Любомир Семерджиев
|
Пламен Ангелов |
Представи се с няколко думи. | |
Казвам се Любомир Семерджиев, на 25 години съм, от София, несемеен, завършил съм Техникум по транспорт, специалност Двигатели с вътрешно горене. | Пламен Ангелов на 32г. oт София. Женен с дъщеря и син (близнаци) на 4 ½ години. |
Как започна състезателната ти кариера? Кое те провокира да започнеш да се състезаваш професионално? | |
Баща ми ме насочи към автомобилите. Той също е любител на високите скорости и след като завърших техникума започнах да се занимавам с любителски състезания. Първото, в което участвах, беше италианско преследване на Националния събор на Фолксваген клуб на Калояново през 2007 г. |
Силно казано е състезателна кариера , но се опитвам да бъда на прилично ниво. Всичко започна със страстта ми към моя автомобил „Голф 2 1.8 16V 89г.” Развивам го от началото на 2003г. И в началото съвсем не съм и мислил, че ще стигна до тук. Започнах с премахването на механичната инжекция която бе заменена с 2бр. двойни карбуратора Делорто, но 6месеца по късно колата получи нов турбо сетъп и вече 4г. постоянно го развивам. Преди две години продадох двигателя комплект със скорости и електроника. Мощността му беше 230к.с. измерени на динамометричният стенд в ПроСпийд. Новият собственик го кара и до ден днешен а аз сглобих нов турбо агрегат с Куатро задвижване и към сегашния момент автомобила е с мощност от 277kW (380k.c.) в режим AWD. Изключително съм задължен на колегите от DragPower който ми оказват невероятен съпорт при уточняването на сетъпа на колата и настройката на електрониката. Разбира се няма как да отрека и помощта от многобройните приятели от VW Club България. |
Имаш ли кумир в света на моторните спортове и ако да, кой е той и с какво те е вдъхновил? | |
Възхищавам се на финландската школа като цяло, на Питър Солберг и Себастиан Льоб, а от българските пилоти – на Георги Танев и Тодор Славов. За мен те са двамата от най-добрите, наистина на европейско ниво. | Кумир нямам , но определено се възхищавам на Мико Хирвонен и Петер Солберг от WRC шампионата. Просто изключително много ми допада стила им на каране. |
Кое е най-интересното състезание, в което си участвал? | |
Със сегашната ми кола – VW Golf 1 на любителския шампионат на VW Club – беше първото ми излизане на пистата и достигнах финал в дисциплината италианско преследване, но заради един съборен конус получих 3 наказателни секунди и се разделих с първото място. | Към момента е „Писта София” през сезон 2009, но ако трябва да съм откровен то мисля, че все още не съм участвал в него. |
Кой е най-смешният ти спомен, свързан със състезателната ти кариера? | |
По време на състезанието адреналинът е толкова много, че нямаш време да мислиш за нищо друго. Това е един много сериозен спорт, където всяка грешка може да е фатална, затова смешните моменти ги оставям за извън пистата. | Предполагам „Писта Велико Търново” сезон 2009. Първо състезание или опит за такова защото отпаднах поради повреда още на втора тренировка. Бях доста объркан а всички останали в еуфория. Постоянно се питах в какво съм се забъркал , но сега всичко е наред. |
Какви качества трябва да притежава един наистина добър пилот? | |
Самоконтрол, страхотна дисциплина и най-вече издръжливост, особено по време на рали, бързо нагаждане към времето и условията на пистата, както и много добра техническа подготовка разбира се. | Никога да не се предава и да се бори до последният завой. |
С каква кола се състезаваш в момента? А с каква мечтаеш да се състезаваш? |
|
VW Golf 1, с мотор 1800 м3, в България няма друг такъв мотор, сглобен и подготвен от най-добрите VAG специалисти в страната – Drag Power. На тях до голяма степен дължа успеха си в миналия и настоящия сезон и им благодаря сърдечно за неуморния труд и желание. Планираме да достигнем абсолютния максимум от 2000 м3 през следващия сезон и автомобилът да се включва във всички състезания от календара. В момента водим преговори за колата-мечта за мен – VW Polo Super 2000, но освен сериозното финансиране е необходимо и технологично време да се свикне с нея и се надявам, че през следващата година ще можем да я видим в Рали шампионата. |
Голф 2 1800с.с. 16V Турбо Куатро . За последните две години създадох автомобила буквално от нула за да се превърне в 100% състезателен такъв. Естествено работата по него никога не свършвала , но предполагам не само при мен е така. Да го направя мощен беше лесната част , но сега трудното е да го направя и караем и удобен за мен. |
Пламен Ангелов на 32г. oт София. Женен с дъщеря и син (близнаци) на 4 ½ години.