VW фенове и отвъд океана III


VW фенове и отвъд океана III

USA

След като вече ви разказахме историята на един български VW фен отвъд океана (Част I и Част II),  сега дойде моментът да видим какво се разбира в Щатите под тунинг проект. В нашия форум имаме многобройни теми в тази сфера, но на всички ще е интересно да видят как се случват нещата "малко по на Запад" и дали всичко там е в стил Pimp my ride... Ето историята на един американски VW фен и неговия автомобил MK5:

 

Можете да видите как Мат Липинкот (Matt Lippincott) обикаля Вегас с европейската версия на VW GTI

Мат Липинкот цял живот е бил близо до Фолксвагени. Докато е растял в Алентаун, Пенсилвания, в близост до Филаделфия, приятелите му са притежавали коли от всички възможни модели и години. Тогава със скромния си студентски бюджет той не е можел да си позволи подобно нещо, а какво остава и да го тунингова.

"Заклех се, че в момента, в който си намеря истинска работа, ще си купя VW" – спомня си той. След като завършва колеж той се мести в Лас Вегас, където започва работа като гимназиален учител по изкуство. На 27 години той най-накрая може да си купи колата от своите мечти...

USA

"В началото се оглеждах за някой юбилеен 20-годишен GTI екземпляр или нещо подобно, отне ми близо половин година наистина да харесам MK5" – признава си Мат. В крайна сметка решава да купи точно тази бяла (Candy white) кола с пет врати, произведена през 2007 г.

След като това е била първото VW на Мат, в началото той е бил малко неориентиран какви части да купува или какви тунинг магазини да посещава. "Първите неща, които направих, бяха доста глупави. Например сложих на колата немското знаме" – смее се сега Мат. "Но тогава започнах да прекарвам много време в онлайн проучвания и се влюбих в европейския OEM+ look."

Пет месеца по-късно Мат изхвърля всички "боклуци", които е сложил по колата и поема пътя на изчистената GTI европейска визия. Той започва да търси на старо части като джанти и ниско окачване.USA

"Първо видях Stahl S3 джанти на една MK5 GTI на Waterfest 2007" – обяснява той. "Заклех се, че ще имам тези джанти и започнах да пестя пари, върнаха ми и едни данъци, а точно тогава въпросната кола беше обявена за продажба и собственикът все още притежаваше джантите..."

Предните (18x8.5") и задните (18x9.5") джанти с разглобяващ се борд за съжаление са били направо за изхвърляне след няколко пенсилвански зими, но той е решил да ги ремонтира и изправи изцяло, вместо да ги изхвърли.

Веднъж щом успял с тази задача, джантите засияли на колата, а Мат подновил грандиозния си OEM+ план, вземайки като образец множество задни брони на европейски голфове и Vortex предници. "Предната броня беше страшно надраскана, а отдолу си бе направо счупена" – разказва той. Но с помощта на опитен авто тенекеджия, частите били поправени и боядисани отново.USA

Сагата продължила с предна решетка без емблема и запълнената в долния край броня, които били последвани от раздути фланци. Отзад отворите и мястото за ауспух били запълнени, за да се постигне ултра чиста визия. Простите модификации, изпълнени до тук, амбицирали Мат и той станал още по-голям фен на идеята да промени изцяло колата си. Изхвърлил пружините и сложил койловери Koni, за да придаде по-динамичен вид на автомобила. После отново променил джантите – с новите бордове и болтове те увеличили ширината си с 0.5". Наложило се отзад калниците да се раздуят още малко, за да може гумите да влязат под стоковата броня.

USA

Относно силовия тунинг Мат сложил на 2.0T APR софтуер и ауспух, плюс Neuspeed всмукателен колектор. Вече четири години колата е на пътя ежедневно, а Мат определено заслужава поздравления  за добре свършената работа. В момента той има един от най-изчистените VW автомобили в Невада и е станал неразделна част от автомобилния клуб Dunkin Dubs. "Това е първата кола, която притежавам и модифицирам, тя ще бъде завинаги с мен. Обичам нея, както и цялото семейство на Фолксваген" – заключава Мат.

Технически спецификации:

2007 VW GTI
Собственик: Мат Липинкот
Място: Лас Вегас, Невада
Професия: УчителUSA

Двигател: 2.0 литра, 4-цилиндров, 16 клапана, турбо с APR софтуер и 3" турбо накрайник на ауспуха, Neuspeed всмукателен колектор, Eurojet Racing PCV система за проверка на клапаните

Скоростна кутия: 6-степенна DSG трансмисия

Спирачки: фабрични

Окачване: Koni койловери

Джанти и гуми: джанти 18x9" отпред, 18x10" отзад Stahl S3 с гуми 215/40 R18 отпред, 225/40 R18 отзад Falken FK-512

Екстериор: OE Euro Golf предна броня с изгладени ръбове и изчистена емблема, Euro Golf задна броня с изчистени отвори за ауспуха, пет-степенна решетка с Euro HID фарове за мъгла, OE Voretx допълнителни прагове отстрани и специални "ножове" отпред, огледала от B6, синьо несферично стъкло за огледалата, премахната задна чистачка, малка антена, изгладени ръбове, LED дневни светлини.  

Интериор: OE Euro vent tray, елегантен подлакътник и държач на чаши, LED осветление, багажник от солидно дърво

Аудио-визуално: Waywell touchscreen nav head unit, 12" JL Audio W3 sub, Alpine amp

Благодарности на: Alyssa, Mike Mandel at Proficient Auto Body, Dunkin Dubs, Brandon Chasin

Статия и снимки: Сам Ду (Sam Du)

Оригиналната статия на английски: ТУК

 

 


Галерия







Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.