Из основи обновеното Сироко МК2 variant пак използва платформата на Typ 53 и започва да се продава през 1982. Една от уникалните черти на МК2 е позицията на спойлера отзад върху стъклото на скосения багажник. Фейслифтът се появява през 1984 и включва съвсем леки промени като: премахването на релефния надпис ‘Сироко’ от багажника, обновен компресор на климатика и подобрения по спирачната система. Добавена е спестяваща място по-малка резервна гума, което от своя страна допринесло за по-големия резервоар за гориво с втора горивна помпа. Кожен салон, ел.стъкла и огледала, климатик и панорамен покрив са опциите за модела през всичките му години на производство. Завръщат се и двете чистачки.През 1982-3 моделът притежава 74h.p.(55kw) и 120 N/m въртящ момент. Кодът на двигателя е EN.моделът от 1984 разполага с 90h.p. ( 67kw) и 140 N/m въртящ момент, а кода на мотора е JH. В средата на 1986 16-клапанова версия е на пазара на САЩ и Канада-лайсни на праговете и на предната и задната решетки, по-голям заден спойлер и капковидни ръкохватки на волана, за да може модела да се различава от 8-клапановите версии на МК2. Двата двигателя, предложени от Фолксваген, са PL [123h.p.(92kw.) и 160 N/m] и Единствено за Европа KR с 139h.p.(104kw.), който е без катализатор за вредните газове.
Както МК1 и този модел е резултат от съвместната работа на Volkswgen и Karmann от Оснабрук.
Продажбите на Сироко продължават до 1988 в САЩ, 1989 в Канада и 1992 в Германия.
Сироко е успешно заменено от Корадо в еволюцията на Volkswagen.
Двигатели:
Бензинови
1.1 L I4
1.3 L I4
1.5 L I4
1.6 L I4
1.7 L I4
1.8 L I4
1.8 L DOHC 16-Valve I4
Междуосие: 2400 мм
Дължина: 4210 мм
Ширина: 1645 мм
Височина: 1305 мм