аз като четох,четох за тия ролки се бях навил да си взема-намерих я за 90лв.Викам си да намаля вибрациите.И знаеш ли кво направих-махнах ремъка и запалих-тоест без динамо и водна помпа-ей тъй само за проба.И да ти кажа не се учудих много -вибрациите си бяха АБСОЛЮТНО същите.След това отидох и си купих обикн.ролка за 20лв щото така или иначе трябваше да купувам( старата си беше обикновена) и сега си джъткам така без притеснения,че ще блокира или ще се разпадне.Или искаш да искараш някой лев-ако е така-дерзай
Ако говориш за напречен мотор , там вибрациите не са винаги само от фрайлауфа.
Много си е хубава екстра това. Ако се кара с постоянно изправна ролка, алтернатора спокойно ще надживее колата.
Тя е консуматив дори и да е работеща. Износват се каналите понякога. Също така е важно за вибрациите какъв е ремъка. Гейтс например е с гладък гръб, докато Контитек е грапав и това спомага за опъване и против свирене
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта