Ако въпросите, чиито отговор търсите, са от по-общ характер, погледнете и в общата FAQ тема на Основен раздел ТУК
1. Бензинови двигатели и всичко свързано с тях
Лампата на маслото свети
Дискусии за моторите при МК4:Тук, Тук, Тук и Тук
2. Ходовата част/тампони, шарнири, амортисьори, пружини, кормилни накрайници, задни мостове и др./
3. Спирачките/дискове, спирачни помпи, накладки, спирачни апарати и др./
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=245479
4. Алтернатири, стартери, жици, ток, акумулари, светлини, ел. инсталация и др.
5. Парно и климатик
Проблеми по парното на Г2- обобщаване на темите
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&p=3390047#p3390047
6. Инжекциони - датчици, дюзи, ЕКУ-та и др.
7. Карбуратори
8. Охладителна система/радиатори, перки, съединения, антифриз, термостати и др./
Как се сменят перките за охлаждане при МК3 (с климатик)
Загуба на антифриз
9. Горивна система/филтри, резервоари, помпи, бензинови регулатори и др./
10. Скоростни кутии, диференциали и съединители
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=172474&hilit=+02%D0%90
За диференциала при моделите с 4х4
11. Други /интериор, екстериор, люкове, гюруци(кабриолети), механика и електроника при стъклата, и др./
Сваляне корите на вратите при МК3
Мултимедийно ръководство за ремонт на Голф2/Джета
Ръководство за Голф 5 на български
Тази тема ще бъде обобщаваща за раздела. Ще се направят отделни категории, в които ще бъдат пуснати линкове към съдържателни теми, от които човек може да получи информация по дадени проблеми и въобще всичко свързано с голфовете.
Модераторския екип разчита на хората, които са запознати с раздела и съдържанието му, за да предложат категории и линкове.
Предварително благодарим на всички, които ще помогнат.
Добрия вид на форума и неговата полезност, зависят предимно от Вас.
FAQ - често задавани въпроси за Golf, Vento, Jetta и Bora
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
FAQ - често задавани въпроси за Golf, Vento, Jetta и Bora
Последна промяна от group® на Нед 28 сеп 2008 19:32, променено общо 9 пъти.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Благодаря на всички, които се включват с линкове!
Всеки път, когато добавям линковете към първото мнение ще трия постовете ви за да стане по-прегледно
Временно ще оставям само тези, към които съм добавил коментар.
Желателно е линковете да ги давате с кратко описание за съдържанието. Няма нужда да си играете да правите [url][/url]
Моля подбирайте теми, които съдържат повече информация по даден въпрос и такива, които не са заключени поради нарушаване на правилата.
Всеки път, когато добавям линковете към първото мнение ще трия постовете ви за да стане по-прегледно
Временно ще оставям само тези, към които съм добавил коментар.
Желателно е линковете да ги давате с кратко описание за съдържанието. Няма нужда да си играете да правите [url][/url]
Моля подбирайте теми, които съдържат повече информация по даден въпрос и такива, които не са заключени поради нарушаване на правилата.
- Дашо
- Пернишки бек
- Мнения: 6104
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13223-Трудно пали и гасне докато загрее-термодатчик
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14660-При по-висока скорост трепери волана-предни спирачни дискове
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15260-Сваляне на контактен ключ Голф 3
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14660-При по-висока скорост трепери волана-предни спирачни дискове
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15260-Сваляне на контактен ключ Голф 3
- batmilko
- Мнения: 8856
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
масло скоростна кутия
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=606
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1606
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1656
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1450
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1865
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1869
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1726
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2379
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2615
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3397
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4833
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6042
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5937
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9491
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11339
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11844
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=16988
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17982
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=606
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1606
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1656
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1450
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1865
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1869
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1726
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2379
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2615
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3397
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4833
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6042
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5937
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9491
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11339
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11844
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=16988
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17982
- batmilko
- Мнения: 8856
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
Карбуратори
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=572
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=659
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1081
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1089
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1355
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1116
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1425
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2410
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3135
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3087
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3729
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3836
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4017
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4154
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4390
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5528
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5868
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6673
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6284
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6588
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=7731
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8146
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8622
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2269
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9508
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6450
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8896
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=10764
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11747
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12118
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12648
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11554
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12670
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13179
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13857
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14244
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14568
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15318
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14353
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=16113
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15863
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17301
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17775
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17684
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=18588
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=572
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=659
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1081
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1089
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1355
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1116
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1425
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2410
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3135
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3087
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3729
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=3836
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4017
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4154
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4390
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5528
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=5868
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6673
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6284
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6588
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=7731
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8146
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8622
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=2269
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8716
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=9508
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=6450
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=8896
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=10764
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11747
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12118
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12648
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=11554
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=12670
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13179
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13857
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14244
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14568
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15318
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=14353
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=16113
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=15863
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17301
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17775
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17684
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=18588
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... hlight=abs
Много ще е добре ако някои успее да даде такава тема за ГОЛФ от 2до6
!! : Малка поправка - вече имаме и 6
Много ще е добре ако някои успее да даде такава тема за ГОЛФ от 2до6
!! : Малка поправка - вече имаме и 6
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Относно предния колега да не бърза да се радва с шеста версия.
Че като гледам какво се е случило с Пассата:
Статията е озаглавена "вечния пациент" Неразбирам много немски ама не ми харесват снимките ама въобще
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
До админа , може ли да адднеш този линк към често задавани въпроси:
http://de.openobd.org/einbauorte.htm
Тук е описано каде се намира ODB буксата за повечето модели на VAG
Че като гледам какво се е случило с Пассата:
Статията е озаглавена "вечния пациент" Неразбирам много немски ама не ми харесват снимките ама въобще
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
До админа , може ли да адднеш този линк към често задавани въпроси:
http://de.openobd.org/einbauorte.htm
Тук е описано каде се намира ODB буксата за повечето модели на VAG
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Списък на предпазителите на Голф2
Благодарение на колегата balamata Ремонт и експлоатация Голф3 на руски език
Помощна литература за Голф4
Благодарение на колегата eradev 'Ръководства за VW'
http://automn.ru/volkswagen/ (на руски)
Смяна втулки на стартер:
Ремонт на алтернатор
Как работи механичния инжекцион
Ремонт на карбуратор Pierburg 2E2 http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 64&start=0
И още веднъж за Карбуратор Pierburg 2e2
Благодарение на колегата balamata Ремонт и експлоатация Голф3 на руски език
Помощна литература за Голф4
Благодарение на колегата eradev 'Ръководства за VW'
http://automn.ru/volkswagen/ (на руски)
Смяна втулки на стартер:
Ремонт на алтернатор
Как работи механичния инжекцион
Ремонт на карбуратор Pierburg 2E2 http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 64&start=0
И още веднъж за Карбуратор Pierburg 2e2
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
техническо ръководство за голф 2 на английски
http://www.manualnguide.com/dl/9181/
http://www.manualnguide.com/dl/9181/
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
viewtopic.php?f=5&t=133440
Тема за Голф 4 - най-добрите и предпочитани двигатели. /БЕНЗИН/
За дизел - търсачката за сега..
Тема за Голф 4 - най-добрите и предпочитани двигатели. /БЕНЗИН/
За дизел - търсачката за сега..
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
Съединител - viewtopic.php?f=5&t=68622
Последна промяна от Sunny на Сря 22 апр 2009 16:34, променено общо 1 път.
Причина: лека корекция
Причина: лека корекция
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
АКУМУЛАТОРИ - ЗАЩО КАК АМА КАДЕ ?
Акумулатори - капацитет, стартов ток, вид (обслужваем, необслужваем, малкообслужваем, сух), модели, марки и диагностични параметри:
КАПАЦИТЕТ е това, което пише на етикета и се измерва в амперчасове (А.ч, Ah):
На повечето коли ще работи прекрасно всичко от 40 до 75А.ч. Обяснения:
Долната граница на капацитета се определя от:
- възможността да останем една нощ с включени габарити и те да светят до сутринта. Ако не сме прекалили с лампичките по пръскалките и на други места, минимумът е 35 А.ч. Ако всичките габарити са диодни, тогава ще ни стигнат и 15 А.ч.
- възможността да запалим изправен двигател в най-студеното възможно време (примерно -18 градуса) с празен карбуратор. За бензинови двигатели 1.1 - 1.6 с нормални масла (15W40) и без много тунинг необходимият капацитет е между 10 и 20 А.ч
- възможността да пътуваме около 3 часа с повреден алтернатор през нощта. За тази цел трябват около 45 А.ч
С отчитане на стареенето на батерията през гаранционния срок и с известен резерв, в завода поставят батерии 55А.ч (62 на по-старите автомобили) и препоръчват подмяната им с такива.
Горната граница на капацитета се определя от:
- парите в джоба и други парични съображения
- мястото в коша на двигателя
- общата маса на автомобила (ако ще се състезаваме - 1-2 кг може да са важни)
Проверено лично: в Самара и Нива влизат точно акумулаторни батерии с капацитет 75 А.ч на който и да е производител.
Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!
Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
- по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
- пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
- по-дълго пътуване с повреден алтернатор
- по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години, 75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
- по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни съпротивления в клемите поради окисление)
- да оказваме помощ при запалването на други автомобили
Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
- Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател без необходимите паузи между опитите.
СТАРТОВ ТОК:
Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор, подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията, максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята. За сведение - на двигателя 2121 (1.6) стартовият ток е около 85 Ампера. Дизелите, те са друга тема. Ние дизели нямаме.
ВИДОВЕ:
Обслужваеми - най-евтини. Тези батерии имат течен електролит, капачки, които лесно се вадят и вървят със задължението да се наглеждат за ниво на електролита. Имат относително бърза загуба на вода при интензивна употреба на автомобила и относително бърз саморазряд (около 15-30% за месец, като са нови. ). Забележимо отделят взривоопасни газове даже и както си седят, затова съхраняването им в затворени помещения не е мъдро. Единственото им предимство е, че ако изгубят вода от презаряд, тя може да им се долее. Изискването водата да е чиста не е майтап - ползва се дестилирана вода, само в пластмасови или стъклени съдове, промити предварително с дестилирана вода. Като им се долее веднъж вода от чешмата, саморазрядът става около 30% на ден. Контактът на водата или електролита с желязо води същия ефект като от чешмяната вода.
Малкообслужваеми - по-скъпи с около 10%. Тези имат сгъстен електролит (течен, но с по-голям вискозитет), капачките пак лесно се отварят, но производителите са се постарали да сведат загубата на вода до степен да е достатъчна една проверка на 6 месеца. Саморазрядът е по-малък - примерно 5-7% месечно. След първото доливане на вода трябва да се смятат за обслужваеми (виж по-горе) и да се проверяват по-често.
Необслужваеми - още 10% по-скъпи. Също като малкообслужваемите, но със самочувствието, че не им е нужна проверка на нивото през целият гаранционен срок. Затова са със залепени капачки и нямат индикатори за ниво. Някои марки имат "оченце", което показва с цвета си степента на зареждане и износване. Саморазрядът е пренебрежим - примерно 1% месечно. Доливането на вода е невъзможно без счупване или отлепяне на капака, за повечето модели, затова старателно трябва да се пазят от презаряд. Не бива да се зареждат с устройства без ограничител на напрежението.
Сухи/Херметични - яки, корави цени, 2-4 пъти по-високи от другите. Електролитът е сгъстен до състояние на гел и захванат в текстилна матрица между електродите. Пластмасовият корпус е херметичен, с предпазен клапан, който се отваря само при опасно налягане на газовете вътре. Допустима е експлоатация в произволно положение в пространството - прави, наклонени, обърнати. При нормална експлоатация не отделят взривоопасни газове, саморазрядът се движи в широки граници - 1-15% месечно, зависи от модел, марка и късмет. Вода няма къде да се долива - ако се допусне да бъде изгубена при презаряд, батерията се бракува. Имат високи изисквания към устройството, което ги зарежда. Стандартният ладов алтернатор не покрива тези изисквания! Употребата им в автомобилите се ограничава до по-скъпите алармени системи, машините с много висока проходимост и ултра скъпите имиджови автомобили.
Тук работата е проста - купувате, каквото ви хареса (без сухите) и се съобразявате с особеностите.
МОДЕЛИ И МАРКИ:
Променливото качество от времето на социализма вече го няма. Като са нови, всичките работят. Ако ел. инсталацията е изрядна (напрежение в тесни рамки 14.0-14.1, двигателят запалва лесно, утечка под 50 милиампера) всичките изкарват поне двойно гаранционния си срок. Уцелването на калпава батерия е по-скоро рядко явление в последните 5-7 години - казва го човек, набрал впечатления от поддръжка на автомобили и МНОГО UPS-и с автомобилни батерии. В частност, МОНБАТ - от около 80 батерии с различен капацитет - нито една незадоволителна за последните 5 години. От друга страна, не съм изследвал как се държат при нарушение на условията. От трета страна, целия лада-клуб прави такива изследвания и наложилото се мнение е, че няма батерия която да прощава системен презаряд или зимуване изтощена.
Имам много лоши впечатления от батериите, които идват от завода сухи и ги пълнят с електролит в работилници.
Заключение: марките и моделите имат второстепенно значение. Търсете заводски заредени батерии, не много стари (макс. 4 месеца от производството) и няма да съжалявате.
ДИАГНОСТИКА:
Забравете за прибора за измерване на плътност, освен за по-старите обслужваеми батерии. Нищо няма да познаете по него на по-новите.
Капачки покрити с кафяв налеп отвътре = системно презареждане или батерията е доста стара (5+ години).
Напрежение на изключена от всичко и преседяла 1-2 часа батерия:
12.8-13.0 волта = напълно заредена,
12.1-12.3 = напълно изтощена,
под 12 волта - опасно изтощена, в това състояние се разрушават за няколко дни напълно.
Напрежение на зареждане (правят се две измервания: с включени и с изключени фарове, и двете при поне 2000 об/мин на двигателя): трябва да е 13.8-14.2 волта. По-старите батерии толерираха по-големи отклонения, но съременните - не. Ако напрежението е по-ниско, попътувайте 20-30 минути и пак измерете - може батерията да е изтощена от преди това. Ако все пак е по-ниско, или пък по-високо, намерете и отстранете причината.
Ток на утечка - изгасен двигател и всякакви консуматори, мери се, като се откачи отрицателната клема и се свърже амперметър между нея и извода на акумулатора: до 50 милиампера - добре, над 50 - лошо, обичайните виновници са аларма и музика.
Стандартните ладови релета за зареждане (електронни) по спецификация могат да стабилизират на нива от 13,8 до 14,6. Ако се случи да сте в долна или горна граница трябва да проверите дали това не се отразява зле на вашия акумулатор (системно недозареждане или презареждане). Съответно ако колата се експлоатира на по-къси пробези, по-добре би било да толерираме горната граница на поддържаното напрежение и обратното.
Нещо важно...на незаредена електролитна батерия нивото на елетролита спада. Не доливайте вода на незаредена батерия. Има опасност при зареждане тя да изкипи. Разликата в нивата достига до към 1 сантиметър. Долива се когато е частично заредена, прави се малка пауза в зареждането от порядъка на час примерно и после зареждането продължава.
Руски автомобили, всичкото важи и за всички останали
Акумулатори - капацитет, стартов ток, вид (обслужваем, необслужваем, малкообслужваем, сух), модели, марки и диагностични параметри:
КАПАЦИТЕТ е това, което пише на етикета и се измерва в амперчасове (А.ч, Ah):
На повечето коли ще работи прекрасно всичко от 40 до 75А.ч. Обяснения:
Долната граница на капацитета се определя от:
- възможността да останем една нощ с включени габарити и те да светят до сутринта. Ако не сме прекалили с лампичките по пръскалките и на други места, минимумът е 35 А.ч. Ако всичките габарити са диодни, тогава ще ни стигнат и 15 А.ч.
- възможността да запалим изправен двигател в най-студеното възможно време (примерно -18 градуса) с празен карбуратор. За бензинови двигатели 1.1 - 1.6 с нормални масла (15W40) и без много тунинг необходимият капацитет е между 10 и 20 А.ч
- възможността да пътуваме около 3 часа с повреден алтернатор през нощта. За тази цел трябват около 45 А.ч
С отчитане на стареенето на батерията през гаранционния срок и с известен резерв, в завода поставят батерии 55А.ч (62 на по-старите автомобили) и препоръчват подмяната им с такива.
Горната граница на капацитета се определя от:
- парите в джоба и други парични съображения
- мястото в коша на двигателя
- общата маса на автомобила (ако ще се състезаваме - 1-2 кг може да са важни)
Проверено лично: в Самара и Нива влизат точно акумулаторни батерии с капацитет 75 А.ч на който и да е производител.
Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!
Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
- по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
- пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
- по-дълго пътуване с повреден алтернатор
- по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години, 75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
- по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни съпротивления в клемите поради окисление)
- да оказваме помощ при запалването на други автомобили
Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
- Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател без необходимите паузи между опитите.
СТАРТОВ ТОК:
Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор, подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията, максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята. За сведение - на двигателя 2121 (1.6) стартовият ток е около 85 Ампера. Дизелите, те са друга тема. Ние дизели нямаме.
ВИДОВЕ:
Обслужваеми - най-евтини. Тези батерии имат течен електролит, капачки, които лесно се вадят и вървят със задължението да се наглеждат за ниво на електролита. Имат относително бърза загуба на вода при интензивна употреба на автомобила и относително бърз саморазряд (около 15-30% за месец, като са нови. ). Забележимо отделят взривоопасни газове даже и както си седят, затова съхраняването им в затворени помещения не е мъдро. Единственото им предимство е, че ако изгубят вода от презаряд, тя може да им се долее. Изискването водата да е чиста не е майтап - ползва се дестилирана вода, само в пластмасови или стъклени съдове, промити предварително с дестилирана вода. Като им се долее веднъж вода от чешмата, саморазрядът става около 30% на ден. Контактът на водата или електролита с желязо води същия ефект като от чешмяната вода.
Малкообслужваеми - по-скъпи с около 10%. Тези имат сгъстен електролит (течен, но с по-голям вискозитет), капачките пак лесно се отварят, но производителите са се постарали да сведат загубата на вода до степен да е достатъчна една проверка на 6 месеца. Саморазрядът е по-малък - примерно 5-7% месечно. След първото доливане на вода трябва да се смятат за обслужваеми (виж по-горе) и да се проверяват по-често.
Необслужваеми - още 10% по-скъпи. Също като малкообслужваемите, но със самочувствието, че не им е нужна проверка на нивото през целият гаранционен срок. Затова са със залепени капачки и нямат индикатори за ниво. Някои марки имат "оченце", което показва с цвета си степента на зареждане и износване. Саморазрядът е пренебрежим - примерно 1% месечно. Доливането на вода е невъзможно без счупване или отлепяне на капака, за повечето модели, затова старателно трябва да се пазят от презаряд. Не бива да се зареждат с устройства без ограничител на напрежението.
Сухи/Херметични - яки, корави цени, 2-4 пъти по-високи от другите. Електролитът е сгъстен до състояние на гел и захванат в текстилна матрица между електродите. Пластмасовият корпус е херметичен, с предпазен клапан, който се отваря само при опасно налягане на газовете вътре. Допустима е експлоатация в произволно положение в пространството - прави, наклонени, обърнати. При нормална експлоатация не отделят взривоопасни газове, саморазрядът се движи в широки граници - 1-15% месечно, зависи от модел, марка и късмет. Вода няма къде да се долива - ако се допусне да бъде изгубена при презаряд, батерията се бракува. Имат високи изисквания към устройството, което ги зарежда. Стандартният ладов алтернатор не покрива тези изисквания! Употребата им в автомобилите се ограничава до по-скъпите алармени системи, машините с много висока проходимост и ултра скъпите имиджови автомобили.
Тук работата е проста - купувате, каквото ви хареса (без сухите) и се съобразявате с особеностите.
МОДЕЛИ И МАРКИ:
Променливото качество от времето на социализма вече го няма. Като са нови, всичките работят. Ако ел. инсталацията е изрядна (напрежение в тесни рамки 14.0-14.1, двигателят запалва лесно, утечка под 50 милиампера) всичките изкарват поне двойно гаранционния си срок. Уцелването на калпава батерия е по-скоро рядко явление в последните 5-7 години - казва го човек, набрал впечатления от поддръжка на автомобили и МНОГО UPS-и с автомобилни батерии. В частност, МОНБАТ - от около 80 батерии с различен капацитет - нито една незадоволителна за последните 5 години. От друга страна, не съм изследвал как се държат при нарушение на условията. От трета страна, целия лада-клуб прави такива изследвания и наложилото се мнение е, че няма батерия която да прощава системен презаряд или зимуване изтощена.
Имам много лоши впечатления от батериите, които идват от завода сухи и ги пълнят с електролит в работилници.
Заключение: марките и моделите имат второстепенно значение. Търсете заводски заредени батерии, не много стари (макс. 4 месеца от производството) и няма да съжалявате.
ДИАГНОСТИКА:
Забравете за прибора за измерване на плътност, освен за по-старите обслужваеми батерии. Нищо няма да познаете по него на по-новите.
Капачки покрити с кафяв налеп отвътре = системно презареждане или батерията е доста стара (5+ години).
Напрежение на изключена от всичко и преседяла 1-2 часа батерия:
12.8-13.0 волта = напълно заредена,
12.1-12.3 = напълно изтощена,
под 12 волта - опасно изтощена, в това състояние се разрушават за няколко дни напълно.
Напрежение на зареждане (правят се две измервания: с включени и с изключени фарове, и двете при поне 2000 об/мин на двигателя): трябва да е 13.8-14.2 волта. По-старите батерии толерираха по-големи отклонения, но съременните - не. Ако напрежението е по-ниско, попътувайте 20-30 минути и пак измерете - може батерията да е изтощена от преди това. Ако все пак е по-ниско, или пък по-високо, намерете и отстранете причината.
Ток на утечка - изгасен двигател и всякакви консуматори, мери се, като се откачи отрицателната клема и се свърже амперметър между нея и извода на акумулатора: до 50 милиампера - добре, над 50 - лошо, обичайните виновници са аларма и музика.
Стандартните ладови релета за зареждане (електронни) по спецификация могат да стабилизират на нива от 13,8 до 14,6. Ако се случи да сте в долна или горна граница трябва да проверите дали това не се отразява зле на вашия акумулатор (системно недозареждане или презареждане). Съответно ако колата се експлоатира на по-къси пробези, по-добре би било да толерираме горната граница на поддържаното напрежение и обратното.
Нещо важно...на незаредена електролитна батерия нивото на елетролита спада. Не доливайте вода на незаредена батерия. Има опасност при зареждане тя да изкипи. Разликата в нивата достига до към 1 сантиметър. Долива се когато е частично заредена, прави се малка пауза в зареждането от порядъка на час примерно и после зареждането продължава.
Руски автомобили, всичкото важи и за всички останали
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
Скърцане на тампоните на стабилизиращата щанга ГОЛФ 4 при преминаване на неравности
Изчезва при мокро време.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=99585
Да се чете цялата тема, има подробности около годината на производство!
Изчезва при мокро време.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=99585
Да се чете цялата тема, има подробности около годината на производство!
-
- Мнения: 2492
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 22:18
- Автомобил: vw mk2 Candy Blue
- Двигател:
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
Ето тук има доста подредена и систаматизирана информация за абс. всички модели на VW, както и за братовчедите. Информацията не е само за двигатели , а за абсолютно всичко по колите. Единствения недостатък е , че е на руски. Но сайта си е добър с доста снимков материал. Дано да е полезен на всички.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Re: FAQ - често задавани въпроси свързaни с моделите GOLF
16V мотори КR:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52000 - Коя ск.кутия е най добра за КR.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89662&highlight=%E1%E5%ED%E7%E8%ED%EE%E2%E0+%EF%EE%EC%EF%E0 - Номер на бензинова помпа
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89721&postdays=0&postorder=asc&start=15 - Проблем докато загрее
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=81314 - Дюзи и техния номер
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=77990 - Тема за разход
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=74605 - Шлици на ск.кутия
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=33096 - Температура на маслото
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=43905 - Налягане в горивната система
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=40621 - Въпроси за КR/PL
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=40246 - Обороти на празен ход
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=39688 - Белег за запалването
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4018 - Октаново число на бензина
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=119541 - Изпускателен колектор от ABF на KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17320 - Проблем при загрял двигател
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17918 - Верига между валовете
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=18348 - Налягане на маслото
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=19139 - Прекъсване около 4000 1/мин
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=19646 - Сравнение КR/PL
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=25426 - Съвместимост на скоростна кутия от KR с други скоростни кутий
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=27180 - Центровка на горивната смес на KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=23628 - Въпроси относно KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=161239 - Тема за всмукателните колектори
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52000 - Коя ск.кутия е най добра за КR.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89662&highlight=%E1%E5%ED%E7%E8%ED%EE%E2%E0+%EF%EE%EC%EF%E0 - Номер на бензинова помпа
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89721&postdays=0&postorder=asc&start=15 - Проблем докато загрее
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=81314 - Дюзи и техния номер
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=77990 - Тема за разход
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=74605 - Шлици на ск.кутия
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=33096 - Температура на маслото
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=43905 - Налягане в горивната система
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=40621 - Въпроси за КR/PL
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=40246 - Обороти на празен ход
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=39688 - Белег за запалването
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=4018 - Октаново число на бензина
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=119541 - Изпускателен колектор от ABF на KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17320 - Проблем при загрял двигател
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=17918 - Верига между валовете
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=18348 - Налягане на маслото
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=19139 - Прекъсване около 4000 1/мин
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=19646 - Сравнение КR/PL
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=25426 - Съвместимост на скоростна кутия от KR с други скоростни кутий
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=27180 - Центровка на горивната смес на KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=23628 - Въпроси относно KR
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=161239 - Тема за всмукателните колектори
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: captkstv и 42 госта