Новият Volkswagen Transporter


Новият Volkswagen Transporter

Новият Volkswagen Transporter - за всеки по нещо

Тествахме шестата генерация на лекотоварния мултиван

Десетилетия наред Volkswagen Transporter е един от най-успешните лекотоварни автомобили
не само в Германия, но и в Европа. Предишната - пета генерация на модела (Т5), записа над
2 млн. продажби за 12 години на пазара. Нейното място е заето от новото, шесто поколение
на мултивана, което имахме възможност да изпробваме.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Като цяло Volkswagen Transporter във всичките му вариации е един безкрайно очарователен автомобил.
Става както за пътувания, така и за прекарване на различни товари. Общо взето - возило, което се
управлява като лека кола и същевременно предлага за всекиго по нещо. В салона му можете да
поставите толкова неща, колкото са ви нужни, или пък да го трансформирате, така както ви изнася.
Това е една печеливша стратегия, която Volkswagen ползва и при шестото поколение на вана.

Всъщност измененията при новия T6 в сравнение с предишния модел не са чак толкова много.
Явно принципът, че когато нещо се представя и най-вече продава добре, промени не са му нужни.
Въпреки това работата по Т6 започва още през 2002 г., когато се продава Т4, а поколението Т5 се
появява едва година след това. За 12 години ванът се преработва безброй пъти, докато
дизайнерите и инженерите на Volkswagen стигат до общо решение.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

В крайна сметка обаче новостите са значителни. Окачването е омекотено благодарение на поставяне
на нови амортисьори. Намален и шумът на двигателя, както и нивото на вредни емисии и разходът на гориво.
Внедрени са редица нови опции, докато промените в интериора и екстериора не са чак толкова много.
Което не бива да учудва никого, защото T6 ще прекара на конвейера 2 пъти по-малко време от
предшественика си Т5 - около 5 години.

"Запознанството" ни с новото поколение на мултивана се състоя на аерогарата в Стокхолм, където ни
очакваха голям брой различни модификации. Имаше както пътнически, така и удължения версии.
Такива със стандартна база и такива с удължена. Организаторите се бяха постарали да задоволят
всеки вкус, налице дори бе суперлуксозния бизнес-вариант Multivan Business, чиято цена е подобна
на тази на скъпите немски лимузини. По думите на представител на марката целта на този модел е
да направи връзката между лайфстайл вариантите и изцяло насочените за работа автомобили.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

С ръка на сърцето обаче трябва да признаем, че най-много, поне на външен вид, ни допадна версията
с червено-бяла каросерия, която сякаш ни връща във времето на хипи-движението. Тя се предлага
като част от специалния модел Generation Six и привлича погледите на всички по време на движение.
Тази модификация се базира на серийния модел Multivan Comfortline като са въведени множество
подобрения в оборудването, чиято цел е да предадат по-впечатляващо излъчване.
В серийното оборудване са включени затъмнени задни стъкла, предни и задни LED светлини, фарове за мъгла и хром пакет.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Цялата моделна Т-линия предлага редица новости в интериорното пространство, които са подчинени 

на двата основни варианта - за работа и за свободното време. Това, което прави впечатление, 

са материалите от високо качество, както и богатото допълнително оборудване. Generation Six, 

например, разполага с преден и заден сензор за паркиране, асистент при смяна на лентата на 

движение "Side Assist" с електрическо регулиране на огледалата, круиз-контрол и система за 

автоматичен контрол на дистанцията (ACC), както и с радиосистема "Composition Media". 

 

Интериорът на автомобила включва седалки Alcantara с двуцветен дизайн, контрастиращи шевове 

по кожения мултифункционален волан и скоростния лост, както и стелки с акцентиращ кант. 

За допълнителния комфорт по време на пътуването допринасят подгряващите се предни седалки 

и климатичната система "Climatronic". 


Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Промените са засегнали и двигателите, които отговарят на стандарта Euro-6. Това са TDI-мотори с обем 2,0 литра, предлагащи 84, 102, 150 или 204 к.с., 
както и бензинови агрегати със същия обем, развиващи 150 и 204 к.с. Естествено, нямахме възможността да изпробваме всички, но заложихме на най-мощните 
варианти. За целта се качихме на Multivan Highline с би-турбо дизел с 204 к.с. и 7-степенна DSG. И бързо затвърдихме това, за което вече стана дума - Т6 
се кара като лек автомобил, но пък върши работа на товарен.
Предимствата му никак не са малко - вече може да бъде поръчан с адаптивно окачване DCC, при което амортисьорите от комфортен режим преминават в спортен. 
Да, окачването се втвърдява, но на перфектните шведски пътища това просто не се усеща. Като опция за модела се предлага и система за задвижване на четирите 
колела 4MOTION, която може да се изключва, но при тежки атмосферни условия е неоценим помощник.
Промените са засегнали и двигателите, които отговарят на стандарта Euro-6. Това са TDI-мотори с обем 2,0 литра, 
предлагащи 84, 102, 150 или 204 к.с., както и бензинови агрегати със същия обем, развиващи 150 и 204 к.с. 
Естествено, нямахме възможността да изпробваме всички, но заложихме на най-мощните 
варианти. За целта се качихме на Multivan Highline с би-турбо дизел с 204 к.с. и 7-степенна DSG. 
И бързо затвърдихме това, за което вече стана дума - Т6 
се кара като лек автомобил, но пък върши работа на товарен.
Предимствата му никак не са малко - вече може да бъде поръчан с адаптивно окачване DCC, 
при което амортисьорите от комфортен режим преминават в спортен. 
Да, окачването се втвърдява, но на перфектните шведски пътища това просто не се усеща. 
Като опция за модела се предлага и система за задвижване на четирите 
колела 4MOTION, която може да се изключва, но при тежки атмосферни условия е неоценим помощник.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Налице са и други асистенти за сигурност. Като опция за Transporter, Multivan и Caravelle 
се предлага система за наблюдение на зоната пред автомобила "Front Assist", 
която е стандартна за Multivan Business. С помощта на радарен сензор тя разпознава 
критичната ситуация на скъсяване на дистанция от движещия се отпред автомобил и помага 
за намаляване на спирачния път. В опасни ситуации системата предупреждава водача визуално 
и чрез акустичен сигнал, както и с превантивен тласък на спирачките. 
Заедно с нея върви и системата за автоматичен контрол на дистанцията (ACC), която от 
своя страна измерва чрез сензор разстоянието до автомобила отпред и относителната 
му скорост на движение. Така при наличието на DSG трансмисия системата автоматично 
адаптира скоростта, което е много полезно при задръствания. 
Ако се наложи, тя може напълно да спре автомобила.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Част от технологията е и системата за аварийно спиране в градски условия City Emergency Break,
която при скорост под 30 км/ч допълнително подпомага водача. В случай че шофьорът не забележи
препятствие на пътя, системата автоматично подава сигнал към спирачките и те се активират, като
по този начин намаляват скоростта на удара. За да се минимизира рискът от развитието на подобен
сценарии, мултиколизионната спирачка става част от стандартното оборудване на новия Transporter.

Други налични опции са системите "Light Assist" за регулиране на дългите светлини и "Driver Alert"
за разпознаване на умората. Системата "Light Assist" контролира посредством камера автоматичното
включване и изключване на дългите светлини. На свой ред "Driver Alert", която е част от стандартното
оборудване при автомобилите с мултифункционален дисплей, разпознава всяко отклонение от
нормалния стил на шофиране на водача и сигнализира за препоръчителна почивка.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

За по-голяма безопасност по време на шофиране всички устройства са оборудвани с Bluetooth.
За първи път Volkswagen поставя екран с големина на дисплея от 6,33 инча на лекотоварните
автомобили от гамата си. Той работи посредством сензор за приближение - щом водачът или пътникът
на предната седалка доближи с ръка Touchscreen екрана, системата автоматично го засича и
превключва от режим известяване към режим на управление.

Новият Volkswagen Transporter предлага за всеки по нещо

Общо взето във Volkswagen са се постарали да предложат всички технологии, от които има нужда 
един водач по време на път. Модификациите са достатъчно на брой, оборудването също е възможно 
най-разнообразно. Цените също - те стартират от 60 170 лв., но при Multivan Business могат 
да надхвърлят 100 000 лв.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen

 



Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.